Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model s uten tech pakke

Startet av Stig O, lørdag 16. februar 2013, klokken 16:11

« forrige - neste »

Kagex

det var det, men ikke til 15000. prisen er vel på 23
P29687

Teslanewbie

#1576
Sitat fra: Kagex på lørdag 15. februar 2014, klokken 14:47
det var det, men ikke til 15000. prisen er vel på 23

Da må jeg snakke med dem som ringte meg igjen.. Det var sagt at jeg skulle få piggdekk til gammelt pris og 15000kr var nevnt..

I konfiguratoren  er det ikke forskjell på pris, pirelli , nokian hakka 7 og R2 koster alle 23100kr...

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

mgarm

Når jeg bestilte bilen i september var det 15k for Zotto og 23k for Hakka med eller uten pigg

Teslanewbie

Sitat fra: mgarm på lørdag 15. februar 2014, klokken 15:54
Når jeg bestilte bilen i september var det 15k for Zotto og 23k for Hakka med eller uten pigg

Da må jeg se på dette . Jeg sa at jeg trengte piggdekk og det ble sagt at pris var rundt 15000kr men at noen skulle ringe meg når levering av bil nærmer seg..

Hvilken forselgere og kombinasjon anbefaller dere hvis jeg ikke går for tesla vinterdekk pakken ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Newbee

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 15. februar 2014, klokken 17:07
Sitat fra: mgarm på lørdag 15. februar 2014, klokken 15:54
Når jeg bestilte bilen i september var det 15k for Zotto og 23k for Hakka med eller uten pigg

Da må jeg se på dette . Jeg sa at jeg trengte piggdekk og det ble sagt at pris var rundt 15000kr men at noen skulle ringe meg når levering av bil nærmer seg..

Hvilken forselgere og kombinasjon anbefaller dere hvis jeg ikke går for tesla vinterdekk pakken ?

Jeg fikk mulighet til å gå for Pirelli til 15.000,- men velger å ikke gå for Teslapakken. Synes de originale felgene er litt kjedelige, så vil ikke ha 2 sett av de. DS kunne heller ikke tilby Cyclone. Jeg kommer derfor til å gå for disse fra Polar på sommersettet; http://www.dekk.as/felger/polar-izar-gunmetal/
så legger jeg vinterdekk på originalfelgene. Polar med dekk og trykksensor blir noe rimeligere enn dagens Teslapriser. Felgene alene ligger på 6-7.000 for 19". Polarfelgene er 8,5", så det faktisk se litt mer lavprofil ut med samme dekkdimensjon enn med de originale 8"-felgene.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Stig O

Fikk beskjed fra min DS i dag at de ikke kunne sette på mine uorginale vinterhjul!!!!!! Skal hente bilen i Stavanger på fredag. Det var så strenge rettningslinjer på dette at servicesjefen kunne miste jobben hvis han gikk med på dette. Synes dette er hårreisende med tanke på alle problemene de har hatt på levering av nordiske vinterdekk og på felger. Er det ikke mange som har fått lagt på uorginale vinterhjul hos Tesla ved levering?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

teslanor

Fikk samme beskjed av DS. Hadde kjøpt Nokian Hakka R av Dekkmestern vegg-i-vegg med Tesla Drammen. De kunne/ville ikke hjelpe med bytte av dekke på originalfelg før jeg kom og hentet bilen. Selv om dekkene ble levert på døren av Dekkmestern, ville de ikke hjelpe meg som kunde. Synes også det er hårreisende og elendig kundebehandling når de ikke selv leverer ut en en bil med "lovlige" dekk. Ble provosert og forbannet, men DS skyldte på "interne retningslinjer" der de ikke kunne/ville hjelpe kundene...

krister461

Sitat fra: teslanor på onsdag 19. februar 2014, klokken 16:12
Synes også det er hårreisende og elendig kundebehandling når de ikke selv leverer ut en en bil med "lovlige" dekk. Ble provosert og forbannet...
Du hadde fått bilen på "lovlige" dekk om du hadde bestilt "lovlige" dekk hos Tesla. Såvidt meg bekjent har de ikke leveringsproblemer på vinterdekk lenger. Når du selv velger å ordne dekk andre steder så må du vel klare å få de på bilen selv.

De kunne gjerne tilbydt dekkskifte som en service, men det er vel strengt tatt ikke noe å bli forbannet over...

TeslaK

Sitat fra: Stig O på onsdag 19. februar 2014, klokken 16:08
Fikk beskjed fra min DS i dag at de ikke kunne sette på mine uorginale vinterhjul!!!!!! Skal hente bilen i Stavanger på fredag. Det var så strenge rettningslinjer på dette at servicesjefen kunne miste jobben hvis han gikk med på dette. Synes dette er hårreisende med tanke på alle problemene de har hatt på levering av nordiske vinterdekk og på felger. Er det ikke mange som har fått lagt på uorginale vinterhjul hos Tesla ved levering?

Forstår Tesla godt. Tesla kan jo bare garantere for originalfelgene. Men skifte til andre typer dekk bør absolutt være greit.
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

mecanica vergara

Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

tk421

Usikker nå!
Har fått tilbud om Nokian R2 vinterdekk på vedlagte felger 16.000,-
Men hvis Tesla er vanskelige rundt omlegging - hvor vanskelig kan det være å skifte dekk sjølv?
Mørk Grå metallic S85
Techpakke, Panotak, Parkassist, Ultra HiFi m/DAB, Luftfjæring, Vinterpakke, MiniMe-seter, Hattehylle

Bestilt: 02.12.13 | Bekreftet:07.12.13 | Tesla-fabrikken bygger din Model S: 19.02.14 | Ferdig bygget: 22.02.14| Leveranse 11.04.14

Newbee

Noen som har valgt å droppe dekktrykksensor på hjulset nr.2?
Varsler bilen bare 1. minuttet eller hele tiden?
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

cra

Sitat fra: tk421 på torsdag 20. februar 2014, klokken 12:56
Usikker nå!
Har fått tilbud om Nokian R2 vinterdekk på vedlagte felger 16.000,-
Men hvis Tesla er vanskelige rundt omlegging - hvor vanskelig kan det være å skifte dekk sjølv?


Det kan umulig være vanskelig i det heletatt; jekk og hjulkryss er vel det som skal til? Evt. kan man vel stikke innom nærmeste verksted og betale dem noen kroner for å bytte hjul; det pleier ikke koste mange kronene.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Cowboystrekk

Sitat fra: tk421 på torsdag 20. februar 2014, klokken 12:56
Usikker nå!
Har fått tilbud om Nokian R2 vinterdekk på vedlagte felger 16.000,-
Men hvis Tesla er vanskelige rundt omlegging - hvor vanskelig kan det være å skifte dekk sjølv?

Hvis det er med dekktrykksensorer så er dette ekstremt bra. Hvis det er uten er det fremdeles bra, men ville kjøpt meg sensorene da. De koster vell tilsammen rundt 2-3000 så dekkene blir fremdeles billige :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

fonberg

Sitat fra: cra på torsdag 20. februar 2014, klokken 13:06
Sitat fra: tk421 på torsdag 20. februar 2014, klokken 12:56
Usikker nå!
Har fått tilbud om Nokian R2 vinterdekk på vedlagte felger 16.000,-
Men hvis Tesla er vanskelige rundt omlegging - hvor vanskelig kan det være å skifte dekk sjølv?


Det kan umulig være vanskelig i det heletatt; jekk og hjulkryss er vel det som skal til? Evt. kan man vel stikke innom nærmeste verksted og betale dem noen kroner for å bytte hjul; det pleier ikke koste mange kronene.

Jeg la om til vinterdekk sjøl, det var akkurat like greit som på hvilken som helst annen bil. Men vær obs på at jekken du bruker er dimensjonert for Teslaens vekt.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA