Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsikring på Tesla Model S

Startet av bruisepristine, lørdag 09. februar 2013, klokken 01:05

« forrige - neste »

bruisepristine

Av emnetittel, må elbiler "kjøres inn" - dvs kjøres forsiktig de første x antall milene, slik man må/måtte med fossil-nybiler?
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

tomrh

Det kan jeg ikke forestille meg er nødvendig. Elbil er svært enkle greier, ingen kompliserte motordeler som trenger å slites på plass sammen. Jeg har ikke tenkt tanken engang før du nevner det her, hos meg har det vært tut og kjør fra dag 1. :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Rio

Sitat fra: bruisepristine på torsdag 24. januar 2013, klokken 20:44
Av emnetittel, må elbiler "kjøres inn" - dvs kjøres forsiktig de første x antall milene, slik man må/måtte med fossil-nybiler?

Nei, ikke for motoren eller lignende.

Nye dekk, derimot, må ofte kjøres noen km før de får optimalt veigripp, tror jeg. Piggdekk skal også kjøres forsiktig noen km inntil piggene er ordentlig satt, slik at de ikke rives ut.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Griffel

Den må vel ikke kjøres inn, men de fleste har vel opplevd at det skjer en innkjøring som en registrer ved at rekkevidden bedres i løpet av de første månedene.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Mr.Zero

En elbil kjøres vel rimelig forsiktig hele tiden - om du har en viss lengde på kjøreturen - og du ønsker å komme frem uten å gå tom for strøm...  ;D Har du skodd vogna med piggdekk, så er det riktig som det nevnes over her, de skal kjøres inn; dvs normal kjøring uten rivstarter og heftige nedbremsinger..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA