Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Invitasjon fra Tesla

Startet av Bodø_EL, lørdag 02. mars 2013, klokken 20:22

« forrige - neste »

Bodø_EL

Kjøpte en ladekabel med mulighet for 16a og 9a. Ladingen funker utmerket, men hver gang jeg trekker ut ladern og starter Leafen får jeg opp en gul varseltrekant og en gul bil. Dette retter seg ved å stoppe bilen og starte på nytt.
Noen andre som opplever dette?
Model 3 reservert 24.10.2016
Model S avbestilt pga ny APHW2
2011 Leaf fra Nederland. 100k km

VG

Hei!
Trekker du kabel ut av bilen først og så veggen?
Haugesund
Sort Leaf, januar 2013

Bodø_EL

Model 3 reservert 24.10.2016
Model S avbestilt pga ny APHW2
2011 Leaf fra Nederland. 100k km

flux

Det er nok en feil i elektronikken på ladekabelen din.

Jærbuen

Jeg bruker denne hver dag på jobb, har ikke fått denne lampen. Riktignok er den som regel ferdig å lade når jeg trekker ut pluggen....

Men fikk denne lampen i går, etter å ha lada opp 12V batteriet med en vanlig lader. Men den slukka etter at jeg slo av og på hovedbryteren
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Bodø_EL

Fikk svar fra Elbilhjelpen. Det var en motstand inni ladekladden som måtte byttes.
Model 3 reservert 24.10.2016
Model S avbestilt pga ny APHW2
2011 Leaf fra Nederland. 100k km

elektrolux

Bytte av motstand ble en noe ustabil fix. Funket på mange stasjoner, men ikke på alle.

Problemet ligger i tolleranseproblemer i selve styrekretsen der små spenningsforskjeller styrer ladestasjonens funksjon.

Det har nå kommet ut en bedre (og mer omfattende fix) på dette, der en styrespenning økes, og nevnte motstand økes i stedet for å senkes. Tester akkurat nå ut denne fixen, og vil etter at det er bekreftet at dette virker, tilby alle som opplever varseltrekant gratis oppgradering.

Varseltrekanten indikerer forøvrig at ladestasjonen ikke har kuttet strømmen til bilen etter at bilen har sendt et styresignal om at batteriet er fulladet. Bilens lader vil stoppe ladingen, men den oppdager at der fremdeles er strøm fram til kjøretøyet, og varsler dette som en midlertidig feil. Problemet er størst ved lading i 6A og 9A innstilling.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA