Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fjernlys

Startet av Taubu, onsdag 06. februar 2013, klokken 01:08

« forrige - neste »

ebbrey

De sa til meg det er 30 minutter med bilen, 20 minutter kjøring, 10 minutter visning/info uten at man kjører
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Nuvolari

Sitat fra: Sualc på fredag 25. januar 2013, klokken 14:28
Prøvekjørte tidligere i dag, da kjørte vi til Lillestrøm og tilbake...! :D

Samme her, kjørte kl 10 i dag. Fin rute.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Epleskreller

Er det barneseter i den de har nå? Skulle gjerne testa dem..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Sualc

Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

arv

 :) i dag kom den store dagen, prøvekjøring av Tesla s. Dette er en utrolig bil. Skuffet ikke på noen punkter.( dugg på ruten, men det skal ordnes). 2 grader pluss. Vi fant en bratt bakke med mye løs kram snø. Den klatret opp som en firehjulstrekkere. Jeg er helfrelst. ;D
Kjørt Think siden 2000.
Arne
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

ebbrey

Var det du som kjørte 11.30 eller? Med en projected range på over 700km? Klarte ikke mer enn 460 med å kjøre "pent" selv så her er det noen med lang elbil erfaring inne i bilde
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Gjermund

Sitat fra: arv på onsdag 30. januar 2013, klokken 18:16
:) i dag kom den store dagen, prøvekjøring av Tesla s. Dette er en utrolig bil. Skuffet ikke på noen punkter.( dugg på ruten, men det skal ordnes). 2 grader pluss. Vi fant en bratt bakke med mye løs kram snø. Den klatret opp som en firehjulstrekkere. Jeg er helfrelst. ;D
Kjørt Think siden 2000.
Arne

Med helårsdekkene eller vinterdekk?

tk74

Sitat fra: arv på onsdag 30. januar 2013, klokken 18:16
:) i dag kom den store dagen, prøvekjøring av Tesla s. Dette er en utrolig bil. Skuffet ikke på noen punkter.( dugg på ruten, men det skal ordnes). 2 grader pluss. Vi fant en bratt bakke med mye løs kram snø. Den klatret opp som en firehjulstrekkere. Jeg er helfrelst. ;D
Kjørt Think siden 2000.
Arne

Er det noen som vet hvordan "differensialen" på denne fungerer. Trekker bilen like godt på begge hjul i lav fart på glatt underlag, eller er det som de fleste nye biler som kun trekker på et hjul? (mangel på differensialbrems) 
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

jkirkebo

Sitat fra: tk74 på torsdag 31. januar 2013, klokken 09:25
Er det noen som vet hvordan "differensialen" på denne fungerer. Trekker bilen like godt på begge hjul i lav fart på glatt underlag, eller er det som de fleste nye biler som kun trekker på et hjul? (mangel på differensialbrems)

Det finnes ingen differensialbrems. Dette brukes vel omtrent ikke lengre på "normale" biler. Antispinn-systemet vil bremse ned det hjulet som evt. spinner, da blir det automatisk overført kraft til det andre. Mao. det samme systemet som omtrent alle andre bruker.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sindrej

Det er litt kjipt, diffsperre er bedre enn antispinn.

Thomas Parsli

Diffsperre er vel noe man skrur på når man kjører av veien, mens antispinn er konstruert for å unngå å kjøre av veien? ;)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

jkirkebo

Sitat fra: sindrej på torsdag 31. januar 2013, klokken 13:21
Det er litt kjipt, diffsperre er bedre enn antispinn.

Diff*sperre* (manuelt aktivert) finnes vel omtrent bare til store 4x4-type biler nå ?
Diffbrems ble tidligere brukt på mer personbilaktive biler men den fører dessverre til større tap i drivverket. Ikke gunstig på elbil, og heller ikke så populært på andre nyere biler der forbruk er viktig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sindrej

Ja, beklager jeg var upresis i min formulering.  Jeg tenker en differensialsperre ala LSD.  Limited Slip Differential.  Slike finner en typisk på M serien til BMW og tilsvarende bakhjulsdrevne høyytelsesbiler, det hadde altså passet fint på en Tesla og.  Kjenner ikke til at det er mer tap i en LSD enn en åpen diff.

Gjermund

Mener å ha sett en video der en S burner (slått av antispinn) så om det er en motor på hvert hjul som gjør at kraften kommer på begge hjulene eller om det er elektronisk styrt vet jeg ikke, men uansett kommer du nok ikke bort i det problemet at all kraften går til det hjulet som spinner.

Nuvolari

Sitat fra: Gjermund på torsdag 31. januar 2013, klokken 15:41
Mener å ha sett en video der en S burner (slått av antispinn) så om det er en motor på hvert hjul som gjør at kraften kommer på begge hjulene eller om det er elektronisk styrt vet jeg ikke, men uansett kommer du nok ikke bort i det problemet at all kraften går til det hjulet som spinner.

For å få det til måtte de ta ut en sikring som deaktiverte en rekke funksjoner ref teksten ifm videoen.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA