Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Invitasjon fra Tesla

Startet av kjølholdt, lørdag 02. mars 2013, klokken 16:53

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Griffel på tirsdag 12. februar 2013, klokken 17:46
At nye ladere fra ABB og konkurentene er kombiladere med Europisk DC (CE Combo), Japansk DC (CHAdeMO) og 3 fas AC, er jo fint og en helt logsik utvikling, men har neppe noe med at en ansatt har bestilt en Tesla.

Spesielt ikke siden disse 22kW AC laderne (i motsetning til stort sett alle andre) har fastmontert kabel. Dermed er det foreløpig usikkert om denne typen kan brukes til Tesla, det avhenger av kontakten på bilsiden og tilgjengelighet på evt. adapter.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kjølholdt

Men uten adaptere for model s blir dette en stor svakhet ved modellen, ihvertfall frem til Tesla har fått opp nok super chargers.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

flux

#17
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 12. februar 2013, klokken 19:03
Sitat fra: Griffel på tirsdag 12. februar 2013, klokken 17:46
At nye ladere fra ABB og konkurentene er kombiladere med Europisk DC (CE Combo), Japansk DC (CHAdeMO) og 3 fas AC, er jo fint og en helt logsik utvikling, men har neppe noe med at en ansatt har bestilt en Tesla.

Spesielt ikke siden disse 22kW AC laderne (i motsetning til stort sett alle andre) har fastmontert kabel. Dermed er det foreløpig usikkert om denne typen kan brukes til Tesla, det avhenger av kontakten på bilsiden og tilgjengelighet på evt. adapter.
Abb har og en Terra 52 multi med AC kontakt på siden. 22kw Mennekes punkter bør settes opp på egne ladesøyler dersom bruken av 22kw punktet blokkerer for samtidig bruk av 50kw punktet, siden ladetiden er lengre.

Nå tror jeg at Tesla vil levere model S kun med std. CCS inlet i EU. Og at Tesla tilpasser Eu varianten av SC til å bruke det det samme inntaket. Om Tesla ikke vil at andre biler skal kunne bruke deres SC kan de legge en slik sperre i sw på ladestasjonene sine.

Maartensommer


Cato76

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Griffel

#20
Sitat fra: Cato76 på torsdag 14. februar 2013, klokken 09:02
ABB skal lade elbilen Model S  :o
http://www.ladestasjoner.no/nyheter/79-abb-skal-lade-elbilen-model-s
Med opptil 22 kW AC (levert til bilen innebygde lader) under forutsetning av at Tesla benytter en "Type 2" kontakt i bilen. (Ikke utenklig, og om ikke, er dette løsbart med et adapter)
Altså akkurat det sammen som øvrige Ladestasjoner med "Menneks" kontakter eller for den saks skyld rød industrikontakt. (Bare at disse sistet ikke forutsetter noe om bilens ladeplugg)

Dette lyder mer fornuftig:
Sitat fra: flux på tirsdag 12. februar 2013, klokken 22:57
22kw Mennekes punkter bør settes opp på egne ladesøyler dersom bruken av 22kw punktet blokkerer for samtidig bruk av 50kw punktet, siden ladetiden er lengre.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

kjølholdt

>Fikk dette i et svar fra deres representant fra england, mulig dette er kjent men er ikke så god på dette med type kontakter osv.

Model S kan lades med enkel eller tre faseuttak med 20kW så lenge man kjøper twin chargeren ved konfigureringen. Bilen kan lades med en Type 2 plugg (Rød plugg).

Bilen er derfor utstyrt med ladeutstyr som tilbyr lading så og si overalt.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA