Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S på finn.no

Startet av Yeyeye, torsdag 21. februar 2013, klokken 15:05

« forrige - neste »

Yeyeye

Hei igjen Trondheim Thinkers og eventuelt til kommende Thinkere.
Som nevnt på siste møtetråd, tenkte jeg å ha åpen garasjekveld, om noen ønsker å se hvordan kjølepumpa byttes. Jeg har nå "turt" å kjøre alt for lenge uten min funksjonabel nå, men nå er det jo kaldt også da;)

Beklager litt kort varsel, men tenkte ta det nå førstkommende Torsdag kveld, kl 1900 og utover kvelden. Jeg på overtid med vannfylling, så nå må jeg bare...
Om alt går som planlagt, tar jeg vannfylling i etterkant. Dvs jeg må lade opp bilen på forhånd, og så blir det minst 20ah overlading og 25grader på batteripakken etter pumpebytte før jeg fyller vann, noe som gjør at det blir litt venting etter  selve pumpebytte. Garasjen er varm og god, så pakken kommer nok fort opp i temp, men vannfylling skjer sikkert ikke før etter kl 2100.

Adresse for kvelden er Kongensgt 87, i bakgården der. Det er Skatteetaten som holder til i hovedbygget der nå, tidligere var det Trondheims Politistasjon her. Innkjøring lettest fra Erling Skakkesgt, rett etter Erling Skakkesgt 60( gml Frostating lagmannsrett), der er det en smal nedkjøring tett inntil hovedbygget og ned i bakgården. Ring meg på 9524tjueto80 om du roter deg bort og trenger bistand;)

Pumpebytte er enkelt og godt forklart her på forumet, men om noen føler det er greit og ha vært med å sett det først, ja da er det anledning nå. Vannfylling også for den del, om det ikke blir for seint for dere;)
Velkommen til en titt innom skal dere være.

Mvh Arild Rabben
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Torn

Supert tiltak  :)

Jeg skal prøve å komme, men kommer muligens litt senere.  Satser da på å ringe.   Regner med at det blir mye Think prat utover kvelden....

Tor
Trondheim
- EVT4000, El-scooter (2011- 2012)
- EVT-168 (2015-2016)
- Think Classic 2000, NiCd, Grønne Lynet,  (06/2012--> )
- Think Classic 2000, NiCd, Blå plastjolle, (07/2012- 07/2014,)   2X Blå ble demontert før vraking for å sikre deletilgang.
- Think Classic 2000, NiCd, Rød US, (06/2014--> )

Elsykkel (2016-->)

Yeyeye

Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA