Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser på service - en sak for konkurransetilsynet

Startet av Harald, tirsdag 05. februar 2013, klokken 14:21

« forrige - neste »

Harald

budy 2010, M9

Kor "sterke" lyspærer kan eg setja inn i fronten, nærlys og fjernlys?

HM

Wired

Hei Harald,
Tror nok du skal holde deg til 55Watt som er standard H7.
Du vil smelte kontakter m.m. ved kraftigere pærer.
Du kan vurdere og bygge de om til xenon HID pærer selv om dette ikke er lovlig.
Alternativt har man H7 pærer som er hvitere i lyset og heter extreme vision (men disse holder ikke like lenge). :)

Harald

Begrepet "ikke like lenge" er svært flytande. Kva om å snakka om % av levetida for standaed h7, eller Km?

HM

Mr.Zero

En standard halogenpære har en antatt levetid på mellom 600 og 800 timer ved driftsspenning på 13,2V. Disse +50%-pærene o.l har jeg erfart har sluttet å virke etter et par hundre timer. De gir forøvrig et merkbart bedre lys.

Du kan jo bygge inn et par lysdioderemser i fronten på bilen som du bruker som dagskjørelys. Da reduserer du bruken av hovedlyspærene på dagtid samtidig som bilen får et moderne "look"... ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA