Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fisker Karma - 1300 Nm??

Startet av Lene Jensen, mandag 25. februar 2013, klokken 16:58

« forrige - neste »

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lene Jensen


Sukk, den siste ladeledningen jeg fikk har virket så fint, så jeg har sluttet å gå og sjekke. Men gjorde det kl 15 i dag og da hadde ladingen slått seg av bare rett etter den hadde startet så bilen var på 20%. Antagelig blir ledningen for varm... Skikkelig kjedelig. Måtte be mannen min komme og hente ellers ville måtte blitt på jobben til sent på kveld.
Kjører rød Think 2010 zebra fra januar 2013 - pendler 7 mil t/r
Ellers en Suzuki Grand Vitara 2009 som familiebil og trekkbil.

hma

Det blir litt spekulasjoner, men jeg har en følelse av at det ikke er noe galt med ladeledningen.

Det kan høres ut som om bilen avslutter ladingen på egen hånd, enten på grunn av mulig høy nettspenning, jordfeil (på ladepunktet) eller noe med TN-/IT-nett (ulike prinsipp for distribusjon av elkraft).

Skjer dette kun når du lader på jobb?

Jeg (og 'Lynet') har erfart tilsvarende oppførsel på våre gen1-pcu-biler, ved lading på offentlige ladepunkt; at ladingen starter, men stopper etter noen minutter.

Du har en 2010-model, men kan du verifisere generasjon PCU ut i fra VIN-nummeret?
Er nummeret i vinduet U005373 eller høyere har du en generasjon 2 PCU.

Kan du også få Røhne&Selmer til å sjekke hvilken SW-versjon din PCU kjører? Om jeg ikke tar feil skal versjon GEN2g_067_005_00P være stabil.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Lene Jensen

Hei Håkon, det er en gen2 ut fra VIN nr.

Ja det har bare skjedd på jobb. Og det er bare på jobb jeg har satt på power charge men original ledning. Hjemme har jeg god tid til å lade om natten. Så tenkte det kanskje hadde noe med at ledningen kan bli for varm ved power charge.

Men den første ladeledningen jeg hadde (uoriginal type), gjorde jeg ikke noen forskjell på om jeg ladet hjemme eller på jobben, den sto på fullt uansett (16A). Den slo seg ikke ut hjemme noen gang, så den var tydeligvis ikke helt kompatibel med kontakten på jobben, ref. problem beskrevet tidligere i tråden.

Bare så ergelig for det har fungert så fint lenge nå, så jeg tenkte at problemet var løst...

Da jeg kom på jobb i dag var bilen fulladet så det skjedde ikke igjen etter den ene gangen i går.

Slitsomt å måtte huske å gå ut og sjekke flere ganger i løpet av dagen  :(
Kjører rød Think 2010 zebra fra januar 2013 - pendler 7 mil t/r
Ellers en Suzuki Grand Vitara 2009 som familiebil og trekkbil.

Lene Jensen

Bilen har ladet fint i det siste men jeg har oppdaget at også den siste ladekladden jeg har fått er det brudd i ledningen. Når den henger loddrett (i en krok) så blir den en bøy på ledningen som går fra kladden til veggkontakten og da funker den fint. Hvis jeg retter ut ledningen så er det ikke strøm lenger. Skal bytte enda engang hos R&S ved anledning.

Hvordan henger dere kladdene deres?
Kjører rød Think 2010 zebra fra januar 2013 - pendler 7 mil t/r
Ellers en Suzuki Grand Vitara 2009 som familiebil og trekkbil.

Arnie

Jeg lar aldri ladeledningen med kladd henge etter ledningen mellom stikkontakt og kladd. På mine private ladeplasser har jeg satt en skrue i veggen litt nedenfor stikkontakten, og på skruen henger jeg kladden (bruker et av de to hullene øverst på kladden). Det er viktig at det ikke er noe strekk i kabelen mellom kladd og kontakt.

På ladestolper der det ikke er en slik skrue, bruker jeg å henge reima som sitter på kladden i låsesylinderen på innsiden av ladestasjonens låsbare lokk. Dermed blir det heller ikke her noe strekk i kabelen.
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

Lene Jensen

Det er ladekladden som henger i en krok (fra et tau fra taket i garasjen). Det blir ikke noe tyngde i ledningen annet enn ledningen selv.
Kjører rød Think 2010 zebra fra januar 2013 - pendler 7 mil t/r
Ellers en Suzuki Grand Vitara 2009 som familiebil og trekkbil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA