Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: You+Nissan: "Driving records"

Startet av el nino, onsdag 13. februar 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

el nino

Da har jeg fått min ladekabel uten kladd fra Charge-Amps :D Det står at den har en security code, men hva innebærer det? Er den programmert fra avsender? Det er ingen mulighet for å programmere en kode selv. Jeg har prøvd den, og den lader som den skal, med eller uten security code------ ::)

tverra

Trondheim
Nissan Leaf 2012

thoru

litt off topic hvor lang tid tok det før dere fikk bestille kabelen?

tverra

Kjøpte min hos Bjørnstad bil på orkanger og fikk den med en gang da de hadde flere på lager :)
Trondheim
Nissan Leaf 2012

Jan Bjørn Taranrød

8000 kroner Det er vel denne.
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38599606

Den lader nok fortere. Men hva med tryggheten? Har noen hatt problemer med varmgang - siden spenningen mange steder er 240 Volt? Spec sier: 230V 15A + 5%
Nissan Leaf

Olofm

Jeg har brukt kabelen min noen måneder uten noe som helst problemer. Og de som har opplevd noen form for problemer har fått veldig god og seriøs hjelp fra produsenten.
Men jeg vil nok anbefale å bestille kabelen direkte fra Charge-Amps. Mulig du må vente litt lenger tid på å få den, men den blir billigere og du slipper stress hvis du opplever noe problemer med kabelen i fremtiden.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski.
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm

Elmo

Sitat fra: Jan Bjørn Taranrød på onsdag 30. januar 2013, klokken 13:36
8000 kroner Det er vel denne.
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38599606

Hvorfor betale 8000,- når du kan få den for 6500,-  her ???

Sitat fra: Jan Bjørn Taranrød på onsdag 30. januar 2013, klokken 13:36
Den lader nok fortere. Men hva med tryggheten? Har noen hatt problemer med varmgang - siden spenningen mange steder er 240 Volt? Spec sier: 230V 15A + 5%

Og 240 + 5% er ??? ???  . . . 241,5 !
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Rasmus.B

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

alagerqv

Min kabel har tatt kvelden etter ca 6 mnd. Og til tross for at det er snart 6 uker siden jeg sendte mail til charge-amps, så har jeg ikke hørt noen verdens ting...

Jeg er derfor ikke spesielt imponert, selv om jeg var veldig fornøyd det halvåret den tross alt virket...

-Anders

TB

Sitat fra: alagerqv på onsdag 10. juli 2013, klokken 17:19
Min kabel har tatt kvelden etter ca 6 mnd. Og til tross for at det er snart 6 uker siden jeg sendte mail til charge-amps, så har jeg ikke hørt noen verdens ting...

Jeg er derfor ikke spesielt imponert, selv om jeg var veldig fornøyd det halvåret den tross alt virket...
-Anders

Kan det vere e-posten ikkje kom fram? Den generelle erfaring på forumet er at Charge-Amps gir svært god kundebehandling. Prøv og sende ein ny e-post, det hender e-post forsvinn i spamfilter osv.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

El Prado

Min sluttet å virke i midten av April, tok laaaang tid før jeg fikk kontakt og etter vært ny kabel. Den nye kom i Juni, to måneder etter første klage og flere purringer  ::)
Nissan leaf 2012, Hvit, 11500km-102000km

Think Classic 2000mod. Solgt

alagerqv

Jeg venter fortsatt i spenning på at de hente min defekte kabel.

Men det er klart, jeg har jo bare såvidt passert 2 mnd i ventetid på ett fornuftig svar...

Jeg må si jeg er mektig imponert over flere ting:
1) Hvor bra kabelen var så lenge den virket
2) Hvor kort levetid kabelen hadde (ca. 6 mnd)
3) Hvor utrolig vanskelig det er å komme i kontakt med Fredrik og charge-amps.com
4) Hvor utrolig dårlig service de gir.

I sum vil jeg si at 1) ikke kan oppveie de 3 andre punktene, så vil derfor fraråde alle å kjøpe kabel fra charge-amps, hvertfall inntil de får vesentlig bedre service.

btl

Fikk min nå i dag, skal hjem og teste nå. (Tenker jeg bruker hengelås i bøyla til ladeporten de gangene den skal stå alene der ute, den der pinkoden kommer til å irritere meg i hverdagen...)
Uansett; det er nå 2 stk oransje kabler, er de begge kina-drid?
Fredrik sin har 6->16A  og alibaba har 16-> 70A

Gleder meg til mer fart og mindre kladd, men dauer den på seg, så har fredrik  latterlig lang leveringstid da.
Men trønderne tar 8000.-, tønsberg (likanes elbilfolk) tar vel 7000, så har vi en med kladd fra stavanger til 4500 var det tro (trygg men stygg :-) )

16A er jo ønskelig når en skal oslo -kristiansand med japansk leaf...
Erfaringer med ymse kabler?

http://www.alibaba.com/product-gs/1101515667/SAE_J1772_AC_connector_for_EV.html
og
http://www.charge-amps.com/

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA