Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fjernlys

Startet av Taubu, onsdag 06. februar 2013, klokken 01:08

« forrige - neste »

LA-Thing

Ringte fra +44 nummer, ja. I mailen jeg har fått står det at de håper bilen er kjørbar igjen om 'noen uker', så jeg er redd du ikke får kjørt på fredag....

Har forøvrig en Alfa Romeo 156 2.4 JTD som jeg er meget fornøyd med. Har ikke vært èn dag uplanlagt på verksted, kun normal service samt skiftet alle kuler og foringer i forstillingen. Men det er jo normalt i landet vårt; kombinasjonen av noe ujevnt veidekke med ønske om litt hastighet sliter ekstra. Håper S'n ligger like godt på veien og har enda bedre bunndrag enn Alfa'n.
Drammen, Tesla Model S #2510

Øyvind.h

Sitat fra: LA-Thing på tirsdag 05. februar 2013, klokken 20:37
Ringte fra +44 nummer, ja. I mailen jeg har fått står det at de håper bilen er kjørbar igjen om 'noen uker', så jeg er redd du ikke får kjørt på fredag....

Har forøvrig en Alfa Romeo 156 2.4 JTD som jeg er meget fornøyd med. Har ikke vært èn dag uplanlagt på verksted, kun normal service samt skiftet alle kuler og foringer i forstillingen. Men det er jo normalt i landet vårt; kombinasjonen av noe ujevnt veidekke med ønske om litt hastighet sliter ekstra. Håper S'n ligger like godt på veien og har enda bedre bunndrag enn Alfa'n.
F***. Da røk vel prøvekjøringen :) En kamerat hadde 156 1,8 twin spark. Motoren totalhavarerte to ganger. En gang under garanti og ble byttet med ny, og en gang for egen regning. Røk på bruktmarkedet etter siste motorras.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

Man kan vel ikke bebreide Telsa med dårlig kvalitet bare pga. at en kar har klart å kræsje bilen vel?

christian1986

Er det bekreftet at det er det som har skjedd?

laumb

Sist gang, når den svarte var ute av drift pga "an incident" ble det antydet at det var en komponentfeil som var årsaken. Da ville prøvekjøring være klart igjen "In a few days, when we get the parts from the factory".

Dersom det nå skal gå "noen uker" før den er klar igjen - da vil jeg anta at det er større enn en komponentfeil.

Mulig jeg dundrer innom butikken på dagen i morgen og ser om den står der / etterspør litt info. :)

_____
Tapatalkin' from iTalatut.

petersv

Sitat fra: christian1986 på tirsdag 05. februar 2013, klokken 21:37
Er det bekreftet at det er det som har skjedd?

På ingen måte, men "blitt skadet" betyr iallefall i mitt vokabular at det er enytre fysisk påkjenning som forårsaket skaden.

Taubu

Informasjon tas imot med takk!
Siden jeg har avtalt prøvekjøring den 22. feb, samt bestilt flybilletter fra Stavanger, så er dette virkelig dårlige nyheter!
Har ikke fått telefon eller mail om at prøvekjøringa er avlyst, men kanskje det da er et håp om at bilen er i drift om to uker...
Krysser fingrene for det!!

Øyvind.h

Fikk telefon fra Tesla nå. Det var en annen bil som ikke overholdt vikeplikten sin, så bilen har fått en kollisjonsskade.

Det er nok derfor alle prøvekjøringene 2-3 uker frem i til blir utsatt.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Oreo

Glad jeg ikke gjorde et nytt forsøk på å dra til Oslo for prøvekjøring da. Å brenne inne med flybiletter nok en gang hadde vært surt.
roarskog, jeg føler med deg da det samme skjedde med meg i desember. Jeg fikk meg derimot en prøvetur med Roadster'en da.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Real EoN

Glad for 2 ting, jeg har allerede prøvekjørt og jeg bor ikke i oslo.
Kjørte midt på dagen en gang i desember (ca 12:00) , men håpløst mye trafikk i oslo/alna da også. Må vere litt fortvilt å kjøre bil i og rundt oslo daglig, får jo skjelden kjøre som man vil selv. Dessuten var det en bil som nesten ikke overholdt vikeplikten under min prøvekjøring også.  :o
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

TerjeV

Hei, er det noen som kan si hvilken type og farge det er på bilen eller bilene om der er to på Alnabru? Er i tvil hva jeg skal velge vedrørende farge og tak!
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

ebbrey

Den eneste model s'en jeg har sett og prøvd på alna er sølvgrå performance med pano tak.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

TerjeV

Sitat fra: ebbrey på fredag 08. februar 2013, klokken 16:19
Den eneste model s'en jeg har sett og prøvd på alna er sølvgrå performance med pano tak.

Takk for det. Vil reise over og se/prøve når den er på veien igjen. Tenker på Pearl White selv, men lurer på om den ikke blir mer stilig med lakkert tak i samme farge :-)
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

laumb

Stemmer at det er sølvfarget der nå.
De hadde en svart inne også, men denne ble sendt videre ut i verden.

Den som er der har forøvrig pano tak og alt utstyr, utenom barnesetene og 21" felger.

_____
Tapatalkin' from iTalatut.

OleJA

Er det noen som vet om de er igang med prøvekjøring igjen etter uhellet.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA