Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model s uten tech pakke

Startet av Stig O, lørdag 16. februar 2013, klokken 16:11

« forrige - neste »

Havebigfun

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 14. januar 2014, klokken 17:16
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 15. november 2013, klokken 12:05
Sitat fra: janmb på fredag 15. november 2013, klokken 11:59
Uansett er eksterne hastighetsmålere langt ifra brukbare som referanse for noe som helst.
Helt motsatt av min erfaring, men vi har nok passert forskjellige hastighetsmålere :) De gangene jeg har sjekket hastighetsmålere opp mot GPS har de vært dønn korrekte.

Og når jeg har kontrollmålt feilvisningen mot hastighetsmålere uten GPS-sjekk har de også truffet der de skal (jeg visste ganske nøyaktig hva avviket var på hhv. sommer- og vinterdekk på forrige bil). Forrige bil hadde vesentlig større avvik med vinterdekk enn sommerdekk pga dimensjon, og derfor tok jeg meg stadig i å kontrollmåle :)
Må korrigere meg selv her. Passerte en fartsmåler langsmed veien på vei til Ringebu nå i helgen.
Når jeg lå i 75 så viste den 73. Når jeg senere flere ganger sjekket GPS mot speedometer i 95km/t så viste GPS``en også 95km/t. Dvs fartsmåleren viste tydeligvis litt for lav hastighet, for jeg må si jeg stoler mer på en serie GPS-målinger enn denne fartstavlen.
Jeg har sett mange ganger at de eksterne målere måler noen prosent lavere hastighet enn GPS- man kan lure på om de er justert slik

Postman pat

jeg har konsekvent sett at tesla speedometer er 3 km time høyere enn tavler og fotoboksvarsler med gps etc. den gamle 10 kmt avslag jeg har hatt i ice biler mellom speedo og realitet er blitt oppgradertvtil v2.0 tesla = 3km/t.  :-X
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

don

Sitat fra: Stellar på mandag 09. desember 2013, klokken 22:12
Sitat fra: Rawen76 på mandag 09. desember 2013, klokken 21:17
Sitat fra: Stellar på mandag 09. desember 2013, klokken 11:07
Da er det utlevering om en uke, Dekk1 ligger vegg i vegg med Tesla og har bestilt sommerfelger der. Originaldekkene tas av og legges på sommerfelgene, vinterdekk legges på originalfelger. Tesla sørger for dette før utlevering.  :D
æ

Stilige felger!
Hvor mye kom det seg på for felgene?

Betalte 12.000 for felgene, samt arbeidet med å bytte hjul på originalfelg og legge hjul på de nye felgene.

Hei,
Er X-Line ok og dimensjonert bra nok for Tesla?

Når jeg prøver konfiguratoren på OZ siden kommer bare OZ "Top class" eller "I-Tech" typer opp for Tesla model..

Hva sier/sa Dekk1?

hilsen meg som vurderer en tur innom Dekk1
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

Daniel.B

#1503
Fatter får bilen sin i månedsskiftet februar/mars og lurer på hvordan de originale helårsdekkene fungerer på vinteren. Er de helt ubrukelige, eller kan ha fint bruke dem de siste vintermånedene?

Daniel.B

Sitat fra: Daniel.B på fredag 17. januar 2014, klokken 16:50
Fatter får bilen sin i månedsskiftet februar/mars og lurer på hvordan de originale helårsdekkene fungerer på vinteren. Er de helt ubrukelige, eller kan ha fint bruke dem de siste vintermånedene?

Noen som har erfaringer med disse?

krister461

Sitat fra: Daniel.B på lørdag 18. januar 2014, klokken 18:26
Sitat fra: Daniel.B på fredag 17. januar 2014, klokken 16:50
Fatter får bilen sin i månedsskiftet februar/mars og lurer på hvordan de originale helårsdekkene fungerer på vinteren. Er de helt ubrukelige, eller kan ha fint bruke dem de siste vintermånedene?

Noen som har erfaringer med disse?
Jeg har ikke egne erfaringer, men alt jeg har lest tyder på at de ikke egner seg som vinterdekk i Norge. De er som sommerdekk å regne i Norge!

Bonefish

#1506
Jeg valgte å beholde helårsdekkene på da jeg ikke er avhengig av bilen.
Med den vinteren vi har hatt her i Bergen tror jeg at jeg har vært bedre skodd en de som har kjørt på vinterdekk ;-) Men vi hadde litt snø i desember og jeg fikk testet dekkene opp og ned noen bratte bakker i området der jeg bor. Funket helt fint, bilen krabbet fint opp den. Når det er sagt så ville jeg nok ikke ha lagt på tur på fjellet med disse dekkene, men for de som stort sett kjører på saltete veier så tror jeg disse holder i massevis. Har 4000 km på disse dekkene nå.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

ctr46

Noen som har kjøpt Polar 19" felg med Nokian dekk? Hvor og til hvilken pris?


Sent from my iPhone using Tapatalk
85D

Havebigfun

Sitat fra: ctr46 på onsdag 22. januar 2014, klokken 17:37
Noen som har kjøpt Polar 19" felg med Nokian dekk? Hvor og til hvilken pris?
Det er mange - finnes en egen tråd (som jeg ikke finner ???)

ctr46


Sitat fra: Havebigfun på onsdag 22. januar 2014, klokken 17:40
Sitat fra: ctr46 på onsdag 22. januar 2014, klokken 17:37
Noen som har kjøpt Polar 19" felg med Nokian dekk? Hvor og til hvilken pris?
Det er mange - finnes en egen tråd (som jeg ikke finner ???)

Prøvde å søke litt men på mobilen ble det ikke så enkelt. Jeg tok meg derfor til rette og spurte her...:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
85D

Anew

Jeg har planer om å kjøpe Polar 19" m/R2 hos Ila dekk. Koster omkring 19.400 m/TPMS. Dekk 1 på Stabekk (min "lokale" dekksjappe) har tilbudt meg det samme for 20k.

Finnes det noen som helst grunn til å bruke ekstra penger på å handle hos Dekk1 sammenlignet med  Ila dekk? Jeg har tidligere opplevd at en billigsjappe skadet felgene mine ved omlegging, men Ila har jeg ingen erfaring med.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Havebigfun

Sitat fra: Anew på onsdag 22. januar 2014, klokken 17:56
Jeg har planer om å kjøpe Polar 19" m/R2 hos Ila dekk. Koster omkring 19.400 m/TPMS. Dekk 1 på Stabekk (min "lokale" dekksjappe) har tilbudt meg det samme for 20k.

Finnes det noen som helst grunn til å bruke ekstra penger på å handle hos Dekk1 sammenlignet med  Ila dekk? Jeg har tidligere opplevd at en billigsjappe skadet felgene mine ved omlegging, men Ila har jeg ingen erfaring med.
Jeg mener i nevnte Polartråd var det snakk om 17-18k men husker ikke detaljer. Tror det var evensteven som fremforhandlet denne avtalen.

Anew

Mener å huske at gruppekjøp-prisen fra Dekk1 var en hundrelapp eller to høyere enn det Ila dekk tilbyr når man tok med tillegget for TPMS.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Havebigfun

Sitat fra: Anew på onsdag 22. januar 2014, klokken 18:17
Mener å huske at gruppekjøp-prisen fra Dekk1 var en hundrelapp eller to høyere enn det Ila dekk tilbyr når man tok med tillegget for TPMS.
Du har rett- det var R1 til den prisen jeg husket:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8788.msg172418.html#new


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA