Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av OBD system

Startet av Foliz, tirsdag 12. februar 2013, klokken 19:51

« forrige - neste »

Foliz

Hei.

Nå har jeg hatt bilen min gjennom deler av den første vinteren - og p.d.d er det kun førervinduet som fungerer. Resten vil rett og slett ikke fungere - får nada respons.

Noen andre som har opplevd dette? Tenkte jeg skulle få hevet den ut til Nissan asap, men ville høre her om noen andre hadde havnet i samme situasjon før jeg dro dit.

Thomas Parsli

Det er et problem med brytere som går istykker, men at det har skjedd med tre vinduer samtidig høres rart ut.

Ellers er det vanligste problemet at vinduene går ulidelig sakte.
Jeg reklamerte på førervinduet på min bil og det ble ok etter at de smørte det. Kort tid etter sluttet det helt å virke og jeg antar det er bryteren.
Man kan saktens lure på om det er en sammenheng, over 19.000km uten problemer -så dør vinduet en uke etter at BNH Økern har "smurt det opp"...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

BE

Det høres ut som om 3 av vinduene er frosset fast i pakningen.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

hkaspenberg

Sitat fra: BE på mandag 28. januar 2013, klokken 12:27
Det høres ut som om 3 av vinduene er frosset fast i pakningen.
@Foliz: Bor du i Oslo kan du parkere en time eller to i Saga parkeringshus i Vika. Der er det varmt nok til at det meste tiner opp.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Foliz

Har vært fin temperatur her i Kristiansand i dag, og det er ingen fremgang på noen av vinduene. Tror vi får ta en tur på verkstedet og se hva de mener.

Takk for tilbakemeldingene. :-)

arnejorg1

Ingen av mine vindusheiser fungerer. Har tenkt og kontakte forhandler, men har ikke kommet så langt. Er det kulda som forårsaker dette?
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Rio

En av mine vindusheiser gikk for ca 10 dager siden. Det er bryteren i døren.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Rio

Ikke med mindre Nissan mener at barn kan sitte i førersetet! :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

BE

Foliz: Tipset til Lynet høres jo veldig sannsynlig ut, fort gjort at du har kommet bort i den bryteren. I alle fall større sjangs for det enn at alle tre vinduene skal slutte samtidig!

Jaja, megaflaut, men  du er i så fall ikke den første ;D ;D

leafster

Han var tydeligvis en skikkelig luring han som fant ut hvordan den bryteren skulle kobles...

BE

Bryteren fungerer bra den, den hindrer bruk av alle vinduene unntatt førervinduet. Altså akkurat slik bilen til "Foliz" nå er.

Stighl

I Leafen jeg disponerer sluttet førervinduet å virke en liten stund etter service. Bilen står i en varm garasje, så den lider ingen nød i kulda.

Nes på Romerike
Kjører Nissan Leaf
Venter på Tesla S P1471
Nes på Romerike.
Tesla Model S

Rasmus.B

Jeg må bytte bryter på førervinduet mitt for andre gang. Det har gått skikkelig tregt, så tregt at det har stoppet helt opp, sikkert på grunn av ett overbelastningsvern, men har latt seg kjøre videre opp etter noen sekunders pause. Mulig at det er dette som tar knekken på bryteren. Skal ha service på mandag, så da blir det vel reparert, sammen med knirkingen som mange av oss har når det er kaldt. Håper jeg slipper ett fortsatt forbruk på 3 brytere i året.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA