Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladekabel uten kladden

Startet av Øyvind.h, mandag 18. februar 2013, klokken 20:38

« forrige - neste »

Leaffen

Sitat fra: DaX på lørdag 02. februar 2013, klokken 16:54
Rear-view camera funksjon hadde vært kult å ha når kvinnfolk skal lukeparkere, god underholdning med andre ord.

Det vil du nok helst ikke vite.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

kjølholdt

Nøyaktig hva søker dere på i Google play , jeg søker på testa model s men ingen resultat
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

tormodl

Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

OleJA

Sitat fra: kjølholdt på søndag 03. februar 2013, klokken 12:41
Nøyaktig hva søker dere på i Google play , jeg søker på testa model s men ingen resultat
Den dukker ikke opp ved søk siden den ikke er frigitt i det europeiske markedet enda.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Nuvolari

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 02. februar 2013, klokken 22:59

Dette ser strålende ut! Aldri mer kald bil på vinteren eller varm bil på sommeren. Har andre elbiler dette eller er det unikt for model S?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Øyvind.h

Vet at de fleste Volvoer som selges i Norge leveres med en slik app. Nissan Leaf har også dette, og jeg tror Defa leverer et system med app som kan monteres i de fleste biler.

Ikke unikt, men mtp Teslas teknologi-fokus kommer det sikkert flere funksjoner i appen etter hvert.
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

paracord

Utrolig! Noen som vet når denne vil komme på Iphone?

Tesladigger

Ja dette var rå stilig 8), ser også frem til Iphone versjonen som sikkert er like rundt hjørnet.
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

BE

Sitat fra: Nuvolari på søndag 03. februar 2013, klokken 19:07

Dette ser strålende ut! Aldri mer kald bil på vinteren eller varm bil på sommeren. Har andre elbiler dette eller er det unikt for model S?
Nissan Leaf har tilsvarende. Setter kupé til 25 grader.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Havebigfun

Hva med datasikkerheten?
Analog til gårsdagens oppslag i Aftenposten om hakking av Cloud-kontoer med tyveri av bilder og publikasjon av nedentil-bilder av 18-åringer. Er bildene tatt med Iphone kan fremmede tom. finne ut av hvor de er tatt.
Hvis man "lett" kan finne ut av hvor jeg/min bil er til enhver tid er er det en trussel mot personsikkerheten. Jeg er ikke interessert i det- mens jeg selvfølgelig ser fordeler i de andre funksjonene.
Hvor gjennomsiktig skal samfunnet og den enkelte bli?? :o  ???

laumb

Slå av funksjonen i bilen om du ikke liker den. ;-)

_____
Tapatalkin' from iTalatut.

gbzdoc

Sitat fra: Havebigfun på søndag 03. februar 2013, klokken 22:10
Hva med datasikkerheten?
Analog til gårsdagens oppslag i Aftenposten om hakking av Cloud-kontoer med tyveri av bilder og publikasjon av nedentil-bilder av 18-åringer. Er bildene tatt med Iphone kan fremmede tom. finne ut av hvor de er tatt.
Hvis man "lett" kan finne ut av hvor jeg/min bil er til enhver tid er er det en trussel mot personsikkerheten. Jeg er ikke interessert i det- mens jeg selvfølgelig ser fordeler i de andre funksjonene.
Hvor gjennomsiktig skal samfunnet og den enkelte bli?? :o  ???

Vedrørende den iCloud sikkerheten så var det direkte relatert til dårlige personlige valg på passord og sikkerhetsspørsmål for å låse opp kontoen.

Standard spørsmålene til "Halvspist Eple" er rimelig standard, altså lette å gjette seg til eller finne svaret på enten via google eller et minimum av kunnskap om offeret.

Greit å ha i bakhodet hvilke konsekvenser dårlige passord og enkle svar på sikkerhetsspørsmål kan få. Blir neppe bedre om man er slepphendt med passord m.m. på sin "My Tesla" konto. ;-)

Havebigfun

Det er klart det er et betydelig egenansvar.
Jeg tror Java- hullene for 2 uker siden ikke var relatert til dårlig bruker-skikk.
Slike problemer kan dykke opp uavhengig av den enkelte- da er gode råd dyre...

Øyvind.h

Sitat fra: paracord på søndag 03. februar 2013, klokken 19:22
Utrolig! Noen som vet når denne vil komme på Iphone?

Og der ble iOS appen lansert :)

Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA