Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla aksjer

Startet av Rudifjell, mandag 11. februar 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

Rudifjell

Hei.
Jeg har en Fiat Fiorino Micro-Vett 2011 modell (med Lithium batterier), som jeg forøvrig er veldig fornøyd med. Den har vært tro i tjeneste for meg i mange måneder og taklet den norske vinterkulden og forholdene overraskende bra. Inntil i går.

Etter en lengre kjøretur i kulden, og nesten tomt batteri, satt jeg bilen på lading (noen timer) før jeg satt meg i bilen og kjørte videre. Jeg reagerte på at strømnivået var på nesten samme sted som da jeg satt den fra meg, på tross av at lampen for "lader" lyste. Lavt batterinivå resulterte i å ta i bruk første og nærmeste ladestasjon for å gi det et nytt forsøk. Samme igjen, tre timer senere, ikke noe mer strøm.

Jeg så til at alt "så ut til å fungere" strøm og ledning er utelukket, da bilen tydligvis får strøm. Bilens 12V-lader for det vanlige batteriet fungerer samt at varmeanlegget til batteriet går.

Etter en natts lading i mild temeratur har nivået fortsatt ikke endret seg.
Bilens driftsbatterier får altså ikke strøm.
Er det noen som har erfart noe liknende (på hvilken som helst bil) og kan hjelpe meg?

Jeg setter pris på alle kommentarer og hjelp.
Fiat Fiorino Micro-Vett

elektrolux

Tror dette er et kjent problem på denne biletypen, og noe selger ( Moving City ?) kjenner til.

Det er meget viktig at du nå ikke kjører litium batteriet tomt ved stadige kjøre og ladeforsøk, men får ladet batteriet snarest.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rudifjell

Takk for svar, elektrolux.

Selgeren min var Go Green Holding, som en gang var (eller er?) importøren av Micro-Vett i Norge, og som Moving City bruker til leasing av denne type biler.

Bilen står med litt batteri på driftsbatteriet i en varm garasje nå, i et forsøk på å gjøre bilen varm for å gi det et forsøk.

Nå trenger jeg råd for hvordan jeg kan få ladet selve batteriet. Har du noen tips til hva det kan være, eller hva jeg brude gjøre? Kan det for eksempel være en sikring i bilen?
Fiat Fiorino Micro-Vett

elektrolux

Ser du bor i Tønsberg

Tror jeg ville tatt kontakt med Elbilshop.no eller Auromatic som muligens kan gi førstehjelp.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

flemmz

Hva var egentlig løsningen på problemet ditt?
Fikk selv ladeproblemer med fiorinoen vår på fredagen, pipelyd og feilmelding a07. på laderen.
Kommer også opp fuel cutoff.
Noen som kjenner til om hvordan en kobler til diagnose eller obd-II?
Kjører Fiat Fiorino Qubo, Micro-vett.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA