Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model s uten tech pakke

Startet av Stig O, lørdag 16. februar 2013, klokken 16:11

« forrige - neste »

Hyperstress


Sitat fra: Rawen76 på søndag 06. oktober 2013, klokken 23:09
Noen som har tenkt å selge de originale Tesla felgene sine?

Jeg har en plan om det ja.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Djur1

Vinterdekk:

Siste nytt fra Tesla er at de denne uken skal begynne å levere vinterdekk. Men de har så få at det blir kun noen utvalgte som får. En blir kontaktet av serviceavdelingen for levering av vinterdekk. Kost fortalt vil de som fikk levering av bilen i august få levering av vinterdekk i oktober, mens de som fikk i september får i november. Slik det lå an nå så var det sånn at det var 2 mnd.

Siden mange trenger vinterdekk før den tid så vil tesla refundere det som er betalt for vinterdekk.

Min kommentar:

>:( >:( >:( >:( >:(
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

andvib

Jeg endte med 19tommer nitrofelger og hakka r2 fra dekkhallen. Veldig uvant med så myke dekk, Pirellidekkene var mye fastere. Antispinn blinker temmelig fort og mye mer svømmefølelse enn med pirelliene (som jeg husker de fra prøvekjøring). Kan nok hende at Pirelliene egentlig er det beste dersom det er Oslo-vinter / saltet asfalt med kun en og annen fjelltur som gjelder.

Roger (NO)

Sitat fra: Hyperstress på mandag 07. oktober 2013, klokken 03:58

Sitat fra: Rawen76 på søndag 06. oktober 2013, klokken 23:09
Noen som har tenkt å selge de originale Tesla felgene sine?

Jeg har en plan om det ja.
Om det er snakk om 21" kunne jeg også vært interessert...

Malisa

Kan det være problematisk å ha disse dimensjonene på vinterdekk: 245/45R19? Tenker da på bredden. Har lest opp og ned her, men finner ingen som kommenterer annet enn merke og tommer.
#1330, VIN 14365, S85, Sort, sort skinn, 21", alt ekstra minus barneseter. Levert 27. september kl. 15:00 :)

Amper

Jeg bruker 255 dekk på min A8 og det går fint. Nå er dette 4wd og ikke følsomt for å komme frem.

Det eneste jeg har opplevd er at bilen begynet å flyte på snøen ved mye snø på motorveien og relativ høy godt ulovlig hastighet.. men det er fremprovosert, og neppe et problem du vil støte på.

Slapsplanning er nok mer følsomt. I sum går det helt fint å bruke i urbane strøk. Kjører du mye på ubrøyta vei ville jeg nok vurdert å gå ned til 225 og opp i profil.. (ikke glem lastindex)
P85D :o)

petersv

Sitat fra: andvib på mandag 07. oktober 2013, klokken 12:27
Jeg endte med 19tommer nitrofelger og hakka r2 fra dekkhallen. Veldig uvant med så myke dekk, Pirellidekkene var mye fastere. Antispinn blinker temmelig fort og mye mer svømmefølelse enn med pirelliene (som jeg husker de fra prøvekjøring). Kan nok hende at Pirelliene egentlig er det beste dersom det er Oslo-vinter / saltet asfalt med kun en og annen fjelltur som gjelder.

Interessant lesing. Tror du dette er værre med Nokian, eller likt for alle nordiske vinterdekk?

Muffinman

Sitat fra: Djur1 på mandag 07. oktober 2013, klokken 12:16
Vinterdekk:

Siste nytt fra Tesla er at de denne uken skal begynne å levere vinterdekk. Men de har så få at det blir kun noen utvalgte som får. En blir kontaktet av serviceavdelingen for levering av vinterdekk. Kost fortalt vil de som fikk levering av bilen i august få levering av vinterdekk i oktober, mens de som fikk i september får i november. Slik det lå an nå så var det sånn at det var 2 mnd.

Siden mange trenger vinterdekk før den tid så vil tesla refundere det som er betalt for vinterdekk.

Min kommentar:

>:( >:( >:( >:( >:(

Jaja, de kan bare glemme å levere bil til meg om vintergummien ikke er montert. Har allerede kjørt på Hakka R2 i et par uker på min nåværende bil - jeg har rett og slett ikke bruk for en bil på sommerdekk etter 1. oktober.

Veggen

Sitat fra: petersv på mandag 07. oktober 2013, klokken 16:27
Sitat fra: andvib på mandag 07. oktober 2013, klokken 12:27
Jeg endte med 19tommer nitrofelger og hakka r2 fra dekkhallen. Veldig uvant med så myke dekk, Pirellidekkene var mye fastere. Antispinn blinker temmelig fort og mye mer svømmefølelse enn med pirelliene (som jeg husker de fra prøvekjøring). Kan nok hende at Pirelliene egentlig er det beste dersom det er Oslo-vinter / saltet asfalt med kun en og annen fjelltur som gjelder.

Interessant lesing. Tror du dette er værre med Nokian, eller likt for alle nordiske vinterdekk?

Nokian er kjent for å være av de mykeste dekkene som finnes. De har prioritert snø og isføre og da blir det slik.

Jeg gikk for Michelin X-Ice nettopp pga dette.

Dix Hallpike

Kalibrerer dekkhallen sensorer eller må en få gjort dette hos tesla i etterkant?
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

Yagi

Sitat fra: Dix Hallpike på mandag 07. oktober 2013, klokken 19:26
Kalibrerer dekkhallen sensorer eller må en få gjort dette hos tesla i etterkant?
De har ikke utstyr for å gjøre dette, så man må nok til Tesla... (Ferdinand/spooz hadde forøvrig kalibreringsutstyr om jeg ikke husker feil?)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

fonberg

Sitat fra: petersv på mandag 07. oktober 2013, klokken 16:27
Sitat fra: andvib på mandag 07. oktober 2013, klokken 12:27
Jeg endte med 19tommer nitrofelger og hakka r2 fra dekkhallen. Veldig uvant med så myke dekk, Pirellidekkene var mye fastere. Antispinn blinker temmelig fort og mye mer svømmefølelse enn med pirelliene (som jeg husker de fra prøvekjøring). Kan nok hende at Pirelliene egentlig er det beste dersom det er Oslo-vinter / saltet asfalt med kun en og annen fjelltur som gjelder.

Interessant lesing. Tror du dette er værre med Nokian, eller likt for alle nordiske vinterdekk?

Dette er rimelig likt for alle nordiske piggfrie vinterdekk, er min erfaring. De blir veldig myke ved aktiv kjøring om temperaturen er over 6-7 varmegrader. Moralen er kjør mykt når det er mildt.
Ellers så er det jo en smal sak å skaffe seg vinterhjul uten å bruke Tesla - jeg fikk mine hjul med R2 dekk på få dagers ventetid hos en lokal dekkforhandler, og sparte mange tusenlapper ift. å kjøpe disse av Tesla.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Nuvolari

Sitat fra: Djur1 på mandag 07. oktober 2013, klokken 12:16
Vinterdekk:

Siste nytt fra Tesla er at de denne uken skal begynne å levere vinterdekk. Men de har så få at det blir kun noen utvalgte som får. En blir kontaktet av serviceavdelingen for levering av vinterdekk. Kost fortalt vil de som fikk levering av bilen i august få levering av vinterdekk i oktober, mens de som fikk i september får i november. Slik det lå an nå så var det sånn at det var 2 mnd.

Siden mange trenger vinterdekk før den tid så vil tesla refundere det som er betalt for vinterdekk.

Min kommentar:

>:( >:( >:( >:( >:(

Haha, Tesla kan jo ikke sende bilene ut på veien på sommerdekk i november. Tipper dette ordner seg ganske raskt når vi passerer 1 nov.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Elkjell

Ser på US-siden at de nå leverer Michelin Primacy som gratis opgradering
(+ 1000 usd for 60 kw)
Noen hørt noe om dette i Norge ?
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

Rawen76

Sitat fra: Hyperstress på mandag 07. oktober 2013, klokken 03:58

Sitat fra: Rawen76 på søndag 06. oktober 2013, klokken 23:09
Noen som har tenkt å selge de originale Tesla felgene sine?

Jeg har en plan om det ja.

Når ser du for deg å selge de?
Er det 19" eller 21" ?
Pris?
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA