Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: GEM

Startet av SNA, onsdag 13. februar 2013, klokken 11:12

« forrige - neste »

SNA

Hei

Jeg jobber med et skoleprosjekt der jeg ser på mer fremtidig lading. Jeg lurer litt på om noen her vet hvilken frekvens batteriet kan ta opp strøm på?

Jeg ser på hvordan tog får strøm til togsettene i dag via berøringspunkt, og tenker det kan være noe i dette når man ser på fremtidig lading av elbiler. Jeg trenger bare tekniske data på hvordan batteriene fungerer i en el-bil i dag. Har sett på induksjon for fremtiden, men tror dette er noe som ikke fungerer i fart på veldig lenge. Alle svar blir satt pris på:)

Noen som vet om det hadde vært mulig å benytte seg av det samme prinsippet som togene gjør? Altså en spore fra bilen som har kontkt med en elektrisk flate i veien?

Ideer er vel tatt i mot. Prosjektet dreier seg om en fremtidig (25 år) ladestruktur for elbiler og er inne i konseptfasen nå.

Hva er teoretisk mulig for batteriene å ta imot av strøm? Hvorfor er det "kun" 55kW på CHAdeMO lader i dag? Er dette begrensninger i batteriet eller strømforsyning?

elektrolux

Foreslår at du holder deg til en tråd. F.eks denne som dekker samme tema: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7013.0.html
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA