Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladekabel uten kladden

Startet av Olemann, mandag 11. februar 2013, klokken 12:57

« forrige - neste »

Stjerneglis

Denne gummiproppen, er den synlig bak gasspedalen? Måtte du demontere noe for å komme til?
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

tomrh

Jeg tok et bilde da jeg isolerte gulvet ved førersiden i fjor høst. Mr.Zero - kunne du merke av på bildet hvor du førte gjennom ledningen?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

covi

går greit å komme igjennom der ved den orange flekken midt i bildet.
Rogaland, Kjøpte Mitsubitshi i-Miev februar 2012, kjørt 16000 km per januar 2013.

Stjerneglis

Sitat fra: covi på søndag 10. mars 2013, klokken 11:19
går greit å komme igjennom der ved den orange flekken midt i bildet.

Hvis det er den rett under pedalgummien til gasspedalen, så må muligens dekslet foran girvelgeren demonteres for å komme til...
Tusen takk for tipset :)
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Mr.Zero

Legger ved et bilde jeg også... Her synes pluggen godt. Dytt inn pinnene i to klips, ta de ut og vips vekk med dekselet. Fra før har jeg lagt ledningen til coupevarmeren der sammen med en grå originalledning. Et lite snitt i gummien - og vips er utetempmålern i friluft. Lurt å legge litt silicon el.l i snittet for å unngå fuktighet inn.
Det som undrer meg er at på bilde av mjauen vises gulvet med en form for isolasjon. Er dette bildet tatt før du etterisolerte eller etter, Skatvalsbygg? Ser jo veldig originalt ut... Som dere ser på bildet mitt, finnes ikke isolasjon annet enn teppet. Skal ta meg den jobben å gjøre noe med dette før kulda setter inn igjen om et drøyt års tid.  8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Mr.Zero

Skulle vel stå " et drøyt halvårs tid"..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Stjerneglis

Enda et dumt spørsmål... Er det bare å løsne gummimuffen inn mot kupeen?
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Mr.Zero

Du tar kniven og skjærer et lite snitt i gummiproppen fra coupesiden der den sitter. Dytt så utetempmålerføleren puhh igjennom. Klin så på noe tetteguffe rundt snittet.
Så jekker du opp bilen, legger deg under og fester måleren med dobbelsidig tape, strips el.l til karosseriet eller noe annet passende. Vips så får du følt på utetemperaturen... ::)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

tomrh

#23
Sitat fra: Mr.Zero på søndag 10. mars 2013, klokken 15:43
Det som undrer meg er at på bilde av mjauen vises gulvet med en form for isolasjon. Er dette bildet tatt før du etterisolerte eller etter, Skatvalsbygg? Ser jo veldig originalt ut... Som dere ser på bildet mitt, finnes ikke isolasjon annet enn teppet.
Nei, det er et belegg som kommer ovenfra og slutter rett ved det inngraverte nummeret. Nedenfor der igjen er vi rett på blanke messingen (eller svarte da hehe), dette er før isoleringen. Det originale teppet er tynne greier. Etter isoleringen ser det slik ut: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3819.msg63191.html#msg63191 (MortenH sine bilder, men så akkurat slik ut). På passasjersiden var det allerede et isoporbelegg, så jeg fant det ikke nødvendig å klaske på noe ekstra der. I ettertid har jeg tenkt å isolere mer under håndbrekket/midtkonsollen siden det trekker endel kaldluft opp der, samt se om jeg kan få pakket noe over ledningskanalen på venstre side. Men liker best å pusle med slikt når det er litt varmere i været. Våknet opp med kuldesjokk på 16 minusgrader i går morges, skulle ikke tro det var mars. :o
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

TB

Her er min montering av DX måleren:
http://dx.com/p/3-8-lcd-digital-clock-with-in-outside-thermometer-voltage-measuring-bar-for-vehicles-35152

Monterte den på ein Garmin GPS fot, også kjøpt frå DX.
http://dx.com/p/car-windscreen-mount-holder-w-suction-cup-for-garmin-nuvi-2400-2440-2445-2415l-gps-navigator-184092

Kappa av fester for GPS, slik at det vart ei flat "plate" som eg limte fast til måleren. Foten har sugekopp, som eg festa i vindauge.

Brukar 12V uttaket for strøm til baklys. Sensor ut har eg berre via døra enno.

Fordel er at måleren heng godt fast, uten at eg har måtta skru eller lime til interiøret.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Mr.Zero

Hvor høy spenning har du ved drift? Min ligger på snaue 15V ved ca 0 grader utetemp. Skal sjekke med skikkelig multimeter for å se om dette er riktig.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

TB

Hei.
Volt visning ligg mellom 14,2 og 14,3 trur eg. Siste siffer er ikkje fast, ligg og endrar seg heile tida, så ikkje heilt enkelt å avgjere.
På bilde er bilen ikkje 'starta', då vises ca 12 volt, avhengig av forbruk.
Lys, vifte, og visker trekker det ned under 12 volt.
Når DC-DC er aktiv er det ikkje direkte sammenheng mellom forbruk og volt visning.
Voltmeter er vel noko Leaf eigere burde ha montert?

Låg spenning på 12 volt batteri oppstår ikkje ofte på trillingene?
Ved mykje bruk av ettermontert eber kan det kanskje oppstå?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

breitling

Hva er galt med ur på armen?
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

TB

Klokke på armen er praktisk. Men, utendørs temp måler er meir praktisk å ha montert i bilen :-)
Den omtalte måler har klokke, inne/ute og volt visning.
Eg var ute etter ute temp visning.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Olemann


Da har jeg fått kjøpt meg den samme billige Kina-temp' måleren fra DX.  Passet fint over radioen med borrelås festene som følger med.  Takk for tips!

Jobben med å få ut ute-føleren får jeg ta til sommeren, nå er den puttet inn der varmen kommer ut, og da er det ikke lenger noen i bilen som fryser, for den viser jo ca 35-40 grader...... :)

Spenningen jogger mellom 13.9 og 14 V og det er jo greit.  Slike billige målere har ofte høy toleranse, så noe presisjon er det neppe tale om. Men gir jo en grei indikasjon.

Ole

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA