Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla aksjer

Startet av hkaspenberg, torsdag 07. februar 2013, klokken 13:58

« forrige - neste »

svingen

skulle vært mulighet til og sortere hvem som har hvilken lader på hurtiglade karte,ville jo gjort ting enklere :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Kjell Leaf

Sitat fra: sven erik på torsdag 14. november 2013, klokken 12:10
Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 14. november 2013, klokken 12:01
Enkeltlading hos Ishavsveien koster 150,- (http://www.ishavsveien.no/bli-kunde/priser-vilkar/), men i praksis er det ingen konkurranse på strekningen Oslo-Rygge.

I  Sarpsborg har Fortum en hurtiglader ved McDonads til 2,50/min

Thomas

enkelt ladinger hos ishavsveien er ikke lenger mulig
Mitt spørsmål : Er dette noe elbilforeningen aktivt prøver å få gjort noe med?  Hvis ja, hva blir gjort, og hvem prøver elbilforeningen å påvirke/ta opp problemet med ?
Blir dette forsøkt tatt opp med sentrale myndigheter /politiske partier ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Line

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 14. november 2013, klokken 12:44
Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 14. november 2013, klokken 12:01
Enkeltlading hos Ishavsveien koster 150,- (http://www.ishavsveien.no/bli-kunde/priser-vilkar/), men i praksis er det ingen konkurranse på strekningen Oslo-Rygge.

I  Sarpsborg har Fortum en hurtiglader ved McDonads til 2,50/min

Fortum har også hurtiglader på Vinterbro, det ligger jo på strekningen. De skal også ha opp en på McD på Vestby.

Takk, jeg får sjekke litt ut hvor den ligger. Er ikke så kjent i området og liker ikke å forville meg for langt unna E6  ;)

Sjekket forøvrig mer ang Ishavsveien og de har nå klippekort.
Klippekortet koster 1000,- og er for 10 ladinger.
Dette er uansett lengde på lading. Vil du bare lade 10 min så er det et klipp uansett.
Vi slipper jo bompenger, men synes nå 100 kr for 5 mil er forholdsvis dyrt, selv om det i et nødstilfelle kan gå.

jkirkebo

Sitat fra: Line på lørdag 16. november 2013, klokken 13:27
Sjekket forøvrig mer ang Ishavsveien og de har nå klippekort.
Klippekortet koster 1000,- og er for 10 ladinger.
Dette er uansett lengde på lading. Vil du bare lade 10 min så er det et klipp uansett.
Vi slipper jo bompenger, men synes nå 100 kr for 5 mil er forholdsvis dyrt, selv om det i et nødstilfelle kan gå.

Hmm, ikke så galt for oss med Tesla. Om Tesla kommer med en rimelig CCS-adapter kan det være aktuelt å kjøpe et slikt for å lade en times tid innimellom på den nye stasjonen som kommer på Gran (Granstunet, etter hva jeg har hørt). Det blir rundt 2,- per kWh, akseptabelt. Men foreløpig satser jeg på å benytte de gratis røde 32A 400V kontaktene, kommer til å ha en mobil 22kW ladekabel klar om maks et par ukers tid. Og Skøyen åpner på mandag så da skal jeg booke time for dobbeltladerinstallasjonen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

KaiRK

Det har vært fri tilgang til Delta laderne på Vestby og Halden når jeg har testet de i det siste, senest Halden i dag. Ikke mye kult å ha betalt for tilgang til ladere alle kan bruke gratis...
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Rio

Sitat9 januar 2014:

Ishavsveien har siden 13. desember 2013 holdt en hurtiglader på hvert av våre ladesteder åpen for fri lading.  Fra og med 13. januar vil disse laderne ikke være tilgjengelig for fri bruk lenger.

De som har klippekort i Ishavsveien vil ikke bli belastet for bruk i dette tidsrommet.  De som har abonnement vil automatisk få forlenget sitt abonnement med 1 md.

Fra Ishavsveien sine nettsider
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

jkirkebo

Sitat fra: Rio på tirsdag 14. januar 2014, klokken 00:14
Sitat9 januar 2014:

Ishavsveien har siden 13. desember 2013 holdt en hurtiglader på hvert av våre ladesteder åpen for fri lading.  Fra og med 13. januar vil disse laderne ikke være tilgjengelig for fri bruk lenger.

De som har klippekort i Ishavsveien vil ikke bli belastet for bruk i dette tidsrommet.  De som har abonnement vil automatisk få forlenget sitt abonnement med 1 md.

Fra Ishavsveien sine nettsider

Synes jeg har hørt den der før: "NÅ er ALLE laderne stengt". Har ennå ikke vært korrekt...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hyperstress

Så at Laderen i Moss nå har AC Type 2 43kw uttak også. Er dette en oppgradering som gjelder alle laderne deres?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Rio

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 14. januar 2014, klokken 01:51
Sitat fra: Rio på tirsdag 14. januar 2014, klokken 00:14
Sitat9 januar 2014:

Ishavsveien har siden 13. desember 2013 holdt en hurtiglader på hvert av våre ladesteder åpen for fri lading.  Fra og med 13. januar vil disse laderne ikke være tilgjengelig for fri bruk lenger.

De som har klippekort i Ishavsveien vil ikke bli belastet for bruk i dette tidsrommet.  De som har abonnement vil automatisk få forlenget sitt abonnement med 1 md.

Fra Ishavsveien sine nettsider

Synes jeg har hørt den der før: "NÅ er ALLE laderne stengt". Har ennå ikke vært korrekt...

Men er Hurtigladekartet korrekt for Rygge? Det står at én lader på vestsiden (sørgående) er operativ, og så er det to planlagte (en på hver side). Sist jeg var der (det er noen mnd siden) var det én på østsiden som virket...??
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Hans Håvard Kvisle

For Ishavsveien er til og med hurtigladekartet - og NOBIL - forvirra. De oppdaterer oss ikke med hva som skjer. I motsetning til alle de andre hurtigladeoperatørene som gjerne kommunisere til elbilistene gjennom NOBIL, elbil.no, ladestasjoner.no osv. Ei heller har de fått opp sanntidsdata slik at det finnes en litt sterkere indikasjon på om en lader er i drift eller ei.

Hvorfor Ishavsveien prioriterer som deg gjør, nei det veit ikke jeg.
St.Hanshaugen

Rio

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på tirsdag 14. januar 2014, klokken 18:14
For Ishavsveien er til og med hurtigladekartet - og NOBIL - forvirra. De oppdaterer oss ikke med hva som skjer. I motsetning til alle de andre hurtigladeoperatørene som gjerne kommunisere til elbilistene gjennom NOBIL, elbil.no, ladestasjoner.no osv. Ei heller har de fått opp sanntidsdata slik at det finnes en litt sterkere indikasjon på om en lader er i drift eller ei.

Hvorfor Ishavsveien prioriterer som deg gjør, nei det veit ikke jeg.

Det er nok for å narre fienden! (Altså, kundene!)

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Elbil-Larsen

Forstår ikke at det er lov å gjøre dette?
Hva hvis bensinstasjonene hadde stengt pumpene for alle unntatt de med klippekort eller brikke?
Hadde ikke det blitt rabalder??
Hva hvis du skulle betale en månedsavgift i fastpris for bensin. Er det akseptabelt??
Hva hvis de tar kun rfid brikke utsted fra selskapet pr post, selges ikke over disk, og du kan ikke betale med penger eller kort, hva hadde skjedd da?

HELT IDIOTISK!
Dette er det som gjør at firmaer går på trynet! Har ikke skjønt det med å tjene penger tydeligvis?
Mon tro de leser disse innleggene?
Uansett, Marche i Moss har tjent gode penger på meg når jeg har hurtiglada der før Ishavsveien stengte pumpene.
:)

OddB

Kanskje Marche burde kjøpe 22kW laderne og drive dem på en fornuftig og kundevennlig måte ??
Nå har den kjeden sikkert høstet litt erfaring  med å ha superladere i nærheten.....
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

KaiRK

Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA