Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten

Startet av Lene Jensen, mandag 18. februar 2013, klokken 13:18

« forrige - neste »

Lene Jensen

Kjører rød Think 2010 zebra fra januar 2013 - pendler 7 mil t/r
Ellers en Suzuki Grand Vitara 2009 som familiebil og trekkbil.

mohpet

Ja, nøyaktig slik. Baksiden av seteryggene ser litt annerledes ut, da våre har en liten innfelt "krok" til handleposer o.l., når oppslått. Mulig bildet er litt Photoshop.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

mohpet

ex 2003 Kewet 5
Asker

elektrolux

De 4 seterene jeg har sett klarer ikke legge baksetene helt ned, og de blir stående på skrått og "ødelegger" hele bagasjerommet.

Har de fått orden på dette er det gode nyheter.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Mine er tilnærmet flate. Så fort du legger noe av vekt oppå, synker de ned.

Jeg har en gummimatte jeg legger oppå, når jeg feller ned setene. Både for å spare ryggene på setene, men også for å få et "gulv"
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

mohpet

Flate mine også.

ex 2003 Kewet 5
Asker

Lene Jensen

Jeg kikket på en nemlig men eieren visste ikke hvordan man fikk ned seteryggen og ikke fant vi noen knapp heller. Også så de veldig lange ut, sånn at de ville kommet i veien for forsetene. Men det ser ut på bildene at noen har nakkestøtte som kan skyves ned eller noe?

mohpet

Det er to små spaker i midten bak, nederst, ved siden av hverandre. Løftes en kan ryggen felles ned. Er fremsetet helt i bakre posisjon så går det ikke ned, flytt setet litt frem, da går det ned så kan fremsetet skyves helt bak igjen. Fungerer utmerket. Kan legge ned ett og ett sete, slik at man kan ha tre i bilen og bagasje ved siden av passasjer bak.

ex 2003 Kewet 5
Asker

Lene Jensen

Aha, praktisk!

Jeg vurderte aldri 2+2 Think fordi det rett og slett ikke var en eneste på markedet i de to mnd jeg fulgte med. Men så kom det en bare noen dager etter at jeg fikk Thinken min. Var litt fristet til å bytte, men jeg kjører bare med meg selv og maks en person til i 99,9% av kjørelengden og jeg har god bruk for bagasjerommet hver dag. Så jeg holder meg til den jeg har kjøpt :)

Go-carter

Sitat fra: Lene Jensen på tirsdag 05. februar 2013, klokken 10:16
Aha, praktisk!

Jeg vurderte aldri 2+2 Think fordi det rett og slett ikke var en eneste på markedet i de to mnd jeg fulgte med. Men så kom det en bare noen dager etter at jeg fikk Thinken min. Var litt fristet til å bytte, men jeg kjører bare med meg selv og maks en person til i 99,9% av kjørelengden og jeg har god bruk for bagasjerommet hver dag. Så jeg holder meg til den jeg har kjøpt :)

Vi få som har en 2+2, kommer neppe til å kvitte oss med den på en stund... ;)
TMX60D
Leaf S 2015

Lene Jensen

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015

Lene Jensen

Ikke sant! Hadde den kommet ut tidligere hadde det kanskje blitt den. Jeg var i kontakt med selger ang en annen bil men han var på bortreist på ferie og så fant jeg ut at det var lithium-ion og jeg ville ha zebra, så jeg satset på en bil fra Bø i stedet. Som jeg er veldig fornøyd med da så jeg skal ikke klage, spesielt ettersom jeg fikk avslag i pris, fikk ny varmekolbe og en service som kostet selger 6-7000 kr inkludert :-) Og så er den så rød og fin  ;D Billig lån i Skandiabanken også, de har ekstra lav rente til miljøvennlige biler.

mohpet

Aldri er min påstand 8)

ex 2003 Kewet 5
Asker

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA