Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model s uten tech pakke

Startet av Stig O, lørdag 16. februar 2013, klokken 16:11

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Litt for skøy: Rent teoretisk beregnes 6% lengre rekkevidde med 19" kontra 21". Aerodekkene gir ca 3% og de bedre dekkene gir 3%. I teorien skulle da "verdensrekordholderne" greid 76 mil og Metcalf sa at deler av turen var gjort under mindre heldige forhold som veiarbeid og regn. Kanskje nærmere 80 mil under ideele forhold ikke er urealistisk? I Norge er det jo helt umulig, men å komme godt over 50 burde ikke vært vanskelig om man går inn for det :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Kallagtunet

#1141
Under rekorden var snitthastigheten ca 40 kmh hvis jeg ikke husker feil. Kan garantere at areo felgene ikke gir 3 % ekstra i den farten :)

Cowboystrekk

Nei, godt poeng, det lå riktignok inn noen små stopper og perioder med høyere fart også, kanskje jeg kan driste meg til å si at aerofelger kunne gitt 1%? :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

krister461

Noen som kjenner til andre leverandører som leverer felger med TPMS-sensorer? Jeg har sett tråden om Polarwheels fra Dekkhallen, men skulle gjerne hatt flere alternativer. :)

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

CareTaker

Kjære Tesla S eiere!
Til info så kan jeg levere 20" hjul til Tesla S, fint beregnet for sommer/vinter 245/40-20.
Vinterpakke Kahn RSXF med piggfrie Pirelli/Conti/Yokohama: fra 36.500,-

Kontakt meg om noen har andre forespørsler!
Leverer ellers felger fra Kahn Design, HRE, COR og mange andre.




Capriso

Det er viktig å huske på at visst TPMS sensorene gir varsel når du har byttet dekkene hjelper det ikke å ringe Tesla for hjelp visst dette er gjort ved et annet verksted.

Når bilen engang i framtiden skal på EU kontrol og TPMS sensorene gir varsel om feil vil bilen ikke gå igjennom kontrolen og man får en mangel.
Model S. P85, Signal rød.

Stellar

Hvor har du dette fra da? Tar det som en selvfølge at Tesla kan(mot betaling ev.) lese av og registrere sensorene selv om de er kjøpt et annet sted. Det tar under ett minutt å lese de av, deretter må dette legges inn i bilens system.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.


jahnarne

Har et ekstra sett m/19" og omtrent ubrukte Goodyear-dekk jeg vurderer å selge. Noen som har tanker om hva man bør ta for disse? Så for meg kanskje rundt 9-10 000? Er i så fall uten TPMS-sensorer...

Capriso

Sitat fra: Stellar på søndag 22. september 2013, klokken 00:08
Hvor har du dette fra da? Tar det som en selvfølge at Tesla kan(mot betaling ev.) lese av og registrere sensorene selv om de er kjøpt et annet sted. Det tar under ett minutt å lese de av, deretter må dette legges inn i bilens system.


Jeg vurderte å legge om dekk og pratet først med servicesenteret i Oslo, de er ikke interessert i å hjelpe visst det ikke er orginale deler.Så ringte jeg et service nummer og nevte det samme og der sa de at det også var en mulighet for å få mangellapp visst sensoren viser en feil.
Model S. P85, Signal rød.

Stig O

Helårsdekk på 19" sommerhjulene var en het potet på forumet før EU bilene ble levert. Leser flittig på forumet , men enda ikke fått med meg hva de blir levert med. Mulig jeg har oversett noe, men uansett kan noen som har fått bilen i det siste gi en tilbakemelding?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Øyvind.h

Sitat fra: Stig O på søndag 22. september 2013, klokken 10:03
Mulig jeg har oversett noe
Det har du. Goodyear Eagle RSA-2 blir bilen levert med på 19" :)
Fungerer bra! Frykten var grunnløs. Neste spennende er holdbarheten (treadvwear 440 kontra PS2 21" på 220).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

Sitat fra: Capriso på søndag 22. september 2013, klokken 09:11
Sitat fra: Stellar på søndag 22. september 2013, klokken 00:08
Hvor har du dette fra da? Tar det som en selvfølge at Tesla kan(mot betaling ev.) lese av og registrere sensorene selv om de er kjøpt et annet sted. Det tar under ett minutt å lese de av, deretter må dette legges inn i bilens system.


Jeg vurderte å legge om dekk og pratet først med servicesenteret i Oslo, de er ikke interessert i å hjelpe visst det ikke er orginale deler.Så ringte jeg et service nummer og nevte det samme og der sa de at det også var en mulighet for å få mangellapp visst sensoren viser en feil.

Denne policyen må de nok endre ganske kjapt. Tipper Forbrukerrådet støtter oss her ;)

Stellar

Er uansett bare spørsmål om tid før dette apparatet er tilgjengelig for kjøp. Skal forøvrig sjekke med Bergen angående dette på mandag.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA