Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ishavsveien - abbonementsordningen er urimelig dyr hvis du ikke kjører mye

Startet av tverra, mandag 11. februar 2013, klokken 23:13

« forrige - neste »

tverra

Skulle på kino lørdagskveld og så på kart over ladepunkter at var lading ved prinsen kino. Perfekt tenkte vi.
Først fant vi ikke ladepunktet,er ikke merket,når vi endelig fant det sto det to dieselbiler der :(
Hva er hensikten med ladepunkter for elbil hvis det ikke er forbud for fossil biler.
Trondheim
Nissan Leaf 2012

Rio

Sitat fra: tverra på søndag 27. januar 2013, klokken 11:21
Skulle på kino lørdagskveld og så på kart over ladepunkter at var lading ved prinsen kino. Perfekt tenkte vi.
Først fant vi ikke ladepunktet,er ikke merket,når vi endelig fant det sto det to dieselbiler der :(
Hva er hensikten med ladepunkter for elbil hvis det ikke er forbud for fossil biler.

Hvis det skjer i Oslo så ringer man inntauingssentralen, og så ringer de eieren, og/eller sender noen rundt for å gi dem bot.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

tverra

Når det ikke er skiltet så har ikke fossil bilene parkert feil. Det er skiltingen som er mangelfull.
Trondheim
Nissan Leaf 2012

nordvik

Det er ikke første gangen det parkerer fossilbiler der. Har vært rimelig irritert et par ganger ja!

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Thomas Parsli

I følge ladestasjoner.no er dette kontaktperson:
Bjørn Ove Berthelsen
mobil 917 60 202
bjorn-ove.berthelsen@trondheim.kommune.no

Jeg foreslår at dere ringer han og forklarer problemet!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

hma

Jeg har nå varslet Bjørn Ove Berthelsen (miljøenheten Trondheim Kommune) om forholdet per epost.

I jula parkerte jeg en gang ved de ordinære plassene ved Prinsen Kino og oppdaget ladeplassene. Erindrer at jeg stusset litt over merkingen og at plassene lett kunne bli inneparkert.

Vennlig hilsen
Håkon Markussen
Trøndelag Elbilforening
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

gyathaar

Flere ganger jeg har brukt dem har ikke problemet vært at det står noen andre der..

Problemet har vært at andre biler har parkert slik at det ikke er mulig å kjøre til plassene på normal måte...
(når det ikke er snø er det mulig å snike seg inn dit via gangvei fra nabo-parkeringsplassen hvis biler har parkert slik at man ikke kan kjøre dit på normal måte)

arnejorg1

Sitat fra: hma på torsdag 31. januar 2013, klokken 10:22
Erindrer at jeg stusset litt over merkingen og at plassene lett kunne bli inneparkert.

Jeg ble faktisk innparkert der her før jul, men eieren kom ut samtidig som meg så han flyttet bilen. Hadde han ikke kommet, hadde jeg kanskje ringt inntauingsentralen jeg også.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

tomrh

#8
Sitat fra: tverra på søndag 27. januar 2013, klokken 11:21
Skulle på kino lørdagskveld og så på kart over ladepunkter at var lading ved prinsen kino. Perfekt tenkte vi.
Først fant vi ikke ladepunktet,er ikke merket,når vi endelig fant det sto det to dieselbiler der :(
Hva er hensikten med ladepunkter for elbil hvis det ikke er forbud for fossil biler.
Vi hadde samme opplevelse nå sist lørdag. Husker ikke skiltingen, men komplett umulig å parkere i nærheten m/skjøteledning også. Den ene plassen var i tillegg delvis okkupert av en diger søppelkontainer. Så utrolig ergelig! Vi bor knappe 5 mil fra byen og lade for å komme oss hjem. Det ville vært skikkelig nedtur å måtte "hurtiglade" etter filmen, det betyr å sitte en halvtime å vente og fryse i mange minusgrader, ikke noen bra opsjon om vinteren akkurat. Fant heldigvis ledig plass ved NTNU Suhm-huset et stykke unna.

Det er mulig at disse fossilene faktisk hadde lov å stå der pga. skilting, men generelt sett når fossil opptar merket ladeplass i Trondheim: Hvilket nummer kan man ringe for å få tauet vekk fossilen? Prøvde hovednummeret til Trondheim Parkering i nevnte situasjon, men fikk ikke svar. Det må finnes et nummer som er betjent utenom arbeidstid også?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA