Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model s uten tech pakke

Startet av Stig O, lørdag 16. februar 2013, klokken 16:11

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: frskby på torsdag 31. oktober 2013, klokken 21:30
Jeg fikk også akkurat denne beskjeden fra dekkhallen hvor jeg i september bestilte dette fra dem. De hadde visst først nå testet det på en TMS hvor den "skrapte litt borti forstillinga pga designet på innsiden av felgen" fikk jeg beskrevet det som...

Da må jeg ut på jakt igjen da for å finne noen felger jeg har lyst på.

De har noen som ligner på cyclone på dekkjallen som de får inn til uka. Hør med Kristoffer

trygvelo

Nitro Extreme Gunmetal 19" m/Nokian R2

x525

Sitat fra: trygvelo på fredag 01. november 2013, klokken 10:52
Nitro Extreme Gunmetal 19" m/Nokian R2

Fine felger, Trygvelo! Hvor har du kjøpt disse og til hvilken pris? Må man bruke sentreringsringer? Dekktrykkmålere?
Bor på Kolbotn.
Grå/grå Model S P85+ inkl. alt unntatt bagasjeromsskjuler.

pej

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

glaserud

Vasket vinterfelgene nå (TSW Brooklands, 19") og ser at det er ikke mange millimetrene mellom forstilling og felg. Så ja, det kan nok være fornuftig å verifisere at felgene faktisk passer før man bestiller.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

MinTesla

Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

petersv

Så denne i dag, har ikke sett den før, men har kanskje vært der en stund?

http://www.teslamotors.com/en_EU/models/tyrelabelling

Ikke så mye nytt, men grei sammenlikning.

Alpha

Sitat fra: petersv på tirsdag 05. november 2013, klokken 14:08
Så denne i dag, har ikke sett den før, men har kanskje vært der en stund?

http://www.teslamotors.com/en_EU/models/tyrelabelling

Ikke så mye nytt, men grei sammenlikning.
Men dessverre totalt meningsløs på nordiske vinterdekk.

Cowboystrekk

Stemmer bra ift rullemotstand og støy :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Alpha

Som er irrelevant for et godt vinterdekk, men som føre til en rød F på dekket, og altså: Et misvisende bilde.

Cowboystrekk

Men det stemmer jo at gode nordiske dekk har dårlige egenskaper på våt veg så jeg ser ikke helt problemet foruten at en egen snø/iskategori burde vært med på vinterdekk.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Stig O

Hvordan Micheline 245/35-21 kan ha rullemotstand E og 265/35-21 ha C skjønner jeg ikke.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Cowboystrekk

Du får ikke automatisk høyere rullemotstand med bredere dekk, men ofte er det sånn. I usa har du valg mellom 2 19' dekk. Det ene har rullemotstand F Mens det andre har C. Sistnevnte øker rekkevidda med omtrent 3% takket være dette.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

rene

Sitat fra: taraquin på tirsdag 05. november 2013, klokken 17:37
Du får ikke automatisk høyere rullemotstand med bredere dekk, men ofte er det sånn.
Enkel fysikk tilsier at du får lavere rullemotstand med bredere dekk ved samme lufttrykk.

Hyperstress


Sitat fra: rene på tirsdag 05. november 2013, klokken 18:27
Sitat fra: taraquin på tirsdag 05. november 2013, klokken 17:37
Du får ikke automatisk høyere rullemotstand med bredere dekk, men ofte er det sånn.
Enkel fysikk tilsier at du får lavere rullemotstand med bredere dekk ved samme lufttrykk.

Javel? Det må du utdype.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA