Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model s uten tech pakke

Startet av Stig O, lørdag 16. februar 2013, klokken 16:11

« forrige - neste »

Jærbuen

Sitat fra: jkirkebo på søndag 23. februar 2014, klokken 19:35
Sitat fra: fonberg på søndag 23. februar 2014, klokken 17:25
jkirkebo: Ikke vet jeg om de påbudt. Men jeg har snakka med flere dekkbutikker ifm pristilbud da jeg kjøpte, og ingen brukte som salgsargument at sensorer er påbudt på TMS i Norge. Men mulig de bare er dårlige selgere :-) Jeg sjekker uansett dekktrykket manuelt, og kan ikke si jeg ser det geniale med disse sensorene. Kall meg gjerne gammeldags på det punktet.

Dekktrykksovervåkning blir påbudt på alle biler solgt i EU fra 1.november i år. Det er ikke påbudt på eldre biler, men det er jo en generell regel på at montert utstyr skal virke. Har du ikke tåkelys? Helt ok. Har du tåkelys men pæra er gåen? Da får du notert feil på det. Tilsvarende på f.eks ABS-system på eldre biler. Derfor antar jeg det gjelder dekktrykksovervåkningen også.

Gir sikkert bare en 2'er feil. Dette er et tiltak for å minske forbruket da lavt dekktrykk krever mer suppe og således slippes det ut mer avgass og dritt. TMS slipper ikke så mye ut uansett :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Nuvolari

Sitat fra: BMW850 på søndag 23. februar 2014, klokken 15:28
Sitat fra: Orcuz på søndag 23. februar 2014, klokken 15:20
Noen som vet hvor man kan få tak i Rial Lugano i gun metal? Evt noen lignende felger i ca samme prisklasse.
Tenker 19", men kan vurdere 20" også ;)

Dekkmann har kun de i sølv, som i og for seg er pene de også, men tror gunmetal blir fetere på MC red..?

Du burde ta denne tråden med i betraktningen også : http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/27569-Four-Rial-Lugano-19-wheels-bent-in-two-weeks-are-they-up-to-the-task

Da var det kanskje smart av tesla å ikke godkjenne alle mulige felger som måtte fysisk passe. Glad jeg gikk for orginale felger kjenner jeg.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Orcuz

Begynner å vurdere 2x original jeg også, men vil helst ha 2 ulike til sommer og vinter og har lyst på hakka 8,ikke 7.

Kanskje kjøpe originalfelger på finn og sette på hakka 8 eller noe da... Hmm

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


Havebigfun

Dekktrykksensorene har innebygt et batteri som har en levetid på antatt 6 år. Batteriet kan ikke skiftes ut. Det betyr at det blir nødvendig med 8 nye sensorer ca 6.hvert år.

Jeg ser for meg at det er mange som ikke gidder å bytte de hvis bilen blir EU-godkjent allikevel.

MyTess

Må man ha 8stk dekktrykk-sensorer, altså to sett, eller kan man bare bytte når man bytter dekk for sesongen?

Og følger det med dekktrykksensorer i hhv sommerhjulpakken, og vinterhjulpakken til Tesla?

jkirkebo

Sitat fra: MyTess på mandag 24. februar 2014, klokken 00:11
Må man ha 8stk dekktrykk-sensorer, altså to sett, eller kan man bare bytte når man bytter dekk for sesongen?

Om du legger om dekkene på de samme 4 felgene så kan du vel det, men de fleste har 8 felger og da blir det dyrt å betale for full omlegging to ganger i året.

Sitat
Og følger det med dekktrykksensorer i hhv sommerhjulpakken, og vinterhjulpakken til Tesla?

Jepp.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

MyTess

Så det må en full omlegging til? Jeg trodde det bare var noen dingser på toppen av ventilen og som kunne flyttes fritt mellom ulike dekk....

jkirkebo

Sitat fra: MyTess på mandag 24. februar 2014, klokken 08:47
Så det må en full omlegging til? Jeg trodde det bare var noen dingser på toppen av ventilen og som kunne flyttes fritt mellom ulike dekk....

Sensoren er en del av ventilen og sitter på innsiden av felgen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

MyTess


Cowboystrekk

Noen som vet om TMS kan bruke SUV-dekk i 235/55-dim? Får tilgang på contiecocontact5 da som har vunnet noen tester pg har ekstremt lav rullemotstand...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

krister461

Hva slags felger deler Tesla ut om dagen? Er det bare standardfelger, eller er det noen som har fått Cyclone nylig? (Er spesielt interessert i utleveringer i Bergen) :)

erot

Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 24. februar 2014, klokken 08:56
Noen som vet om TMS kan bruke SUV-dekk i 235/55-dim? Får tilgang på contiecocontact5 da som har vunnet noen tester pg har ekstremt lav rullemotstand...

Regner med du mener på 19" siden de fleste 18" ikke vil få plass? I så fall er du opp 5,4%. Det er over lovlig avvik, det vil kanskje subbe og det vil se veldig teit ut. Altså nei  ;)

erot

Sitat fra: BMW850 på søndag 23. februar 2014, klokken 15:28
Sitat fra: Orcuz på søndag 23. februar 2014, klokken 15:20
Noen som vet hvor man kan få tak i Rial Lugano i gun metal? Evt noen lignende felger i ca samme prisklasse.
Tenker 19", men kan vurdere 20" også ;)

Dekkmann har kun de i sølv, som i og for seg er pene de også, men tror gunmetal blir fetere på MC red..?

Du burde ta denne tråden med i betraktningen også : http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/27569-Four-Rial-Lugano-19-wheels-bent-in-two-weeks-are-they-up-to-the-task

Overrasker meg ikke at dette skjer når man setter kinafelger på en 2100kg tung bil. Det som overrasker meg er at så mange gjør dette, ikke bare på Tesla. Folk kjøper bil til 7-800 000 og ødelegger så bilens kjøreegenskaper og pålitelighet ved å spare 10-15000 på en av bilens viktigste komponenter.  ???

Orcuz

Hvordan er polarwheels egentlig? Er de bedre enn rial? Egentlig ikke sååå viktig for meg hvordan felger det er, vil bare ha forskjellig look på sommer og vinter :)

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


Dr.Ling

Sitat fra: erot på tirsdag 25. februar 2014, klokken 12:43
Overrasker meg ikke at dette skjer når man setter kinafelger på en 2100kg tung bil. Det som overrasker meg er at så mange gjør dette, ikke bare på Tesla. Folk kjøper bil til 7-800 000 og ødelegger så bilens kjøreegenskaper og pålitelighet ved å spare 10-15000 på en av bilens viktigste komponenter.  ???

Treffer man et skikkelig hull av amerikansk pothole-størrelse er det ikke sikkert at smidde alufelger overlever heller - og da må man ut med kr 12.000+ pr nye felg istedet for mye mindre.
Er vi sikre på at Teslas orginalfelger ikke er laget i Kina? ;)   Tunge er de ihvertfall, og stort sett hva som helst av andre felger vil være lettere og gi bedre kjøreegenskaper (vel, ikke alltid så merkbart om en felg er 1-2 kg lettere enn originalt da, hvis en ikke kjører på bane hver helg).

Jeg tror forresten jeg lander på noen såkalte "rotary forged" felger til sommeren.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA