Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model s uten tech pakke

Startet av Stig O, lørdag 16. februar 2013, klokken 16:11

« forrige - neste »

Freddan

Hei Krister!
Jeg hadde egentlig bestilt disse i 19" til min TMS. Fordi han var utsolgt for 19" Hakka 2 da jeg skulle få de på bilen ble ordren kansellert.

Uansett:
Ifølge leverandøren kommer Zondafelgen med to ulike innpress. Jeg kan ikke noe om dette, men det er sikkert verd å sjekke om din leverandør har bestilt riktig type til deg.

Sitat fra: krister461 på tirsdag 08. april 2014, klokken 17:50
Mange takk for svar!

Om jeg leser rett på felgene så er innpress 45. Burde ikke det vært ok?

Mutterne er 34mm, så der vil det nok hjelpe med f.eks. de fra Martins. Da mangler egentlig bare noen senterkopper som går nok ut til at det er plass til bolten i midten.  :-\
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

krister461

@Freddan Takk for innspill.

Etter dialog både med Tempe Dekk og den lokale dekkbutikken har vi funnet ut at Zonda-felgene er ikke å få fatt i i 20'' med rett innpress (35) og sølv.

Har derfor bestilt disse felgene i 20x9" forran og bak isteden:
http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47858014&searchclickthrough=true&searchQuery=%20tesla%20vossen%20dekk24

Håper å få de på ila en ukes tid. :)

krister461

En liten oppsummering av min vei til sommerdekk med felger. Jeg begynte jakten i desember og endte opp med å bestille en pakke hos Dekk og Deler på Sotra. Denne inkluderte AvantGarde Zonda 20'' og Vredestein Ultrac Sessanta i 245/40 som jeg har hatt gode erfaringer med tidligere. Felgene kostet kr 6000 og dekkene kr 8500 - en pris ingen andre kunne matche. Dekksensorer og Alloygators ble kjøpt hos Tempe dekk som ga super support.

Dekkene ble bestilt fra dekkbutikken for seint så jeg fikk til slutt felgene med Dunlop SP Sport Maxx GT isteden.

Som nevnt tidligere i tråden passet ikke felgene med 45 i innpress bak da nav-bolten(?) stakk ut og dyttet bort senterkoppen. Etter litt om og men fant vi ut at jeg måtte ha 35 i innpress på disse, men det var ikke mulig å skaffe i sølv.

Jeg bestilte da disse felgene isteden for kr 8000: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47997203

Jeg valgte å beholde Dunlop-dekkene da runflat kan være praktisk i en bil uten reservedekk. Sommerpakken kom på bilen i går. Felgene ikke like tøffe som med 20x10,5 bak, men jeg ville ha mulighet til å rotere.

Jeg er spent på om alloygatorene vil se ok ut på disse (de blir et herk å montere på runflat-dekkene).

Erfaringer med dekkene kan jeg komme tilbake til og et bedre bilde kommer i skrytetråden når jeg har fått vasket bilen skikkelig. :)

Teslaeier

Venter enda på felgene jeg har bestilt til bilen.
Mens jeg venter ser jeg selvfølgelig på diverse dekk/felger tråder. Kom over denne:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/31029-Warped-brake-rotors-with-aftermarket-rims-installed
Noen som har lignende erfaringer?

jazzwheel

Er det dukket opp noen flere historier om Tesla og vanskeligheter rundt uoriginale hjul?

Jeg skal snart ha bilen på verksted for å bytte bremser, men på den står det lovlige uoriginale felger og dekk som de må skru av og på.

Dette fungerer jo knirkefritt hos alle andre leverandører. Det blir jo gøy om de nekter å ta i bilen fordi den mangler originalhjul...

fonberg

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 09. juli 2014, klokken 11:55
Er det dukket opp noen flere historier om Tesla og vanskeligheter rundt uoriginale hjul?

Jeg skal snart ha bilen på verksted for å bytte bremser, men på den står det lovlige uoriginale felger og dekk som de må skru av og på.

Dette fungerer jo knirkefritt hos alle andre leverandører. Det blir jo gøy om de nekter å ta i bilen fordi den mangler originalhjul...

Jeg hadde bilen min inne hos Tesla på Lade i vinter, og de var av med mine uoriginale hjul for å bytte noen foringer tror jeg det var.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

Veldig amerikansk. Livredde for å bli saksøkt antagelig. Min bil ble levert på vinterdekk, og sommerhjulene måtte jeg fint legge inn i bilen selv. Det tok de ikke sjansen på i tilfelle de skulle skade noe.

Forhåpentligvis har de myknet noe opp, slike ting fremstår som særdeles merkelig i Norge.

Roma

#1792
Noen som har gått for vinterdekk i dim 235/45 19 her inne? Ser det helt feil ut?

B_Tesla

Felgen er jo same bredde, så det blir jo bare at du får feil på speedometer.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

petersv

Sitat fra: Roma på onsdag 24. september 2014, klokken 14:36
Noen som har gått for vinterdekk i dim 235/45 19 her inne? Ser det helt feil ut?

Lastindex

Cowboystrekk

Sitat fra: Roma på onsdag 24. september 2014, klokken 14:36
Noen som har gått for vinterdekk i dim 235/45 19 her inne? Ser det helt feil ut?
jeg ville heller valgt 235/50.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Roma

Litt unøyaktighet på speedometer kan jeg leve med,

Vedr lastindeks, sjekk ut dette dekket her:

Nokian WR A3
235/45 R19 99V XL

99V står vel for indeksnummer som tilsvarer 775 kg?

http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=43795610.129.5734&sowigan=Wi&Breite=235&Quer=45&Felge=19&Speed=&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&rsmFahrzeugart=ALL&search_tool=standard&Label=C-B-69-1&details=Ordern&typ=R-241948

Takk for innspill cowboystrekk. Enig i at 235/50 er bedre :)



B_Tesla

Er det noen grund til at du ikke går for 245/45 med Hakka R2?
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

krister461

Sitat fra: B_Tesla på onsdag 24. september 2014, klokken 14:55
Felgen er jo same bredde, så det blir jo bare at du får feil på speedometer.
Det har blitt påstått at speedometeret kalibreres av GPS, men vet ikke om det stemmer...

B_Tesla

Sitat fra: krister461 på torsdag 25. september 2014, klokken 12:14
Det har blitt påstått at speedometeret kalibreres av GPS, men vet ikke om det stemmer...

Vel... Har sterk tvil på at det er stor vekting på GPS. Kan være GPS korreksjon - som når en IMU broker akselerometer, gyro og compass for å gi posisjon og rotasjon, men ville funket dårlig i tunell, og i de større byene du.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA