Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model s uten tech pakke

Startet av Stig O, lørdag 16. februar 2013, klokken 16:11

« forrige - neste »

Dekk1

#1350
Sitat fra: Madboy på fredag 08. november 2013, klokken 11:48
Sitat fra: TeslaSignature på søndag 08. september 2013, klokken 09:26
Felger med Teslalogo
Se på SP 15 felgene. Teslalogo i hver eike.

http://www.spath.it/

Er det noen som vet om noen god leverandør på disse felgene?

Felg:  Spath SP18 Dim 8,0x19 Innpress 40mm, Boltsirkel 5x120
Dekk: Nokian Hakkapeliitta 8 245/45R19

Kjenner veldig lite til Spath, men det er kanskje noen her som har erfaring?

Minner om eget kjøp og salg forum.
Har fjernet reklametekst.
- Moderator.

Cowboystrekk

Har dere kjørt opp prisen ganske heftig dekk1? Ser en kar på forumet her stianrod var innom dere nylig og fikk et tilbud på 18.000,- fra dere for R2\Xi3 og kurrante felger, men mulig felgene i den pakka dere annonserer her er enda tøffere? :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

vrom

Er kanskje nok reklame-poster fra en viss hjul-butikk her nå ?

Morten Sandvik

Sitat fra: vrom på tirsdag 12. november 2013, klokken 15:22
Er kanskje nok reklame-poster fra en viss hjul-butikk her nå ?

Nei , helt supert med forslag ...
Bergen

2891 .... Svart/ svart Performance Plus

5YJSA2DP1DFP19452

janmb

Sitat fra: vrom på tirsdag 12. november 2013, klokken 15:22
Er kanskje nok reklame-poster fra en viss hjul-butikk her nå ?

Bare positivt så lenge det ikke utarter til ren spam
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Muffinman

Vel, dette er ren spamming som senker kvaliteten i mine øyne. De fleste fora har retningslinjer som forbyr profesjonelle aktører å drive reklamevirksomhet i ordinære tråder. Om man skal slippe slikt fritt for alle som har noe å selge vil det fort bli lite plass igjen for ordinære brukere som faktisk har noe å diskutere.

En løsning kan være en egen forumkategori hvor profesjonelle selgere får utfolde seg fritt, og helst mot betaling som bidrar til driftskostnadene til forumet.

Epleskreller

Tempe Dekkservice har startet egen tråd under "kjøp og salg". Det er ryddig og greit :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

bosse

Sitat fra: janmb på tirsdag 12. november 2013, klokken 17:52
Bare positivt så lenge det ikke utarter til ren spam

Det er en slags spam. Han la jo inn kliss like meldinger i begge hjultrådene for å pushe dekka sine. Dette hører hjemme under "kjøp og salg"-seksjonen av forumet, eller kanskje i et nytt forum under Tesla-kategorien, men slik det er nå er det bare irriterende.

Balansegangen mellom opplysning og reklame får Laumb ta seg av, men jeg mener at det bør være et skille.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

ELTesla

Hvilke priser har dere funnet på TPMS rundt omkring i landet?

ingare

Ser at også vinterdekkene som leveres er 245/45/R19.   Er det mulig å gå ned på bredde på vinterdekkene for bedre gripeevne på snøføre?  Noen som har erfaring?
S85D - Levert
S85 - Solgt

valvolainen

Det er nok fullt mulig, men egentlig burde man også med i felgbredde samtidig. Drømmer om 215 dekk en dag:=)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Nuvolari

Sitat fra: ingare på torsdag 14. november 2013, klokken 09:07
Ser at også vinterdekkene som leveres er 245/45/R19.   Er det mulig å gå ned på bredde på vinterdekkene for bedre gripeevne på snøføre?  Noen som har erfaring?

Er du sikker på at smalere dekk gir bedre gripeevne på snø? Jeg er fullt klar over at det er gjengs oppfatning men er vi sikker på at det også gjelder med dagens vinterdekk?

I finansavisen stod det en artikkel for noen uker siden om at smalere dekk ikke gir bedre gripeevne på vinterføre. Jeg leste ikke artikkel kun ingressen så jeg kan ha misforstått. Noen her som leste nevnte artikkel?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

D.O

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 14. november 2013, klokken 19:49
Sitat fra: ingare på torsdag 14. november 2013, klokken 09:07
Ser at også vinterdekkene som leveres er 245/45/R19.   Er det mulig å gå ned på bredde på vinterdekkene for bedre gripeevne på snøføre?  Noen som har erfaring?

Er du sikker på at smalere dekk gir bedre gripeevne på snø? Jeg er fullt klar over at det er gjengs oppfatning men er vi sikker på at det også gjelder med dagens vinterdekk?

I finansavisen stod det en artikkel for noen uker siden om at smalere dekk ikke gir bedre gripeevne på vinterføre. Jeg leste ikke artikkel kun ingressen så jeg kan ha misforstått. Noen her som leste nevnte artikkel?
er nok en grunn til at is dekke på rallybiler er som de er... Smalt er nok best så frem ikke du ønsker å kjøre oppå sneen ala Artic truck
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Nuvolari

Sitat fra: D.O på torsdag 14. november 2013, klokken 21:38
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 14. november 2013, klokken 19:49
Sitat fra: ingare på torsdag 14. november 2013, klokken 09:07
Ser at også vinterdekkene som leveres er 245/45/R19.   Er det mulig å gå ned på bredde på vinterdekkene for bedre gripeevne på snøføre?  Noen som har erfaring?

Er du sikker på at smalere dekk gir bedre gripeevne på snø? Jeg er fullt klar over at det er gjengs oppfatning men er vi sikker på at det også gjelder med dagens vinterdekk?

I finansavisen stod det en artikkel for noen uker siden om at smalere dekk ikke gir bedre gripeevne på vinterføre. Jeg leste ikke artikkel kun ingressen så jeg kan ha misforstått. Noen her som leste nevnte artikkel?
er nok en grunn til at is dekke på rallybiler er som de er... Smalt er nok best så frem ikke du ønsker å kjøre oppå sneen ala Artic truck

Ser poenget ditt. Det er forøvrig ulike oppfatning innenfor dette temaet:

http://www.dinside.no/825365/smale-eller-brede-dekk-paa-vinteren
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Hyperstress

TW838 har observert en ny type Teslafelg på Lade (ikke aero/std/cyclone). Noen som har fått disse, har bilder eller vet noe mer?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA