Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtigladere til model s

Startet av tverra, tirsdag 12. februar 2013, klokken 10:52

« forrige - neste »

tverra

Tenkte vi skulle teste rekkevidde i dag,siden samboer er veldig skeptisk. Kjørte fra Buvika til Levanger,ganske nøyaktig 10 mil. Startet på 100% lading og når vi kom på YX gråmyra så lyste varsel lampa for lavt batteri nivå.
Tempratur var rundt -1 grader og klima var på nesten hele veien. Bar asfalt hele veien,men mye motorvei kjøring i 80-90km/t
Trondheim
Nissan Leaf 2012

mandresen

Kan du si noe mer? Måtte du lade på Gråmyra? (det er jo en flott ny hurtiglader der) Hvor langt er det til Gråmya fra Buvika? Eller kom du deg helt frem til Levanger uten mellomlading?
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

tverra

Var ganske nøyaktig 10 mil fra Buvika til Gråmyra. Hadde sikkert rukket fram til Levanger sentrum,trur det sto 10km igjen på guessometeret. Ladet til 90% på hurtigladeren på gråmyra og la turen tilbake til Buvika igjen. Når vi kom til Nardo så var det 2 streker igjen på batterinivå og 28km på guessometeret. Tok ikke sjangsen på å kjøre rett til Buvika så vi ladet på en liten skvett på hurtigladeren på Gløshaugen.
Trondheim
Nissan Leaf 2012

rossifan46

Sitat fra: tverra på søndag 27. januar 2013, klokken 18:18
Tenkte vi skulle teste rekkevidde i dag,siden samboer er veldig skeptisk.
Og hva ble konklusjonen, er samboeren din mindre skeptisk nå?

Jeg har også en samboer som må overbevises, hadde det ikke vært for henne hadde oljebrenneren blitt erstattet med en Leaf for lenge siden  :)
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

arnejorg1

10 mil vil jeg si er ganske bra. Det er tross alt kaldt, du brukte klimaanlegget og kjørte på motorvei.
Hadde det vært sommer ville du sannsynligvis fått 13-14 mil ;)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Ronny

Husk å se etter hvor mange streker du har igjen og hvor mange % hurtigladeren sier at du har igjen. Da kan du se hvor mange mil du kunne kjørt lenger, så vet du det til neste gang :)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

Finno

Jeg har lurt på dette. Når jeg hurtiglader fra nesten tomt batteri. Har fått low battery warning. Det laveste jeg har fått hurtigladeren til å vise er 23% restkapasitet på batteriet. Jeg regner med at det er beregnet ut fra totalt batteri. Ikke fra det bilen kan bruke på fremdrift. Men i et sånt tilfelle så bør jeg ha 10 til 15 kilometers kjøring igjen. Litt ettersom temperatur og føre. 12,5% er vel tomt batteri. Ferdig med skilpaddemodus, og Viking som fremdriftsmiddel.
Stemmer resonnementet mitt?
Leaf registrert 21.08.2012, EL 17998, 14600 km 30.04.2013

jkirkebo

Sitat fra: Finno på tirsdag 29. januar 2013, klokken 09:41
Jeg har lurt på dette. Når jeg hurtiglader fra nesten tomt batteri. Har fått low battery warning. Det laveste jeg har fått hurtigladeren til å vise er 23% restkapasitet på batteriet. Jeg regner med at det er beregnet ut fra totalt batteri. Ikke fra det bilen kan bruke på fremdrift. Men i et sånt tilfelle så bør jeg ha 10 til 15 kilometers kjøring igjen. Litt ettersom temperatur og føre. 12,5% er vel tomt batteri. Ferdig med skilpaddemodus, og Viking som fremdriftsmiddel.
Stemmer resonnementet mitt?

Low Battery Warning kommer ved 17,4%
Very Low Battery Warning kommer ved 8,5%
Skilpadda mener jeg var rundt 3,5%
Ved ca. 1,4% får du ikke kjørt lengre

Jeg har kjørt 23km etter Low Battery Warning uten å få skilpadda. 60km/t, sommer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

eivisa

Hadde en liten rundtur med leafen i går. Skikkelig grisevær med regn og sludd.
Kart over turen ser du her: http://goo.gl/maps/JpBoL
Ladet til 100% ved punkt B.
Fra B til E er det 134km. Hurtigladet til 98% ved E (hadde 7% igjen).
Fra E til F var det 40km. Ladet med 10Amp. til 90%.
Fra F til H var det 120km, og jeg hadde 13% igjen. Totalt ca. 325km.
Brukt kun varme i sete og ratt, pluss litt på frontruten. Fin tur  ;)(bortsett fra været da..)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Ronny

Fantastisk at du klarte Hordvik til voss om modalen på en lading, jeg kjører bergen-modalen-Stamnes, og det er nok med varmen på. Du stod sikkert rett attmed huset mitt og ventet på åpen vei da :)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

Vikingo

Noken her inne som har kjørt Ålesund - Åndalsnes - Dombås - sørover E6 Elektrisk?
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

thoru

Sitat fra: Blå-Leifen/Vikingo på lørdag 27. april 2013, klokken 17:16
Noken her inne som har kjørt Ålesund - Åndalsnes - Dombås - sørover E6 Elektrisk?
er du medlem av norsk elbilforening og har fått den elbilnøkkelen som følger med?

Vikingo

Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

Starfox

Veldig kjekk info og detaljer du kommer med der.

thoru

Sitat fra: Blå-Leifen/Vikingo på lørdag 27. april 2013, klokken 22:51
Ja, Den he eg.
:) :)

det kan være lurt ;) for flere av de trege ladeplassene er låst med en slik nøkkel.
nå ser jeg den strekningen du skriver der, kan bli et problem da.
Åndalsnes - Dombås-> ingen lader på ladekartet og
http://www.jurassictest.ch/GR/ sier du har 4.3% på batteriet etter den strekningen. så du vil måtte lade i mellom der.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA