Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er den nye Think litt dyr i Norge ?

Startet av Griffel, mandag 03. mars 2008, klokken 23:12

« forrige - neste »

Griffel

http://evolution.loremo.com/

I 2006 lanserte en tysk produsent Loremo på messe en økonomisk lettvekts bil med 15kW dieselmotor. Den er i utgangspunktet svært økonomisk med 0,2 l/mil,og skal settes i produksjon 2009.

I løpet av året skal de ha klar en El prototyp med 20kW motor klar, som forhåpentlig skal settes i produksjon 2010. De vil bare satse på de markeder i Europa og USA hvor politikk favoriserer Elbiler så denne vil nok få se i Norge.

I Tyskland tror de ikke på mye salg av elbil varianten  siden mye av strømmen produseres med kull, og dieselmotoren har så lavt forbruk at den i alle fall er gunstig. Dessuten kan den benytte biodiesel.

Topfart 170 kM/h rekkevidde 15+ mil
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ken

Kunne har blitt interessant om Think veide under 600Kg med lavere profil og smalere dekk. Hmmm , mulig beach buggy type pimping. Må kjøpe en chassis fra Eriks demontering......
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Ken

#2
Sitat fra: Ken på lørdag 23. februar 2008, klokken 22:04
Kunne har blitt interessant om Think veide under 600Kg med lavere profil og smalere dekk. Hmmm , mulig beach buggy type pimping. Må kjøpe en chassis fra Eriks demontering......

Hvis den planlagt engelsk Smart elbil kan kjøre på garantert fornybare energi så kan denne.

Jeg sitere meg selv her. Tror at jeg mangler selskap. Kona mi er hjemme i morgen!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA