Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model s uten tech pakke

Startet av Stig O, lørdag 16. februar 2013, klokken 16:11

« forrige - neste »

Stig O

Gladmelding på dekkfronten! Nokian Hakkapellitta kommer med nye dekk til høsten. Hakkapellitta R erstattes med R2 som har 5% lavere rullemotstand og 10m kortere bremselengde på is. Det gammle var sammen med Michelin X-ice de to dekkene med lavest rullemotstand og fikk 10 poeng på dette. Nå er Hakkapellitta R2 i hvert fall mitt soleklare valg.


Lager en ny tråd med " Dekk og felger" slik at vi kan ha alt med dette i samme tråd. Vi har en med "Pigg elle piggfrie vinterdekk på  Tesla S" og en med "Dekkproblematikk". Vet ikke om administrator kan slå sammen disse så vi sammler det på ett sted?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Nuvolari

Sitat fra: Stig O på torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01
Gladmelding på dekkfronten! Nokian Hakkapellitta kommer med nye dekk til høsten. Hakkapellitta R erstattes med R2 som har 5% lavere rullemotstand og 10m kortere bremselengde på is. Det gammle var sammen med Michelin X-ice de to dekkene med lavest rullemotstand og fikk 10 poeng på dette. Nå er Hakkapellitta R2 i hvert fall mitt soleklare valg.

Jeg ser at Hakkapellitta scorer dårligst av alle konkurrenter på retningsstabilitet. Hva vil dette bety i praksis? For meg står valget mellom Hakkapellitta R2 og Continental ContiViking Contact 5 som jeg får til innkjøpspris.

http://www.naf.no/Alle-saker/NAF-eksperten/Forbrukertester/Dekktest/Vinterdekktest-2012/Vinterdekktest-2012/
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Stig O

Tror mange bare tenker 19 eller 21", men kanskje 20" er et godt kompromiss. Ser i hvert fall veldig bra ut på denne bilen.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Nuvolari

#3
Sitat fra: Stig O på fredag 08. mars 2013, klokken 18:30
Tror mange bare tenker 19 eller 21", men kanskje 20" er et godt kompromiss. Ser i hvert fall veldig bra ut på denne bilen.

Ser ut som 21" etter min mening evt 20" og 30 profil men da blir dekket for lite ift hva bilen skal ha. Hvor fant du bilde?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Stig O

Synes også de så store ut, men det er 20" med 245/40-20 på 8,5X20 framme og 275/35-20 på 10x20 bak. Det siste er vel ikke så lurt med hensyn på rekkevidden.Fant det på Teslamotorsclub.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Nuvolari

Sitat fra: Stig O på fredag 08. mars 2013, klokken 19:15
Synes også de så store ut, men det er 20" med 245/40-20 på 8,5X20 framme og 275/35-20 på 10x20 bak. Det siste er vel ikke så lurt med hensyn på rekkevidden.Fant det på Teslamotorsclub.

Ser meget bra ut! Går for omtrent det samme selv; grå 21" og sort farge.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Sponzo

Sitat fra: Stig O på fredag 08. mars 2013, klokken 18:30
Tror mange bare tenker 19 eller 21", men kanskje 20" er et godt kompromiss. Ser i hvert fall veldig bra ut på denne bilen.

Ja og ellers kan man også gå hele veien og velge 22" - disse så ikke verst ut  ;)



http://www.mhtwheels.com/mht-luxury-alloy-wheel.cfm?id=3337

Gjorde et kjappt søk på web og så priser på rundt 460$ per felg.


Oreo

De var lekker. Samtidig som de minnet litt om de org. 19".

Hva er off. Dim. på felgene til Model S, slik at en har noe spørre etter på de ulike dekksentrene?
Mener å ha lest det her tidligere, men greit å ha det nevnt i denne tråden.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Havebigfun

Det er kanskje litt off topic her.
Jeg tror ikke jeg kommer til å bruke mange (ekstra-)penger på felger og dekk som gir lavere rekkevidde, langsommere aksellerasjon og raskere skader- det er da dere som lurer på hva slags ekstras dere har råd til kan spare. Dyre felger har også høye oppfølgingskostnader ved skade.
Jeg kommer til å kjøpe den dekkpakken som gir best kjøreegenskaper for den laveste sum- om den ser bra ut  er det en fordel- min erfaring er at man venner seg til mye og synes etterhvert at det ser fint ut når man har bestemmt seg for det- ellers ville det ikke vært så mange stygge biler på veiene- Ssangyong+++

Nuvolari

Blir spennende å se hvor lenge dekkene varer på en p85. Dette kam bli dyrt om jeg ikke klarer å begrense gass(el)pådraget.

En annen ting er at det meldes om at full regen sliter ekstra på dekkene. Til vanlig når man ikke trenger rekkevidden anbefales det å bruke regen på low.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Celter

Tror ikke slitasjen blir særlig større enn på andre biler. (Hvis du ikke slår av traction control ;))
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Bruto Maccaroni

Jeg opplevde regen som veldig enkel å kontrollere og dermed veldig behagelig å bruke. Jeg tipper at man vil bruke virkelig full regen veldig lite selv om innstillingen er på full (eller normal som det vel heter). Så jeg er ikke bekymret for ekstra dekkslitasje fra regen.
Model S, P#2317 Vin:168xx
Reservert 30.12.12 I produksjon 20.09, Ferdig 01.10 Levert: 12.11
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

Stig O

Sitat fra: Sponzo på lørdag 09. mars 2013, klokken 07:52
Sitat fra: Stig O på fredag 08. mars 2013, klokken 18:30
Tror mange bare tenker 19 eller 21", men kanskje 20" er et godt kompromiss. Ser i hvert fall veldig bra ut på denne bilen.

Ja og ellers kan man også gå hele veien og velge 22" - disse så ikke verst ut  ;)



http://www.mhtwheels.com/mht-luxury-alloy-wheel.cfm?id=3337

Gjorde et kjappt søk på web og så priser på rundt 460$ per felg.

Flotte felger, men jeg tror faktisk det er 20". Synes ikke de så større ut en de sorte jeg postet. Så på linken at det stod 8.5X22 og 10x22, men de finnes ikke i den størrelsen.Det er 9.0X22 og 10.5X22, mens 20" er i 8.5X20 og 10X20. Synes det var litt mye gummi til å være 22". Se forskjellen på bildet jeg postet av 22"
De var jo billige og fine i 20" da.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

paracord

Om man velger 20", er det noen med erfaring som kan si noe om anbefalt dekkdim på disse? slik at rulleomkretsen blir den samme som 21".

Stig O

Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA