Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leveringstid ifra reservasjon?

Startet av Marius-H, mandag 04. februar 2013, klokken 16:25

« forrige - neste »

toppi

Sitat fra: Lanber på tirsdag 22. januar 2013, klokken 08:48
P2261, da er det teortisk 2760 biler foran deg i køen i Europa.
I realiteten 2000-2200?  Uansett tviler sterkt på vi får bil før oktober-november og dermed sette konfiguasjon rundt/etter sommerferien.

Det er i tillegg ca 300 med R reservasjon, som kommer før P.
R = Roadster Owner/Friends and Family
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

PAS

Snakket idag med  TESLA UK om "time to  configure". (TESLA norge tar ikke tlf) Ble lover at jeg som EU SIG 52 ville få adgang til å konfigurere  "very shortly" - virker som om det var snakk om dager.
Mht delivery kunne han ikke si noe annet enn mes sannsynlig mai/juni. 
Det har fortsatt ikke ankommet biler til anlegget i Nederland. Bilene bygges ferdig i Calirfornia. Kun mindre etterarbeider og modifiseirnger i anlegget i Nederland som fortsatt er under oppbygging / organisering. Hvordan transporten skal organiseres videre fra Nederland til de enkelte markeder - lastebil/båt /tog og størrelse på batch  osv, er ting de fortsatt ser på og ikke har helt klart
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

foxy

Sitat fra: laumb på mandag 21. januar 2013, klokken 17:20
Sitat fra: foxy på mandag 21. januar 2013, klokken 17:03
Pirelli Sottozero er knallbra vinterdekk som jeg har hatt i flere år nå. Sannsynligvis de beste vinterdekkene jeg noen gang har hatt.

Er dine også 235 brede, foxy?


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

kjører 245/45 R 17 om vinteren
I-miev 2011
Asker

Lanber

Leste på forumet for USA at en som hadde bestilt 29 nov fikk endelig konfigurasjon nå.

Tenker høgt her. Bilene skal lages nesten ferdig i USA før de skipes til Europa. Altså må endelig konfigurasjon skje i god tid før produksjonen i USA og ikke klargjøring i Europa.
Tenker det kommer til å drøye litt for oss på denna side av dammen.

Ser det ligger noen S ute på Ebay allerede....

Øyvind.h

Sitat fra: Lanber på mandag 28. januar 2013, klokken 19:10
Leste på forumet for USA at en som hadde bestilt 29 nov fikk endelig konfigurasjon nå.

Tenker høgt her. Bilene skal lages nesten ferdig i USA før de skipes til Europa. Altså må endelig konfigurasjon skje i god tid før produksjonen i USA og ikke klargjøring i Europa.
Tenker det kommer til å drøye litt for oss på denna side av dammen.

Ser det ligger noen S ute på Ebay allerede....

Siste jeg hørte var at produksjon for signaturbiler starter i april/mai. Signaturholder som har bekreftet bestillingen har fått leveransedato juni/juli.
Dvs. ordinær produksjon kommer nok ikke før august/september, men hvor mange som får bilen sin samtidig da gjenstår å se.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Oreo

hm, holder neppe til ferieturen i slutten av juli for min del da.
Kanskje jeg får mulighet til å hente den på hjemveien da?
Uten Superchargere ferdig utbygd kreves litt ekstra planlegging uansett. Time vill sjåvv.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

PAS

Svar idag på epost tuk Christoffer Hauge Rortveit , TESLA MOTORS  på epost vedr konfigurering:

"Konfigurasjonene gjøres fortløpende etter litt forskjellige regler og køer for forskjellige land, med og uten Roadster. Uansett vil dere høyst sannsynlig få deres biler samtidig, men jeg tror du vil bli invitert til konfigurasjon om ganske kort tid."
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Øyvind.h

#37
Sitat fra: Oreo på mandag 28. januar 2013, klokken 23:17
hm, holder neppe til ferieturen i slutten av juli for min del da.
Kanskje jeg får mulighet til å hente den på hjemveien da?
Uten Superchargere ferdig utbygd kreves litt ekstra planlegging uansett. Time vill sjåvv.
Jeg bestilte i juli 2012 og har hele veien satset på ca ett års leveringstid, men Tesla falt et par måneder etter skjema under ramp-up``en, så nå satser jeg på september.
Det mest ideelle hadde vært å få bilen før en road-trip i midten av juni, men må vel innse at det ikke er realistisk om signatur-eierne skal få noe premium ut av sitt kjøp :) Dog tror jeg ikke de holder igjen vanlige produksjonsmodeller lenge, for det er en ting som selger Model S mer enn noe annet, og det er synlighet på veien og entusiastiske eiere. Dvs. for å få opp reservasjonstakten bør de sende ut så mange biler som mulig så fort som mulig. Fyll et containerskip med biler og få det over til Europa ASAP :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

laumb

Jeg håper på levering i September/Oktober. Helst ikke før det.
Det er kjekt å få ordnet litt diverse som å kvitte meg med gamlebilen før levering. Jeg trenger den når campingen åpner og vi skal frakte en del ting ned - men vi klarer oss med iQ'n utover sensommeren.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Quattro

Snakket med Tesla Norge på fredag. De anslo ca. 10 måneders levering for de som bestiller nå, men det er vel antagelig ikke så relevant for dere "tidligreservatører".....
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

kjølholdt

10 mnd levering det betyr oktober 2013 for meg, leveres bilen med helårs dekk da? ser for meg at det er greit med vinterdekk etterhvert, nokian hakkapelita 245/245 19 tommer satser på at dette blir en tilvalgsmulighet når jeg konfigurerer bilen
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

jkirkebo

Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 29. januar 2013, klokken 11:05
10 mnd levering det betyr oktober 2013 for meg, leveres bilen med helårs dekk da? ser for meg at det er greit med vinterdekk etterhvert, nokian hakkapelita 245/245 19 tommer satser på at dette blir en tilvalgsmulighet når jeg konfigurerer bilen

Vi får da virkelig håpe at bilene med 19" leveres med sommerdekk de også, slik som på 21" felgene. F.eks Michelin Pilot Primacy leveres i riktig dimensjon og passer nok bilen bra.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

Det som hadde vært det beste (for meg) er å kunne få bilen levert med kun 19" vinterdekk - for så å kjøpe meg sommerdekk etter at vinteren har passert.

Utrolig ugunstig å få levert sommerdekk som blir over 1 år gamle før man får satt dem på bilen.

Quattro

Iflg. Tesla kommer det vinterdekkpakker også hvor man kan velge etc.
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Siggen

#44
Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 29. januar 2013, klokken 11:05
10 mnd levering det betyr oktober 2013 for meg, leveres bilen med helårs dekk da? ser for meg at det er greit med vinterdekk etterhvert, nokian hakkapelita 245/245 19 tommer satser på at dette blir en tilvalgsmulighet når jeg konfigurerer bilen

Alle bilprodusenter leverer bilen med sommerdekk. Vinterdekk er mye mer markedsavhengig mtp på krav til dekk, lokale gebyrer og ønskede egenskaper fra dekket osv.  Den nærmeste dekkforhandleren gir deg nok en fair pris for de dekkene bilen kommer med slik du kan velge akkurat de dekk du ønsker. På de 6 siste bilene i hustanden har vi "byttet" inn de dekkene bilen kom med orginalt for å bytte til Michelin PS3/PSS eller Goodyear Eagle F1 Assymmetric 2 på sommer og Nokian Hakka på vinter. På Teslaen blir det nok Goodyear Ultra Grip Ice på vinter grunnet Hakka er såpass "mykt" og dertil egner seg mye bedre på lettere biler Nå skal sant sies at jeg ikke har sjekket treadwear på Nokian på det siste settet med Hakka .To andre favoritter til Rogalandsvinteren er Michelin X-Ice XI3 og Dunlop SP Ice Sport.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA