Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Første serieproduserte brenselcellebilen

Startet av tomrh, onsdag 27. februar 2013, klokken 14:33

« forrige - neste »

tomrh

Ladet mjauen på Lade i kveld. Det gikk saakte og laderen stoppet på 74%.  ???

Skal jo lade opp til minst 80%? Kulda? Hadde planlagt med 82% som jeg vanligvis får, så jeg måtte hurtiglade 2 streker ekstra på Værnes for å komme meg hjem.  :(

Siden det er bilene som gir instruksjon til hurtigladeren om hva de vil ha så kan det hende at trillingene ber om å stoppe på 74% for å beskytte batteriet ved så lav temperatur? Andre trillingeiere som har hurtigladet i så kaldt vær?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Ronny

Hurtigladeren jeg pleier å bruke, slo seg plutselig av på litt over 70%, det viste seg å være ny software som gikk på tid. Den kunne settes igang igjen etterpå..
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

tomrh

Høres sannsynlig ut. Nå slår det meg at det jo er en klokke som begynner å telle ned fra ca. 1/2 time, men ved mer normale utetemperaturer har ladingen stoppet i god tid før denne har nådd null så jeg har ikke reflektert noe mer over det før nå.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

e-max

Prøvde meg på Harrytur til sverige fra majorstua. Hurtiglading i Moss tok 2 x 15 min fra 35%-70%. I Halden ladet den så tregt at det var en skam. På max etter 10 minutter så klarte den å lade med 5 kwh..... Tempen lå på ca -5 til -10. Tror vi må gi kulda skylda.(?)
Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA