Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Software versjoner

Startet av Mr.Zero, mandag 11. februar 2013, klokken 12:15

« forrige - neste »

Mr.Zero

Hadde zero'n min inne for et par uker siden til rep av blåtann. Problemet da var at under mobilsamtale falt jeg ut, men jeg hørte de i andre enden. Testet andre telefoner med samme resultat.
Så ble det skiftet ut type sort blåtannboks og alt skulle så være i orden. Men den gang ei. Det som nå skjer etter alt fra 30 sek til 10 minutters samtale, er at alt blir brutt. I displayet på radioen vises da "End of communication". Utrolig irriterende!
Tilbake til verkstedet søkes det etter feil - og noe dukker opp. Verkstedet henvender seg til Citroen Norge som da sier at det hele nå skyldes software-feil. iPhone med nyeste software 6.0.1 er årsaken. Ingen muligheter for bedring før eventuell ny software til radioen fra Citroen er på plass, eller at gammel iPhone-software lastet tilbake til telefonen.
Skal prøve en Nokia for å "bekrefte" teorien til Citroen.

Er det andre som sliter med dette? Gjelder Citroen og Peugeot da mjauen har annen type radio.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

hkaspenberg

Har iOn og iPhone 5 med 6.0.2 ingen problemer. (Kanskje fordi begge navn begynner med "i"  ::) ) Det var heller ikke noe problem med iPhone 3GS og 6.0.1 eller eldre. Både telefon og musikkstreaming fungerer 100%. I BMW'en vår derimot fungerer blåtann svært dårlig. Hvis bilen i det hele tatt klarer å kolble seg til telefonen er det dårlig lydkvalitet og drop-out ved telefonsamtaler. Streaming har jeg ikke fått til å virke. Prøvd iPhone 3GS, 4, 4S, 5...
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Mr.Zero

Har selv 4S, men skal som sagt tørke støv av Nokia'n og prøve den. Iflg.Citroen-tekniker ved et annet verksted, har iPhone 1.pri ved utvikling av software. Vet ikke helt om jeg er så sikker på det. Vi får se om det dukker opp en oppdatering i løpet av kort tid, eller så får de sette inn en ettermarkedsradio som funker. Dette vil jeg nemlig ha i orden. Basta ;D
Ski

www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

cs erlend

Har hatt masse kluss med Iphone 4S og iOn blåtann. Bl.a byttet radio 3 ganger. Fungerer nå, men er ikke stabil. Viser alltid at både tlf og musikk er aktivt i display, men litt bingo om den kobler seg opp når tlf ringer.
Har også erfart at telefonen må avmeldes og så settes opp igjen for i det hele tatt å virke.
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

cbretteville

Har en iPhone 4 og har ikke noe problem med BT i min C-Zero.
Carl
Oslo: 2008-2012 1998 P106 | 2012- 2012 C-Zero

ketilkh

Har 4S og hverken streaming av musikk eller telefonsamtaler over blåtann fungerer i min C-zero. Utrolig irriterende.
C-Zero 2012.

Mr.Zero

Nå har jeg testet ut med et par gamle Nokia'er, og problemet er der fremdeles. Så da nytter det ikke å skylde på iPhone... Verkstedet har på nytt sendt mail til Citroën Norge med forespørsel om rep.forslag. De får nemlig ikke lov til å skifte ut radiodelen uten godkjenning fra de høye herrer først. Så da er det bare å vente - ny bil skal være i orden - ja det har de garantert i 5 år... ;D
Ski

ketilkh

Sitat fra: Mr.Zero på mandag 11. februar 2013, klokken 17:23
Nå har jeg testet ut med et par gamle Nokia'er, og problemet er der fremdeles. Så da nytter det ikke å skylde på iPhone... Verkstedet har på nytt sendt mail til Citroën Norge med forespørsel om rep.forslag. De får nemlig ikke lov til å skifte ut radiodelen uten godkjenning fra de høye herrer først. Så da er det bare å vente - ny bil skal være i orden - ja det har de garantert i 5 år... ;D

Vil du oppdatere hvordan saken går mr.zero?
C-Zero 2012.

Mr.Zero

Ski

Mr.Zero

Nå har jeg igjen purret den lokale Citröen-pushern inkl daglig leder, så neste uke skal bilen inn for diagnose...igjen... Så må Citroën's garantiavdeling på banen før de eventuelt kan få 'go' for skifte av radioklædden. Ting skal ta tid..
Ikke imponert.
Ski

Mr.Zero

Sånn, da har go'vogna stått to hele dager på verkstedet til minimal nytte. Lest ut feilkoder og prøvd telefonforbindelsen. Ikke fått den til å bryte. Sendt forespørsel til Danmark om bistand. Så da var det bare å hente bilen i prikk lik stand som den var ved levering. Har forøvrig fått låne bil disse dagene, men grusomt å gire, stå i kø, høre på motorstøy etc.
Eneste positive var varmeapparatet.  ::)
Ski

cs erlend

Kan virke som om eledigheten ikke er bedre. Man skal selvfølgelig ikke slå seg til ro med dette, men det er begrenset hvor mye styr man orker med å ha bilen på verksted også.
Er det noen som har funnet overganger på ettermarkedet slik at man kan sette inn en ordentlig radio uten for mye "hjemmesnekring" ?
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

ketilkh

Jippi. Det fungerer....

Har i dag hatt bilen inne hos XL-Auto i Skien for å løse blåtannproblemene som bilen har slitt med siden den var ny i oktober-12. Må innrømme at jeg ikke hadde store forhåpninger til at de skulle løse dette etter å ha lest deres erfaringer her i forumet. Etter to timer fant de løsningen. Mekanikeren fortalte meg at de hadde "koblet" fra strømmen på bilen i 15 minutter. Dette fører visstnok til at bilen gjennoppretter fabrikkinnstillingene. Har ikke noe greie på det tekniske rundt dette, men blåtann fungerer ihvertfall feilfritt både når det gjelder telefonsamtaler og audio. Telefonen kobler seg selvfølgelig opp automatisk til radioen kort tid etter at jeg har startet "godbilen". Takk til XL-Auto for fremragende service.
C-Zero 2012.

Mr.Zero

Så bra! Min er fremdeles som den var, men nå har verkstedet forhåpentligvis bestilt opp ny "radio".. Testet ut 3 Nokiaer, Samsung mm og alle bryter ved blåtannforbindelse med bilen. Og iPhone, da.. Men som sagt, noe er på gang...!  ;D
Ski

Mr.Zero

Verkstedet skiftet i dag "radioen", men til ingen nytte. Etter 13 min og 55 sek samtale, falt min stemme ut - og jeg hører bare personen i andre enden. Blåtannboks også skiftet. problemet har oppstått med de 6 forskjellige telefonene jeg har prøvd. Skikkelig møkkafeil - nå tror jeg verkstedets tekniker snart gir opp...
Ski

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA