Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av eivisa, søndag 03. mars 2013, klokken 15:55

« forrige - neste »

gbzdoc

I concur!...
Dette er regen relatert, selv med fullt(!) batteri.

Noppo

Argh. Nå ser det ut til at jeg også har fått det samme problemet. Har hatt bilen siden Januar 2012, så dette er definitivt noe nytt. Det er skikkelig ubehagelig og det er vanskelig å bremse jevnt. Jeg ringt BNH på Rud, men de har så klart ikke hørt noe om problemet og mente det skulle være sånn. Godt å finne det her på forumet at jeg ikke er helt innbilsk. Jeg hadde bilen på service i februar og da ble siste software release lagt på, så den forrige fiksen burde være lagt på. Noen som vet om dette problemet fikses med enda en patch?
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2012.

masae

"Det har vi aldri hørt om før",  "sånn er det bare" og "det skal være sånn" er standardsvarene du får av BNH uansett hva du tar kontakt med dem om.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

gbzdoc

#18
Ser du at regen måleren (den på navi, ikke i dashen) spretter opp og ned ved oppbremsing når det lugger?

eivisa

Sitat fra: gbzdoc på torsdag 25. april 2013, klokken 15:14
Ser du at regen måleren (den på navi, ikke i dashen) spretter opp og ned ved oppbremsing når det lugger?

Ja, hopper opp og ned. Hiver bilen over i fri, og da er alt ok. Hiver den i gir igjen med bremsepedalen i samme stilling, og den fortsetter med luggingen.
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

nordvik

Det er kommet en oppdatering som skal fikse problemet

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

gbzdoc

Sitat fra: nordvik på torsdag 16. mai 2013, klokken 10:57
Det er kommet en oppdatering som skal fikse problemet

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Hvor har du det fra?

På min bil og to andre så byttet de en hel haug med deler, inkludert bremsepedal, ymse sensorer m.m.

Kom folk fra Japan og UK visstnok for å feilsøke. Var de samme som kom for å bytte delene før bilen ble friskmeldt.

Tok som vanlig 2 måneder før jeg fikk bilen tilbake siden delene måtte sendes fra Japan.

Da har jeg kjørt lånebil i nesten 4 måneder totalt siden desember da bilen døde av forvarming uten å være tilkoblet.

Godt ha go-Leifen tilbake i fin form nå. :)

nordvik

Sitat fra: gbzdoc på torsdag 16. mai 2013, klokken 11:50
Sitat fra: nordvik på torsdag 16. mai 2013, klokken 10:57
Det er kommet en oppdatering som skal fikse problemet

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Hvor har du det fra?

På min bil og to andre så byttet de en hel haug med deler, inkludert bremsepedal, ymse sensorer m.m.

Kom folk fra Japan og UK visstnok for å feilsøke. Var de samme som kom for å bytte delene før bilen ble friskmeldt.

Tok som vanlig 2 måneder før jeg fikk bilen tilbake siden delene måtte sendes fra Japan.

Da har jeg kjørt lånebil i nesten 4 måneder totalt siden desember da bilen døde av forvarming uten å være tilkoblet.

Godt ha go-Leifen tilbake i fin form nå. :)
Vet ikke hva oppdateringen heter, men når jeg sa at jeg hadde problemet, sa de det hadde kommet en oppdatering som de skulle legge inn når bilen skal på service.  (Witro Trondheim)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

gbzdoc

Er det lov å spørre når du fikk denne beskjeden?

Fikk bilen min i retur forrige uke, og alle delene tok visst japanerne med seg for videre disgnose.

Du har eksakt samme feil?
(Regeneringen pulserer ved rolig oppbremsing. Det synes også veldig tydelig på forbruksmåleren for motor via navigasjonsskjermen. Måleren spretter opp og ned mens man bremser og bilen gynger.)

nordvik

Sitat fra: gbzdoc på torsdag 16. mai 2013, klokken 14:25
Er det lov å spørre når du fikk denne beskjeden?

Fikk bilen min i retur forrige uke, og alle delene tok visst japanerne med seg for videre disgnose.

Du har eksakt samme feil?
(Regeneringen pulserer ved rolig oppbremsing. Det synes også veldig tydelig på forbruksmåleren for motor via navigasjonsskjermen. Måleren spretter opp og ned mens man bremser og bilen gynger.)
Fikk høre det når jeg bestilte time t service,  ca 14 dager siden. Har ikke lagt merke til at regenereringen pulserer, men det lugger godt til tider. Bilen gynger heller ikke, men det blir fort bråstopp. Er det flere nivå av denne feilen???

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

gbzdoc

Ja, vet det er en greie de kaller "grabby brakes" eller noe USA, men det er nok litt mer som dubbeskriver: Bilen stopper for brått

Den feilen jeg og noen andre har hatt får bilen til å gynge, føles nesten man ha veeeldig skeive bremseskiver eller noe. ;)
(Men det er altså regen som forårsaker det, og man ser det tydelig på instrumentene.)

PK

Hei.

Åpner denne tråden igjen.

Etter programvareoppdateringen som jeg tok for ca 1 år siden, plages jeg av at bilen "lugger" veldig ved regen oppbremsing (før bremsene slår inn). Ser på strøm-skjermen at den jager opp og ned på regen, selv om bremsen holdes på samme nivå. Er ganske irriterende å lugge slik.
Snakked med Nissan i Bergen (Sande auto Åsane) og de bekreftet at dette var noe mange hadde, men at det ikke var noe de kunne gjøre. De hadde kontaktet Nissan, men fått beskjed om at det ikke var noe å gjøre, og de kom heller ikke til å bruke ressurser på å løse dette da de anså det som en bagatell.

Andre som har erfaringer med det samme?``
Noen som har fått fikset dette?
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Tor med Leifen

Bremsene lugger når det er vått, skikkelig vått, uansett hvor forsiktig jeg bremser.

BE

@PK : Fantastisk uttalelse av representanter fra Nissan at de ikke prioriterer å finne feil med bremsene. En liten lekkasje i media om dette, så tenker jeg det spretter opp på prioriteringslisten...
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA