Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtigladere til model s

Startet av HHF, tirsdag 12. februar 2013, klokken 10:16

« forrige - neste »

HHF

I dag tok tilsynelatende antispinnfunksjonen kvelden på min bil. Noen andre som har opplevd dette?

Varseltrekant og symbolene som normalt kommer opp når antispinn aktiveres, lyser konstant. Når jeg skrur av antispinn kommer det et ytterligere symbol opp som viser at systemet er skrudd av, så det er ikke deaktivert, bare så det er klart.

Nå skal jeg se om en dag inne i en garasje kan endre noe på dette (snøsmelting osv kan jo ha en effekt), men det kunne være greit å høre om dette er en feil som flere har vært borti først. Nå har jeg nettopp fått byttet bryter til vindusheis som sluttet å virke, samt en ny tur for oppgradering av Software, så jeg er ikke spesielt ivrig på å skulle inn på verksted igjen ...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Ladefabrikken

Har ikke hørt om denne feilen før. Den er ny
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

koffeld

Opplevde noe tilsvarende i jula.  Det løste seg av seg selv etter et par dager.  Skrev om det her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6797.msg72667.html#msg72667
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

HHF

Ah - kjært barn har mange navn - søkte ikke på ESP når jeg skulle se i basen her. Ser forøvrig at Nissan bruker VDC (Vehicle Dynamic Control) som sin betegnelse på barnet ...

Ser ut som om samme skjer hos meg - allerede når jeg i dag hadde kjørt de 3 milene til jobb, slukket lyset på vei ned i garasjen, så jeg regner med det var noe is eller snø som hadde satt seg på en sensor. Litt synd at nettopp et slikt system skal settes ut av spill av nøyaktig det som systemet skal hjelpe oss med å takle   :o

Ellers er det ikke noen krise for meg når dette skjer, mer for kona som ikke er så glad i glattkjøring. Jeg skrur jo gjerne av dette systemet innimellom når jeg vil styre dette selv. Skulle bare ønsket meg bakhjulsdrift   :P
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

mariowing

Sitat fra: HHF på mandag 28. januar 2013, klokken 13:21
Jeg skrur jo gjerne av dette systemet innimellom når jeg vil styre dette selv.

Skulle ønske meg de knappene som du tydelig vis har jeg som gjør at du klarer å styre brems til hvert hjul individuelt samt kan velge om kreftene når du akselerer skal gå til venstre eller høyre hjul. I tillegg så kjenner jeg meg litt misunnelig på at du klarer disse operasjonene raskere enn datamaskinen i bilen  :P
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

HHF

Har kun 1 knapp som deg antakelig - og jeg hadde ikke til hensikt å antyde at jeg prøver å etterligne VDC-kontrollen - snarere tvert i mot - jeg skrur av for å ha god gammeldags menneskelig kontroll over gass og krefter til hjul. Hvor smart det er, for jo være opp til hver enkelt å vurdere, men at det er mer morsomt og gir meg en følelse av bedre kontroll, er min subjektive oppfatning ihvertfall  8)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

BE

HHF: ESP/VDC er også kalt antiskrens, ikke det samme som antispinn.

Knappen vi har i bilen er for antispinn, vi kan ikke skru av antiskrens.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

HHF

Mulig jeg er litt lite nyansert, men det er ihvertfall en antispinn-funksjon i VDC også. Når man skrur av VDC skrur man vel også av antiskrens? Jeg opplevde ihvertfall ingen forskjell på bilens oppførsel når jeg skrudde av manuelt med knappen og når systemet gikk ut av funksjon ved den feilen som jeg hadde ... bilen både spant og hadde ingen korreksjonsfunksjon slik jeg opplevde det da. ABS var imidlertid fortsatt i funksjon.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA