Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 19" mot 21"

Startet av tomrh, fredag 22. februar 2013, klokken 08:14

« forrige - neste »

i_expect

Sitat fra: Ronny på fredag 08. februar 2013, klokken 12:32
Jeg var forsåvidt fornøyd med mieven, men enkelte ting irriterte:
max fart bakover 20 km/t (kunne ikke justeres ifølge bilforum)
Elendig radio (skulle visst være sånn)
Skrangling på humpete vei (Kombinasjon av stereo og vindusviskermekanisme)


Radioen: jeg fikk også beskjed om at jeg måtte regne med at radioen var dårlig, uvisst av hvilken grunn. Men det er selvsagt bare tull i nye biler. Stå på litt og vis til erfaring fra andre biler du kjører. Du skal ikke måtte streve med å få in P1 langs europavegen! Det gjør jeg ikke nå lenger etter at de fikset problemet (som det viste seg å være. "Å nei, det er visst ikke meningen at radioen skal være dårlig...")

Og pliis: dere som absolutt må rakke ned på Leaf eller trillingene på usaklige måter som å henvise til sjåfører, deres kjørestil og alt annet som ikke har noe med emnet å gjøre: her var vel spørsmålet om folk var fornøyde med trillingene.
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

tomrh

Sitat fra: i_expect på mandag 11. februar 2013, klokken 09:40
Og pliis: dere som absolutt må rakke ned på Leaf eller trillingene på usaklige måter som å henvise til sjåfører, deres kjørestil og alt annet som ikke har noe med emnet å gjøre: her var vel spørsmålet om folk var fornøyde med trillingene.
Helt enig i_expect! Det er lett å la seg rive med av slengkommentarer, er vel et generelt problem på forumet. Men å uttrykke kjøreglede er jo også en måte å få fram at man er fornøyd med sin trilling. :) For trillingeierne blir Leaf nesten som söta bror, vi liker den godt men fristelsen er stor til å erte litt. :D
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

jkirkebo

Sitat fra: skatvalsbygg på mandag 11. februar 2013, klokken 08:24
Ja, jeg har faktisk bare opplevd kjappe trillinger (og en kvikk Think). Før jeg kjøpte elbil ble jeg forbløffet over trillinger som kjørte forbi meg og smatt inn og ut. Prøvde å legge meg på hjul et par ganger, men måtte gi opp. Aldri opplevd dette med Leaf - de ligger traust i konstant fart. Har heller aldri blitt forbikjørt av Leaf med unntak av en gang da jeg lå i kø i høyrefeltet og køen i venstre felt hadde litt høyere fart. Er det aldri morro å trykke inn gasspedalen på en Leaf? ;D

Tja, trillingene kjøres kanskje i hovedsak av de som har kort vei på jobb (Asker-Oslo ?) og derfor ikke trenger å tenke på energiforbruk ? Mens mange av oss som kjører Leaf har vesentlig lengre vei på jobb og derfor må kjøre med "egg under gasspedalen" ? Selv har jeg 96km til jobb, er ikke noe særlig å ligge i 120km/t i venstrefila da.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rio

Sitat fra: jkirkebo på mandag 11. februar 2013, klokken 11:33

Tja, trillingene kjøres kanskje i hovedsak av de som har kort vei på jobb (Asker-Oslo ?) og derfor ikke trenger å tenke på energiforbruk ? Mens mange av oss som kjører Leaf har vesentlig lengre vei på jobb og derfor må kjøre med "egg under gasspedalen" ? Selv har jeg 96km til jobb, er ikke noe særlig å ligge i 120km/t i venstrefila da.

Hvilken rekkevidde får du med "normal varme" (20 grader) og motorveihastighet eller 90 km/t?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Marhet

Har kjørt min Ion nå i noen uker og synes det er kjempegøy. Har funnet mye nyttig her på forumet, så takk til alle som bidrar. Har reservert en UM-EVS på charge-amps etter å ha lest om den her. Har også bestilt gulv matter gytisautek.no etter anbefaling på forumet. Gleder med til å prøve begge deler. Lurer litt på om jeg skal gjøre noe med skvettlapper..
Sandnes/Stavanger
Ion 2012

tomrh

Ser ut som avstemningen har dabbet av, men det er jo et knallbra resultat! At over 70% av eierne gir toppscore og nesten 25% den nest høyeste scoren er det ikke mange andre modeller som kan hamle opp med tror jeg. :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Mr.Zero

Det betyr at vi har gjort det riktige valget og er superfornøyde med trillingene! Bilens litt snodige utseende sammen med dens tildels enkle teknikk til kurant pris, var det som fikk meg til å velge denne. Og jeg koser meg hver eneste dag. Kler på meg webasto'n og suser avgårde! 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA