Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model s uten tech pakke

Startet av Stig O, lørdag 16. februar 2013, klokken 16:11

« forrige - neste »

kjelsås1978

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 16. oktober 2013, klokken 12:52
Hvor gjør dere det i praksis dere som har bestilt vinterdekk før dere har fått bilen?
Leverer dere dekkene til de som skal overlevere bilen og får dem til å bytte for dere?
Jeg kommer til å levere dekkene 1-2 dager før utlevering av bilen hos Tesla Alnabru. Så skifter de om for meg. Dette har de sagt er ok sist jeg var og snakket med de. Pris vet jeg ikke, men siden de ikke klarer å levere vinterskodd bil burde dette la seg gjøre rimelig/gratis...

krister461

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 16. oktober 2013, klokken 18:58
Sitat fra: krister461 på onsdag 16. oktober 2013, klokken 12:08
Og, vil jeg få noe for de standard 19'' på finn.no mon tro? :)
Spørs om du ikke heller skal kjøpe komplett nye hjulpakker og selge originalhjul komplette- de har helårsdekk noe som uansett ikke er optimalt. Tesla priser std vinterhjul til 15k uten moms- nyverdien til 19"-sommehjulene ligger vel på det samme- du får vel ca 10-12 k på finn (?).
Det kan jo være et alternativ... :)

Men, skulle gjerne flyttet over sensorene til nye felger. Ingen som vet om det lar seg ordne greit? :)

Havebigfun

Sitat fra: krister461 på torsdag 17. oktober 2013, klokken 10:12
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 16. oktober 2013, klokken 18:58
Sitat fra: krister461 på onsdag 16. oktober 2013, klokken 12:08
Og, vil jeg få noe for de standard 19'' på finn.no mon tro? :)
Spørs om du ikke heller skal kjøpe komplett nye hjulpakker og selge originalhjul komplette- de har helårsdekk noe som uansett ikke er optimalt. Tesla priser std vinterhjul til 15k uten moms- nyverdien til 19"-sommehjulene ligger vel på det samme- du får vel ca 10-12 k på finn (?).
Det kan jo være et alternativ... :)

Men, skulle gjerne flyttet over sensorene til nye felger. Ingen som vet om det lar seg ordne greit? :)
Det er vel stort sett Teslaeiere som er markedet for slike hjul- betalingsviljen går betydeig ned når hjulene er uten sensorer- spørs om det ikke er billigere totalt sett å ikke røre de hjulene du skal selge og bestille komplette hjul inkl sensorer til deg selv- det ville jeg iallefall gjort.

krister461

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:40
Det er vel stort sett Teslaeiere som er markedet for slike hjul- betalingsviljen går betydeig ned når hjulene er uten sensorer- spørs om det ikke er billigere totalt sett å ikke røre de hjulene du skal selge og bestille komplette hjul inkl sensorer til deg selv- det ville jeg iallefall gjort.
Tja, jeg så kanskje for meg å selge til noen BMW-eiere e.l. Alle Teslaeiere har jo ferske sommerdekk med felger og sensor.

Alternativet er jo å selge felgene separat (1 og 1)  til Teslaeiere som har skrapet opp sine. I så fall så kan de jo flytte sensoren fra den oppskrapte felgen. Men , det er vel i for de fleste rimeligere å reparere felgene enn å erstatte de...

Høgis

Sitat fra: Amper på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 11:15
Jeg tror jeg vil ha andre felger til sommerhjulene en de orginale.

Så jeg er åpen for å selge eller bytte P+ 21" felgene med dekk umiddelbart når bilen kommer i ca. midten av November (dato ikke bekrefet).

Jeg kan også bytte i 19" felger med helårsdekkene med mellomlegg hvis noen skulle ønske det.

Vi kan ta evt. pris diskusjoen på PM hvis dere ikke ønsker åpen budkrig!!.    :o   

Bilen leveres i og jeg bor i Stavanger.

Har ikke sett bildet før, men har kjørt med Breyton felger på BMW i mange år og liker designet. Kanskje jeg også bytter ut 21' som jeg har bestilt til Breyton eller noe annet i 21 eller 22'?
Dette ble lekkert, gratulerer med vellykket valg:

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Harlex

Sikkert vært diskutert før men hvordan er kvaliteten på Tesla org. felger vs "billigfelger"? Er de veldig mye bedre eller kommer man langt med noen designmessig råe "kinafelger"?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Stig O

Sitat fra: Høgis på mandag 21. oktober 2013, klokken 23:29
Sitat fra: Amper på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 11:15
Jeg tror jeg vil ha andre felger til sommerhjulene en de orginale.

Så jeg er åpen for å selge eller bytte P+ 21" felgene med dekk umiddelbart når bilen kommer i ca. midten av November (dato ikke bekrefet).

Jeg kan også bytte i 19" felger med helårsdekkene med mellomlegg hvis noen skulle ønske det.

Vi kan ta evt. pris diskusjoen på PM hvis dere ikke ønsker åpen budkrig!!.    :o   

Bilen leveres i og jeg bor i Stavanger.

Har ikke sett bildet før, men har kjørt med Breyton felger på BMW i mange år og liker designet. Kanskje jeg også bytter ut 21' som jeg har bestilt til Breyton eller noe annet i 21 eller 22'?
Dette ble lekkert, gratulerer med vellykket valg:

Det er mine felger (9x21")som jeg har photoshopa på bilen. Har ikke lagt det ut enda, så hvor fant du bildet?
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

valvolainen

Noen som vet hvor brede 19" originalfelgene er?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

fonberg

Sitat fra: valvolainen på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 19:52
Noen som vet hvor brede 19" originalfelgene er?

19" originalfelg er 8,5" bred, har 5*120 boltsirkel og ET 40 mm.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

erot

Riktig bortsett fra bredden som er 8". Har sett bakpå selv  ;)

peskareta

Har handlet Hakka8 på dekkonline.com med snarlig levering.

Trenger felger.
Er det noen med tips der ute på et felgsett med grei pris til vinterbruk.
Er det noe en bør styre unna her?

hvor kjøper dere sensorer?
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

TerjeV

Jeg kjøpte sensorer fra The Tire Rack.... (På nett fra US)
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

D.O

Går det ann å bruke bmw sensorer som er på 433Mhz?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

LA-Thing

Sitat fra: kjelsås1978 på onsdag 16. oktober 2013, klokken 22:53
Jeg kommer til å levere dekkene 1-2 dager før utlevering av bilen hos Tesla Alnabru. Så skifter de om for meg. Dette har de sagt er ok sist jeg var og snakket med de. Pris vet jeg ikke, men siden de ikke klarer å levere vinterskodd bil burde dette la seg gjøre rimelig/gratis...

Har du fått dette bekreftet fra Alna? Jeg tenkte å gjøre det samme, men fikk beskjed fra DES at jeg måtte kjøre ut på sommer/helårsdekkene bilen leveres med og få lagt om et annet sted....
Drammen, Tesla Model S #2510

Pzero

Kjør 30m over veien fra Tesla Alnabru til Vianor så legger de om til de hjulene du bringer. Pris 660,-...
#2.333
P85, hvit perlemor og full pakke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA