TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

Newbee

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 20. februar 2014, klokken 21:51
Du får litt irriterende meldinger og lyder pga at sensorene mangler men kanskje verdt det med noen tusenlapper spart :)

Vet du hvor lenge meldingene varer? Hele tiden eller noen minutter? Med/uten lyd?
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

petersv

Sitat fra: Newbee på torsdag 20. februar 2014, klokken 22:08
Du får litt irriterende meldinger og lyder pga at sensorene mangler men kanskje verdt det med noen tusenlapper spart :)

Vet du hvor lenge meldingene varer? Hele tiden eller noen minutter? Med/uten lyd?

Ingen lyd, bare varsel hos meg når bilen mista kontakt med sensorene. Mest irriterende er rødstripa øverts på hovedskjermen.

Orcuz

Noen som vet hvor man kan få tak i Rial Lugano i gun metal? Evt noen lignende felger i ca samme prisklasse.
Tenker 19", men kan vurdere 20" også ;)

Dekkmann har kun de i sølv, som i og for seg er pene de også, men tror gunmetal blir fetere på MC red..?

BMW850

Sitat fra: Orcuz på søndag 23. februar 2014, klokken 15:20
Noen som vet hvor man kan få tak i Rial Lugano i gun metal? Evt noen lignende felger i ca samme prisklasse.

Dekkmann har kun de i sølv, som i og for seg er pene de også, men tror gunmetal blir fetere på MC red..?

Du burde ta denne tråden med i betraktningen også : http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/27569-Four-Rial-Lugano-19-wheels-bent-in-two-weeks-are-they-up-to-the-task
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Orcuz

Auda... Dekkmann mente de passet bra til Model s. Hmm

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

fonberg

Sitat fra: petersv på torsdag 20. februar 2014, klokken 22:17

Ingen lyd, bare varsel hos meg når bilen mista kontakt med sensorene. Mest irriterende er rødstripa øverts på hovedskjermen.

Ingen lyd, kun en melding som ligger fast nederst på speedometeret, samt et lite varseltegn øverst på hovedskjermen. Begge kommer etter ti minutter kjøring, og minner meg på at jeg har spart flere tusenlapper ved å ikke kjøpe sensorer
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

fonberg

Sitat fra: petersv på torsdag 20. februar 2014, klokken 22:17

Ingen lyd, kun en melding som ligger fast nederst på speedometeret, samt et lite varseltegn øverst på hovedskjermen. Begge kommer etter ti minutter kjøring, og minner meg på at jeg har spart flere tusenlapper ved å ikke kjøpe sensorer

jkirkebo

Sitat fra: fonberg på søndag 23. februar 2014, klokken 16:44
Ingen lyd, kun en melding som ligger fast nederst på speedometeret, samt et lite varseltegn øverst på hovedskjermen. Begge kommer etter ti minutter kjøring, og minner meg på at jeg har spart flere tusenlapper ved å ikke kjøpe sensorer.

Spørs om den går igjennom EU-kontrollen om 4 år med denne feilen da. Jeg tillater meg å tvile.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

turfsurf

Sitat fra: fonberg på søndag 23. februar 2014, klokken 16:45
Ingen lyd, kun en melding som ligger fast nederst på speedometeret, samt et lite varseltegn øverst på hovedskjermen.

Dette hadde drevet meg fra vettet  ;D
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

fonberg

jkirkebo: Ikke vet jeg om de påbudt. Men jeg har snakka med flere dekkbutikker ifm pristilbud da jeg kjøpte, og ingen brukte som salgsargument at sensorer er påbudt på TMS i Norge. Men mulig de bare er dårlige selgere :-) Jeg sjekker uansett dekktrykket manuelt, og kan ikke si jeg ser det geniale med disse sensorene. Kall meg gjerne gammeldags på det punktet.

jkirkebo

Sitat fra: fonberg på søndag 23. februar 2014, klokken 17:25
jkirkebo: Ikke vet jeg om de påbudt. Men jeg har snakka med flere dekkbutikker ifm pristilbud da jeg kjøpte, og ingen brukte som salgsargument at sensorer er påbudt på TMS i Norge. Men mulig de bare er dårlige selgere :-) Jeg sjekker uansett dekktrykket manuelt, og kan ikke si jeg ser det geniale med disse sensorene. Kall meg gjerne gammeldags på det punktet.

Dekktrykksovervåkning blir påbudt på alle biler solgt i EU fra 1.november i år. Det er ikke påbudt på eldre biler, men det er jo en generell regel på at montert utstyr skal virke. Har du ikke tåkelys? Helt ok. Har du tåkelys men pæra er gåen? Da får du notert feil på det. Tilsvarende på f.eks ABS-system på eldre biler. Derfor antar jeg det gjelder dekktrykksovervåkningen også.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Jærbuen

Sitat fra: jkirkebo på søndag 23. februar 2014, klokken 19:35
Sitat fra: fonberg på søndag 23. februar 2014, klokken 17:25

Dekktrykksovervåkning blir påbudt på alle biler solgt i EU fra 1.november i år. Det er ikke påbudt på eldre biler, men det er jo en generell regel på at montert utstyr skal virke. Har du ikke tåkelys? Helt ok. Har du tåkelys men pæra er gåen? Da får du notert feil på det. Tilsvarende på f.eks ABS-system på eldre biler. Derfor antar jeg det gjelder dekktrykksovervåkningen også.

Gir sikkert bare en 2'er feil. Dette er et tiltak for å minske forbruket da lavt dekktrykk krever mer suppe og således slippes det ut mer avgass og dritt. TMS slipper ikke så mye ut uansett :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Nuvolari

Sitat fra: BMW850 på søndag 23. februar 2014, klokken 15:28
Sitat fra: Orcuz på søndag 23. februar 2014, klokken 15:20

Du burde ta denne tråden med i betraktningen også : http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/27569-Four-Rial-Lugano-19-wheels-bent-in-two-weeks-are-they-up-to-the-task

Da var det kanskje smart av tesla å ikke godkjenne alle mulige felger som måtte fysisk passe. Glad jeg gikk for orginale felger kjenner jeg.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Orcuz

Begynner å vurdere 2x original jeg også, men vil helst ha 2 ulike til sommer og vinter og har lyst på hakka 8,ikke 7.

Kanskje kjøpe originalfelger på finn og sette på hakka 8 eller noe da... Hmm

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Havebigfun

Dekktrykksensorene har innebygt et batteri som har en levetid på antatt 6 år. Batteriet kan ikke skiftes ut. Det betyr at det blir nødvendig med 8 nye sensorer ca 6.hvert år.

Jeg ser for meg at det er mange som ikke gidder å bytte de hvis bilen blir EU-godkjent allikevel.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA