Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 19" mot 21"

Startet av trygvelo, torsdag 21. februar 2013, klokken 01:09

« forrige - neste »

ebbrey

Softwaren i bilen bør få med seg energiforbruket og temperaturen ute og heller gi beskjed hvor langt man kan kjøre. Vet du får frem projected på siste 5 mil. Men lite vits med disse ideal tallene når det er -15.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

PAS


se  for en kjemebra oppsummering hvordan planlegge tur med Tesla

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/13678-How-to-plan-a-road-trip-how-long-will-it-take


essensen er :
Beregn max 28 mil (177  miles) melleom hver lading
Lad til du har 150% av range til neste lading

Så gjenstår det bare å se hvordan dette vil fungerer i praksis

utfra    http://www.ladestasjoner.no/nyheter/75-hvordan-kan-tesla-model-s-lades
skulle det jo være mange muligheter,

men planlegger en tur til Haugesund fra Son i sommer og utfra

http://www.ladestasjoner.no/    er det tynt med lademuligheter langs Haukeli
Men det er kanskje muligheter på hoteller, spisesteder og campinplasser langs E134 som ikke er nevnt på kartet til ladestasjoner.no  ? er det andre kart som også har med slike steder??





Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Stig O

Sitat fra: PAS på søndag 10. februar 2013, klokken 12:58

se  for en kjemebra oppsummering hvordan planlegge tur med Tesla

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/13678-How-to-plan-a-road-trip-how-long-will-it-take


essensen er :
Beregn max 28 mil (177  miles) melleom hver lading


Lad til du har 150% av range til neste lading

Så gjenstår det bare å se hvordan dette vil fungerer i praksis

utfra    http://www.ladestasjoner.no/nyheter/75-hvordan-kan-tesla-model-s-lades
skulle det jo være mange muligheter,

men planlegger en tur til Haugesund fra Son i sommer og utfra

http://www.ladestasjoner.no/    er det tynt med lademuligheter langs Haukeli
Men det er kanskje muligheter på hoteller, spisesteder og campinplasser langs E134 som ikke er nevnt på kartet til ladestasjoner.no  ? er det andre kart som også har med slike steder??


Vi måååå bare få en Tesla hurtiglader på strekningen her. Helst Åmot eller Seljord, ellers brenner det et blått lys for mine Tesla planer. Det er uaktuelt å stoppe mere en en halv time når jeg skal til Oslo en fredags ettermiddag.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

kjølholdt

Vi må få tesla til å gi oss CHAdeMO adapter da er det liten eller ingen rekkevidde angst .
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Havebigfun

Denne tråden begrunner også godt hvorfor 60 eller 40 kW er uaktuellt for de fleste, nå antakelig alle,- kfr spørreundersøkelsen vi hadde tidl.

Cobos

Vil påpeke at jeg som bor i Oslo og ikke ser noen behov for å reise utenfor Oslo utenom hytta som er 9 mil unna byen fortsatt ikke ser noen behov for mer enn kanskje 60kWh. Det er nok en del kunder som ønsker en elbil som fungerer som en vanlig bil, men ikke trenger lang rekkevidde. Eneste grunnen til at jeg ikke ahr sett på Leaf enda er at den ikke får meg fram og tilbake til hytta uten lading underveis.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Epleskreller

Enig Cobos. Tesla har tatt noen store steg med denne bilen, men man kan ikke regne med å bruke den på langturer til oppgitt rekkevidde i norsk vintervær. Det er i og for seg greit for meg, jeg beholder uansett dieselbilen til slike turer (som til hytta på fjellet med kun solsstrøm og et lite agregat) og turer med kajakk eller tilhenger. Mitt formål med bilen er daglig kjøring, det lengste er normalt en ukentlig tur på 14 mil(det er også grunnen til at Leaf ikke funker..). Om sommeren kunne det vært artig å bruke MS til vestlandet.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

TerjeV

Sitat fra: PAS på søndag 10. februar 2013, klokken 12:58

se  for en kjemebra oppsummering hvordan planlegge tur med Tesla

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/13678-How-to-plan-a-road-trip-how-long-will-it-take


essensen er :
Beregn max 28 mil (177  miles) melleom hver lading
Lad til du har 150% av range til neste lading

Så gjenstår det bare å se hvordan dette vil fungerer i praksis

utfra    http://www.ladestasjoner.no/nyheter/75-hvordan-kan-tesla-model-s-lades
skulle det jo være mange muligheter,

men planlegger en tur til Haugesund fra Son i sommer og utfra

http://www.ladestasjoner.no/    er det tynt med lademuligheter langs Haukeli
Men det er kanskje muligheter på hoteller, spisesteder og campinplasser langs E134 som ikke er nevnt på kartet til ladestasjoner.no  ? er det andre kart som også har med slike steder??
I-phone har en app som heter "LadeNå" Der viser alternative ladesteder!
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Elmo

Sitat fra: TerjeV på onsdag 13. februar 2013, klokken 20:06
I-phone har en app som heter "LadeNå" Der viser alternative ladesteder!

www.Ladestasjoner.no og www.Nobil.no har en app for både Android og iPhone som heter "LadeNå" mener du vel ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Kallagtunet

Sitat fra: arv på tirsdag 05. februar 2013, klokken 09:27
Tesla har varmepumpe. Bruker derfor lite energi på varme.

Ser at dette er etablert som en "sannhet" her på forumet, men etter å ha sett webcasten fra oslo med sjefen selv så snakket han om resistive heater... Det stemmer vel med det det ser ut som at folk opplever av forbruk til varme i US og CAN. Hvor er offesiell info som kan bekrefte eller avkrefte dette?

erlendwiborg

Bor i Moss og har hytte i Valdres. Reiseavstanden er 250 km og hytta ligger på ca. 1000 meters høyde og det er mye stigning de siste 20-30 km. Farten ligger vel på i snitt 90-120 km/t. Tror dere man klarer dette uten å lade underveis når det er -20 ute og uten å måtte ha rekkeviddeangst??

Quattro

Sitat fra: erlendwiborg på onsdag 13. mars 2013, klokken 23:51
Bor i Moss og har hytte i Valdres. Reiseavstanden er 250 km og hytta ligger på ca. 1000 meters høyde og det er mye stigning de siste 20-30 km. Farten ligger vel på i snitt 90-120 km/t. Tror dere man klarer dette uten å lade underveis når det er -20 ute og uten å måtte ha rekkeviddeangst??

Snittfart på 90-120 km/t  ;D. Kjører du i snittfart i 120 km/t kommer du nesten til hytta på 2 timer, det er godt gjort, men lite troverdig. Jeg tror forøvrig det går fint uten å få rekkevidde angst.
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

kjølholdt

kjørte bergen- gursken , en fredag ettermiddag ca 6 timer, snitt hastighet 67 km i timen. tror snitt på over 70 km i timen er vansklig hvis det er normal trafikk
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

OleJA

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 13. mars 2013, klokken 23:36
Sitat fra: arv på tirsdag 05. februar 2013, klokken 09:27
Tesla har varmepumpe. Bruker derfor lite energi på varme.

Ser at dette er etablert som en "sannhet" her på forumet, men etter å ha sett webcasten fra oslo med sjefen selv så snakket han om resistive heater... Det stemmer vel med det det ser ut som at folk opplever av forbruk til varme i US og CAN. Hvor er offesiell info som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Har gjort meg de samme tanker: Det er en varmeveksler som utnytter varme fra kjøling av motor (og batteri?) til oppvarming av kupe. Kan det være en forveksling mellom varmepumpe og varmeveksler her?

Om det i tillegg er en luft-til-luft varmepumpe er jeg usikker på? Uansett så kan den ikke være særlig stor, og da blir nok efektiviteten deretter siden en er avhengig av litt størrelse på 'radiatoren'. Virker kanske bra i California, men gir neppe så mye varme i en norsk vinter.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Cirion

På ambassaden sa Elon at det var et varme element som kunne bruke opp til 6000w til å varme kupeen. Batteripakken kjøler motoren, motoren varmer batteripakken når det er kald. Kjølemediet sirkulerer mellom dem. AC delen benyttes da ikke. Varme elementet benyttes ikke til å varme batteri.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA