Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model s uten tech pakke

Startet av Stig O, lørdag 16. februar 2013, klokken 16:11

« forrige - neste »

jazzwheel

@Harlex:

Jeg spurte på mail om de faktisk mente pr aksel istedenfor pr hjul og de svarte: "Ja beklager vis dette var skrevet på en litt feil måte men ja det er pr hjul J"

Merkelig at annonsen ikke er rettet ja.

Avh

Sikkert noen som har spurt før men orker ikke lese 115 "flak"...  :(  : Hvilke andre biler kan bruke standard 19"-felgene og dekk som leveres med bilen?
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

krister461

Da har jeg forsøkt å montere sommerdekk på min bil - uten hell!  :'(

Jeg har kjøpt meg Avantgarde Zonda-felger i 20''. Til disse har jeg fått med senterringer og bolter(!), ikke muttere.

Når jeg forsøkte å ta første felgen på plass, så spratt senterkoppen ut. Videre var det vanskelig/umulig å få felgen helt inn til bilen, og mutterene som stod på Tesla-felgene var alt for store for hullene i felgen.  :o

Betyr dette at Avantgarde Zonda ikke passer til Tesla, eller har dekkbutikken bestilt feil type til meg? Eller er det noe man kan gjøre for å faktisk få montert disse på min bil?  :-\

Stig O

Ny look på felgene dine?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Stig O

Sitat fra: krister461 på mandag 07. april 2014, klokken 22:00
Da har jeg forsøkt å montere sommerdekk på min bil - uten hell!  :'(

Jeg har kjøpt meg Avantgarde Zonda-felger i 20''. Til disse har jeg fått med senterringer og bolter(!), ikke muttere.

Når jeg forsøkte å ta første felgen på plass, så spratt senterkoppen ut. Videre var det vanskelig/umulig å få felgen helt inn til bilen, og mutterene som stod på Tesla-felgene var alt for store for hullene i felgen.  :o

Betyr dette at Avantgarde Zonda ikke passer til Tesla, eller har dekkbutikken bestilt feil type til meg? Eller er det noe man kan gjøre for å faktisk få montert disse på min bil?  :-\

Først må du skaffe deg nye muttre. Martins og Wokas har muttre med bra annlegsflate til Tesla. Regner med det var på bakfelgene senterkoppene spratt ut, da bolten i midten stikker ganske langt ut. Jeg modifiserte mine TSW Nurburgring med å skjære ut hull i senterkoppen til bolten i midten, og da gikk det akkurat og klistre TSW merket utenpå. Vet ikke om det går med dine, men du kan kanskje fore ut en par millimeter med en ring i mellom.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

krister461

Mange takk for svar. Jeg skal innom dekksjappen i dag og høre om de kan skaffe nye muttere til meg.

Ja, det var ene bakdekket hvor senterkoppen spratt ut (har ikke testet andre dekk). Har du et bilde av hvordan felgene dine ser ut? Vil nødig drive å lime og rime av senterkopp/klistremerke ved hvert dekkskift.

erot

Sitat fra: Stig O på mandag 07. april 2014, klokken 22:52
Ny look på felgene dine?


Svampebob-varianten på slutten der var helt konge!

Stig O

Sitat fra: krister461 på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:27
Mange takk for svar. Jeg skal innom dekksjappen i dag og høre om de kan skaffe nye muttere til meg.

Ja, det var ene bakdekket hvor senterkoppen spratt ut (har ikke testet andre dekk). Har du et bilde av hvordan felgene dine ser ut? Vil nødig drive å lime og rime av senterkopp/klistremerke ved hvert dekkskift.
Du blir ikke klokere av å se på bilde, men det ligger et under skrytetråden. Du må sjekke hvor langt bolten stikker ut når du ikke har senterkoppen på. Den bør ikke stikke lengre ut en at den flukter med senterkopphullet. Hvis godset er en par millimeter tykt og du skjærer/freser ut med en dremel blir det plass til senterdekkselet. Dette trenger du da selvfølgelig ikke og ta av og på ved hjulskift.  Har du sjekket om det er noen riller på baksiden av senterkoppen som du kan frese vekk, så kan dette kanskje være nok.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

krister461

Da har jeg vært innom dekksjappen og prøvd med nye muttere, fortsatt uten hell. Når felgen trykkes helt på plass så stikker bolten i midten så mye ut at den ville gått igjennom senterkoppen. I tillegg klarer vi ikke stramme til med de mutterne jeg fikk i dag fordi boltene når "bunnen" av mutteren. Selgeren sa at det kanskje kan løses med en spacer i mellom felg og bil, men var usikker på om det ble en lovlig løsning. Han skulle først prøve å få fatt i leverandør av felgene.  :-\

Stig O

Under tillbehør hos Martins felger ligger det muttre. Jeg kjøpte nr.10 som er 41mm lange. Stikker det mye ut så er vel en 5mm spacer en nødløsning ja, men er ikke så glad i slike løsninger selv. Som sagt så er jo en annen løsning og lage en tynn skive med hull i mellom senterkoppen og senterdekselet.F.eks 1.5mm på hver av disse så har du 3mm ekstra.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Havebigfun

er det for stort avvik i inpress som er årsaken, krister461?

krister461

Det er mulig, men jeg kan ikke så mye om dette. Selger sa det var 5mm avvik, og alt fra +-7mm skulle være ok.

Hva er riktig impress?

Havebigfun


krister461

#1723
Mange takk for svar!

Om jeg leser rett på felgene så er innpress 45. Burde ikke det vært ok?

Mutterne er 34mm, så der vil det nok hjelpe med f.eks. de fra Martins. Da mangler egentlig bare noen senterkopper som går nok ut til at det er plass til bolten i midten.  :-\

erot

Avvik i innpress vil bare være til din fordel (mtp akselutstikk) så lenge det går riktig vei. Et avvik opp til 15 mm skulle ikke være noe problem, dog er bare 7,5mm lovlig. Men her har du fått avviket feil vei, dvs +5mm. Du vil ha -5 til 10mm (avhengig av felgbredde).

Siden Hjulbuene på TMS er så romslige vil mange også ha mindre innpress for å fylle bedre, her blir bare problemet forverret. Du må få returnert de felgene!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA