Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leveringstid ifra reservasjon?

Startet av Marius-H, mandag 04. februar 2013, klokken 16:25

« forrige - neste »

OleJA

Ser på TMC forumet at en større batch Signaturkunder har blitt invitert til å spece de siste timene...400ish....Noen norske kunder?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Cirion

Jeg fikk spekke nå :)
Det tok ikke mange sekundene å trykke på den knappen...

Status:
Vi forbereder dine papirer
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Nuvolari

Det er ca 3mnd før levering finalizeknappen dukker opp?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

RunarBT

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 07. mars 2013, klokken 20:31
Det er ca 3mnd før levering finalizeknappen dukker opp?

Det er ein grov regel. No er det sagt at EU produksjonen starter i Juni og første levering blir i Juli, så litt over 3mnd no virker det som.

glaserud

Hvis jeg forstod GB, så kommer de til å dytte på med 100 spesifikasjoner i uka fremover. Antakelig vil tiden mellom spesifikasjon og leveranse øke noe, da de ønsker å vite hvordan strømmen av biler ser ut. Dette igjen for å kunne planlegge produksjonen.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Nuvolari

Sitat fra: glaserud på fredag 08. mars 2013, klokken 09:44
Hvis jeg forstod GB, så kommer de til å dytte på med 100 spesifikasjoner i uka fremover. Antakelig vil tiden mellom spesifikasjon og leveranse øke noe, da de ønsker å vite hvordan strømmen av biler ser ut. Dette igjen for å kunne planlegge produksjonen.

Enig. Ut i fra et produksjonshensyn burde de bedt alle om å spesifisere nå slik at de kunne produsere homogene serier.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Maartensommer

Til de som har spekket bilen, har dere fått noe tilbud på vinterhjul fra Tesla?

glaserud

Hei. Har ikke spekket, men svarer allikevel. Fikk e-post fra Heidi Torgnes 19. februar:

"Vi driver enda med litt testing av vinterdekk og felger for Model S og så snart dette er klart vil dette bli kommunisert med kundene våre.
Vi kommer til å tilby 3 forskjellige vinterdekk, og så snart vi har klart hvilke vinterdekk og felger vi kommer til å tilby samt priser vil en oversikt være tilgjengelig på våre internettsider."
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Cirion

Nei, ingen vinterdekk i bestillingen.

Og nå er papirene signert og kontra signert :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Neemaz


Når må endelig betaling finne sted? Og står prisavslag (tidlig reservasjon) etc. i konfigurasjonen når dere finaliserer bestillingen?

Cirion

Et eller annet sted i prosessen så jeg at restbeløpet var "due on delivery". Men har ikke fått fastsatt når det er. Regner med at jeg får mer info når bilen er på vei.

Dette framkommer i regnestykket på restbeløp:
Model S Tidlig Reservasjons Rabatt -12600,00
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

ELbilist1

Vet ikke om dette er rett plass for å poste dette inlegget???

Hva blir prisen???
- Hva kan jeg trekke av?
Forhåndsbetalt (ca 35-40000 i Februar 2011)
Fratrekk for tidlig Reservasjon???
:) :)
Nyttig for planlegging av Økonomi!

Og, et spm. til:
NÅR MÅ BILEN BETALES I SIN HELHET, VED HENTING ELLER FØR??? :P
:) Ren nytelse, hvær dag!

RunarBT

#117
Sitat fra: ELbilist1 på onsdag 13. mars 2013, klokken 14:29
Vet ikke om dette er rett plass for å poste dette inlegget???

Hva blir prisen???
- Hva kan jeg trekke av?
Forhåndsbetalt (ca 35-40000 i Februar 2011)
Fratrekk for tidlig Reservasjon???
:) :)
Nyttig for planlegging av Økonomi!

Og, et spm. til:
NÅR MÅ BILEN BETALES I SIN HELHET, VED HENTING ELLER FØR??? :P

Prisen blir det du får opp når du konfigurerer, minus reservasjonssummen (31.000,- er den vel nå, mulig meir for tidligere reservasjoner?), minus 12.600,- i rabatt for tidlig reservasjon.

Når du "finalizer" så låses reservasjonssummen, men resten av betalingen trengs vel ikkje inn før bilen skal leveres har eg forstått?

Fekk inntrykk fra USA forumene, at dei praktisk talt gav sjekken i handa til "delivery expert" når bilen kom på døra.:-)

Cirion

Står ikke noen spesifikk dato for betaling av restbeløpet, men jeg regner med at jeg får faktura før levering.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

gbzdoc

Om det er som hos andre bilforhandlere så må du betale beløpet til deres konto og merke betalingen med navn eller en referanse.

Du får bilen enten når det er på deres konto, eller når du kan skaffe en kvittering fra banken på at beløpet er overført.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA