Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model s uten tech pakke

Startet av Stig O, lørdag 16. februar 2013, klokken 16:11

« forrige - neste »

Høgis

Sitat fra: Stig O på fredag 28. mars 2014, klokken 18:10
Skulle legge på Breyton sommerhhjulene i dag og ser at senterringene har en ganske stor con slok at de ikke berører den litte huben på ca. 4 mm. Senterringene på TSW felgene har også en con, men den er mye mindre.Vet det var en som skrev om dette for flere måneder siden i denne tråden og at han satt senteringene motsatt vei. Dette går imidlertid ikke ann på de fleste senteringer. Litt bekymret hvis de er hubsentriske, noe jeg mener og ha lest. Litt rart at de har en slik pusslete hub da. Regner med mange vil oppleve dette i disse dager.Flere som har sett dette?

Fikk tak i senterringer som ikke hadde "con slok" (dvs. helt rette inn mot skiven) hos dekk4.no De passet perfekt til mine 22" Vossen.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

tony@lunatech.no

Sitat fra: Øggen på onsdag 12. mars 2014, klokken 16:00
Noen som har disse "Concave" felgene???
Ser de bra ut på bilen?? Bilder??

Kom også over disse på http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46762559&folderId=3922112 hvor det også ligger bilde av de på bilen.

Litt usikker.. Hadde tenkt på Vossen, men disse er jo nesten 1/3 av prisen og ser nesten dønn like ute, men er skeptisk til kvalitet og holdbarhet til et merke jeg ikke har hørt om.. Tar gjerne erfaringer og innspill på disse.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Basse

Akkurat lagt om til sommerdekk og ser at dekkene på mine orginal 21 tommer felger er Conti contactsport 5 245/35. Jeg var av den oppfatning at det var Michelin PS2 som var standard på 21 (jeg har ikke + pakke).

Basse

Harlex

Sitat fra: Lunatech på fredag 28. mars 2014, klokken 22:20
Sitat fra: Øggen på onsdag 12. mars 2014, klokken 16:00
Noen som har disse "Concave" felgene???
Ser de bra ut på bilen?? Bilder??

Kom også over disse på http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46762559&folderId=3922112 hvor det også ligger bilde av de på bilen.

Litt usikker.. Hadde tenkt på Vossen, men disse er jo nesten 1/3 av prisen og ser nesten dønn like ute, men er skeptisk til kvalitet og holdbarhet til et merke jeg ikke har hørt om.. Tar gjerne erfaringer og innspill på disse.
Lurer litt på dem jeg også. Men 875 kg per aksel? Er det bra nok? Hvordan er dette her? 2 tonn bil er lik 500 kg på hver felg er lik 1000 kg på hver aksel? Er det slik er ikke felgene god nok? Spørsmålet dukket opp på Facebook også og jeg mener at forhandleren sa at det var feil. De var godkjent til 875 kg per felg. Finner ikke igjen den korrespondansen men jeg må si det er litt pussig at ikke annonsen er endret hvis det er en trykkfeil. Hadde vært greit å fått en avklaring på om disse er god nok eller ikke...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

BMW850

Sitat fra: Basse på lørdag 29. mars 2014, klokken 11:32
Akkurat lagt om til sommerdekk og ser at dekkene på mine orginal 21 tommer felger er Conti contactsport 5 245/35. Jeg var av den oppfatning at det var Michelin PS2 som var standard på 21 (jeg har ikke + pakke).

Basse

Hadde samme oppfatning jeg. Når fikk du bilen?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Basse



Hadde samme oppfatning jeg. Når fikk du bilen?
[/quote]

3 februar, bestilte i siste halvdel av august

BMW850

Det står under "detaljer" på Teslamotors.com at det er Michelin Pilot Sport 2 på 21" felger. Men Continental er jo også veldig bra dekk :)

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Harlex

Sitat fra: Harlex på lørdag 29. mars 2014, klokken 12:15
Sitat fra: Lunatech på fredag 28. mars 2014, klokken 22:20
Sitat fra: Øggen på onsdag 12. mars 2014, klokken 16:00
Noen som har disse "Concave" felgene???
Ser de bra ut på bilen?? Bilder??

Kom også over disse på http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46762559&folderId=3922112 hvor det også ligger bilde av de på bilen.

Litt usikker.. Hadde tenkt på Vossen, men disse er jo nesten 1/3 av prisen og ser nesten dønn like ute, men er skeptisk til kvalitet og holdbarhet til et merke jeg ikke har hørt om.. Tar gjerne erfaringer og innspill på disse.
Lurer litt på dem jeg også. Men 875 kg per aksel? Er det bra nok? Hvordan er dette her? 2 tonn bil er lik 500 kg på hver felg er lik 1000 kg på hver aksel? Er det slik er ikke felgene god nok? Spørsmålet dukket opp på Facebook også og jeg mener at forhandleren sa at det var feil. De var godkjent til 875 kg per felg. Finner ikke igjen den korrespondansen men jeg må si det er litt pussig at ikke annonsen er endret hvis det er en trykkfeil. Hadde vært greit å fått en avklaring på om disse er god nok eller ikke...

Ingen som kan/vil svare på disse problemstillingene?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Johnny

Spørsmål til de som har hentet ut sommerhjulene(19") fra dekkhotellet, spesielt i Bergen. Hvordan "ser de ut", standard eller Cyclone?
TMS og eGolf.

HKS

Har det kommet ut noen tester på sommerdekk enda?

Jeg har RSA2 dekkene som kom standard med Model S, og er i tvil over hvilke dekk man bør bytte til...
Tesla Model S 90D

Cowboystrekk

Du kan se på stickyen min. Goodyear Eagle F1 asymmetric 2 245\45\19 102 XL og Dunlop sport maxx RT 245\45\19 120 XL er vell omtrent de beste du kan oppdrive :) Koster ca 2000 pr dekk...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

kennethl

Sitat fra: Harlex på mandag 31. mars 2014, klokken 08:44
Sitat fra: Harlex på lørdag 29. mars 2014, klokken 12:15
Sitat fra: Lunatech på fredag 28. mars 2014, klokken 22:20
Sitat fra: Øggen på onsdag 12. mars 2014, klokken 16:00
Noen som har disse "Concave" felgene???
Ser de bra ut på bilen?? Bilder??

Kom også over disse på http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46762559&folderId=3922112 hvor det også ligger bilde av de på bilen.

Litt usikker.. Hadde tenkt på Vossen, men disse er jo nesten 1/3 av prisen og ser nesten dønn like ute, men er skeptisk til kvalitet og holdbarhet til et merke jeg ikke har hørt om.. Tar gjerne erfaringer og innspill på disse.
Lurer litt på dem jeg også. Men 875 kg per aksel? Er det bra nok? Hvordan er dette her? 2 tonn bil er lik 500 kg på hver felg er lik 1000 kg på hver aksel? Er det slik er ikke felgene god nok? Spørsmålet dukket opp på Facebook også og jeg mener at forhandleren sa at det var feil. De var godkjent til 875 kg per felg. Finner ikke igjen den korrespondansen men jeg må si det er litt pussig at ikke annonsen er endret hvis det er en trykkfeil. Hadde vært greit å fått en avklaring på om disse er god nok eller ikke...

Ingen som kan/vil svare på disse problemstillingene?

Alt som stinker er ikke bæsj, men min erfaring med rimeligere/replica felger er at det ofte er litt vanskeligere å avbalansere enn dyrere felger, altså må du til med flere lodd, som løsner om vinteren f.eks. Deretter er det jo det med hva som skjer den dagen du drar felgen rett ned i ett av norges hull i veien, blir det kast i felgen eller tåler de en trøkk, nok en gang min egen erfaring, de rimelige felgene tåler mindre enn min BBS CH felger som jeg har på bilen, og de har fått seg noen skikkelig trøkker.

Angående vekt så vet jeg ikke hva Tesla krever per hjul, men husk at når man akselererer er mer vekt på bakre aksel og når man bremser er det mer foran, legg deretter inn faktor for nødbrems i en sving osv... så får du fort mer enn 500kg på venstre eller høyre forhjul :)
I tillegg så kan man jo risikere mangellapp på EU kontrollen med feil vektangivelse(liten sjanse men likevel fullt mulig.) Da blir jo ikke de rimelige felgene så rimelige lenger.

Harlex

Sitat fra: kennethl på mandag 31. mars 2014, klokken 14:19
Sitat fra: Harlex på mandag 31. mars 2014, klokken 08:44
Sitat fra: Harlex på lørdag 29. mars 2014, klokken 12:15
Sitat fra: Lunatech på fredag 28. mars 2014, klokken 22:20
Sitat fra: Øggen på onsdag 12. mars 2014, klokken 16:00
Noen som har disse "Concave" felgene???
Ser de bra ut på bilen?? Bilder??

Kom også over disse på http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46762559&folderId=3922112 hvor det også ligger bilde av de på bilen.

Litt usikker.. Hadde tenkt på Vossen, men disse er jo nesten 1/3 av prisen og ser nesten dønn like ute, men er skeptisk til kvalitet og holdbarhet til et merke jeg ikke har hørt om.. Tar gjerne erfaringer og innspill på disse.
Lurer litt på dem jeg også. Men 875 kg per aksel? Er det bra nok? Hvordan er dette her? 2 tonn bil er lik 500 kg på hver felg er lik 1000 kg på hver aksel? Er det slik er ikke felgene god nok? Spørsmålet dukket opp på Facebook også og jeg mener at forhandleren sa at det var feil. De var godkjent til 875 kg per felg. Finner ikke igjen den korrespondansen men jeg må si det er litt pussig at ikke annonsen er endret hvis det er en trykkfeil. Hadde vært greit å fått en avklaring på om disse er god nok eller ikke...

Ingen som kan/vil svare på disse problemstillingene?

Alt som stinker er ikke bæsj, men min erfaring med rimeligere/replica felger er at det ofte er litt vanskeligere å avbalansere enn dyrere felger, altså må du til med flere lodd, som løsner om vinteren f.eks. Deretter er det jo det med hva som skjer den dagen du drar felgen rett ned i ett av norges hull i veien, blir det kast i felgen eller tåler de en trøkk, nok en gang min egen erfaring, de rimelige felgene tåler mindre enn min BBS CH felger som jeg har på bilen, og de har fått seg noen skikkelig trøkker.

Angående vekt så vet jeg ikke hva Tesla krever per hjul, men husk at når man akselererer er mer vekt på bakre aksel og når man bremser er det mer foran, legg deretter inn faktor for nødbrems i en sving osv... så får du fort mer enn 500kg på venstre eller høyre forhjul :)
I tillegg så kan man jo risikere mangellapp på EU kontrollen med feil vektangivelse(liten sjanse men likevel fullt mulig.) Da blir jo ikke de rimelige felgene så rimelige lenger.
Hva mener du med mangellapp? Finner kontrollørene ut at felgen ikke er godkjent i forhold til påkrevd kilo eller er det noe annet du tenker på? Har lyst på de felgene men vil være sikker på at de holder først....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

kennethl

Vektkrav per felg er oppgitt fra bilfabrikk, så står det trykket på selve felgen i noen tilfelle hvor høy vekt som er godkjent. Felg som er dimensjonert for en lettere eller mindre motorsterk bil vil bli ansett som ikke godkjentpå samme linje som feil dimensjon, feil innpress eller annet og gi deg type2 feil med beskjed om å rette feilen og vise bilen på hos biltilsynet.

erot

#1709
Sitat fra: Havebigfun på fredag 28. mars 2014, klokken 19:23
Sitat fra: Chlangum på torsdag 27. mars 2014, klokken 20:38

Jeg mener jeg leste et sted her på forumet en som hadde regnet ut hva man egentlig betaler for Teslas P+ felger. Men klarer ikke å finne fram til den.
P+- hjulsett koster noe over 80 k nytt- derfor føler vel noen selgere at 39 k er en rimelig pris. Har du tid og plass kan du selge hjulene enkeltvis til de som har kantkjørt sine- da får du sikkert vesentlig over 39K - men det tar tid...

Om det ikke er P+, men vanlig P kan du regne slik:

Alt. 1
Tillegg for 21" hjul: 28300
Vinterhjul: 23100
Sum 51400

Alt. 2 (regner null i retur for 19" helårsdekk, sikkert stress å bli kvitt)
Nye vinterdekk til medfølgende 19": 9600 (Michelin X-ice fra Tirerack inkl frakt og mva)
"Nytt brukt" 21" hjulsett 34000
Sum 43600
Spart 7800

Tipper 7800 Er en passelig besparelse som kan få noen til å ta bryet med å vrenge av originale 19" og få lagt på vinterdekk, + litt bry med bestilling osv. Hvis det høres fornuftig ut er altså 34k en passelig pris for "nye brukte" 21". Er det + kan du sikkert legge på 3k.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA