Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leveringstid ifra reservasjon?

Startet av Marius-H, mandag 04. februar 2013, klokken 16:25

« forrige - neste »

gbzdoc

Sitat fra: foxy på mandag 21. januar 2013, klokken 17:03
Pirelli Sottozero er knallbra vinterdekk som jeg har hatt i flere år nå. Sannsynligvis de beste vinterdekkene jeg noen gang har hatt.

Aldri brukt Nokian Hakka. R da?
Har brukt utallige piggfrie dekk, så langt er det ingen som har vært like bra på normalt vinterføre.

Vurderer å kaste de ett år gamle dekkene på Leafen fra Continental siden de er så dårlige sammenliknet med Hakka. R... Skremmende stor forskjell.

Per Magnus

P 439 - Fått indikasjon på konfigurering en gang i løpet av våren.
Model X - 90

OleJA

Da er ihvertfall norske priser på plass i Design Studio. Det er også EU Signature kunder som rapporterer at 'Finalize' har dukket opp på 'My Tesla':

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12639-EU-finalize-and-deliveries?p=250185#post250185

I just logged into my Tesla and got the finzalize button!!!

EU Sig #84
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Real EoN

Savner muligheten for å bestille vinterdekk pakke  ??? !!
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Gjermund

Jeg fikk svar på e-post tidligere at vinterhjulpakke ville komme, men på "sommerhjulene" vil de være helårsdekk  :(

Er det noen som vet når vi som er litt lengre bak i køen (f.eks. P2261) skal finalize? Lurer på når en bør ta en prat med banken.

Øyvind.h

#20
Sitat fra: gbzdoc på mandag 21. januar 2013, klokken 18:09
Sitat fra: foxy på mandag 21. januar 2013, klokken 17:03
Pirelli Sottozero er knallbra vinterdekk som jeg har hatt i flere år nå. Sannsynligvis de beste vinterdekkene jeg noen gang har hatt.

Aldri brukt Nokian Hakka. R da?
Har brukt utallige piggfrie dekk, så langt er det ingen som har vært like bra på normalt vinterføre.

Vurderer å kaste de ett år gamle dekkene på Leafen fra Continental siden de er så dårlige sammenliknet med Hakka. R... Skremmende stor forskjell.
Folk som har testet bilen med både Sottozero og andre dekk mener at Sottozero ikke holder mål. Sottozero gjorde det heller ikke bra på skikkelige vinterforhold i den testen jeg fant. Dekket gjør det derimot bra på bare og våte veier på vinteren, men altså dårlig på snø og is.

Når det er sagt har jeg Dunlop vinterdekk på bilen min, og i den eneste norske testen jeg fant av dem gjorde de det svært dårlig. Jeg har opplevd dekkene som veldig gode, og kommer meg frem over alt uten problemer. Overraskende bra grep ved bakkestart på snø/is. Det kan godt være Nokian Hakka er mye bere enn Dunlop dekkene, og at bilen hadde vært enda bedre med dem. Men i Passaten synes jeg Dunlop-dekkene holder bra.

I Model S derimot virker det som om det er viktigere å skaffe de aller beste vinterdekkene. Tung familiebil med bakhjulstrekk krever sitt :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Lanber

P2261, da er det teortisk 2760 biler foran deg i køen i Europa.
I realiteten 2000-2200?  Uansett tviler sterkt på vi får bil før oktober-november og dermed sette konfiguasjon rundt/etter sommerferien.

laumb

Jeg er P1418 og håper på levering i August. Satser på finalize mail i midten av Mai.
Kommer den noe særlig før dette - så vil jeg ikke finalize før heeeelt på tampen av "fristen" for å få rabatten på €1700.

Gjermund

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 22. januar 2013, klokken 08:43
Sitat fra: gbzdoc på mandag 21. januar 2013, klokken 18:09
Sitat fra: foxy på mandag 21. januar 2013, klokken 17:03
Pirelli Sottozero er knallbra vinterdekk som jeg har hatt i flere år nå. Sannsynligvis de beste vinterdekkene jeg noen gang har hatt.

Aldri brukt Nokian Hakka. R da?
Har brukt utallige piggfrie dekk, så langt er det ingen som har vært like bra på normalt vinterføre.

Vurderer å kaste de ett år gamle dekkene på Leafen fra Continental siden de er så dårlige sammenliknet med Hakka. R... Skremmende stor forskjell.
Folk som har testet bilen med både Sottozero og andre dekk mener at Sottozero ikke holder mål. Sottozero gjorde det heller ikke bra på skikkelige vinterforhold i den testen jeg fant. Dekket gjør det derimot bra på bare og våte veier på vinteren, men altså dårlig på snø og is.

Når det er sagt har jeg Dunlop vinterdekk på bilen min, og i den eneste norske testen jeg fant av dem gjorde de det svært dårlig. Jeg har opplevd dekkene som veldig gode, og kommer meg frem over alt uten problemer. Overraskende bra grep ved bakkestart på snø/is. Det kan godt være Nokian Hakka er mye bere enn Dunlop dekkene, og at bilen hadde vært enda bedre med dem. Men i Passaten synes jeg Dunlop-dekkene holder bra.

I Model S derimot virker det som om det er viktigere å skaffe de aller beste vinterdekkene. Tung familiebil med bakhjulstrekk krever sitt :)

Bra på våte veier, så med andre ord bra dekk i Stavanger 99% av dagene  :-\.

Bolebo

Ser på det nederlandske forumet på TMC at en med EU-sig er ferdig konfigurert, med forventet levering juni-juli. ( Engelsk screenshot fra teslamotors.com)
Da ser jeg ikke så lyst på levering 2.kvartal for oss med vanlig produksjon.

RunarBT

argh.. så realistisk tidligst juli-august da for vanlig production model.

Da kan me forvente epost om å konfigurere bilen i april-mai ein gang.

Jaja.. meir tid å spare opp litt penger, kanskje kan klare å strekke det til Performance.:-P

jkirkebo

Sitat fra: Runarbt på tirsdag 22. januar 2013, klokken 10:58
argh.. så realistisk tidligst juli-august da for vanlig production model.

Kanskje, kanskje ikke. Kommer an på hvordan de legger opp produksjonen. Kanskje de f.eks setter av en måned til å produsere kun EU-modeller og fyller opp en båt med 2000 biler (sannsyngligvis det som gir rimeligst transport). Da er det kun servicesenterets kapasitet til å klargjøre og levere ut biler som bestemmer tiden mellom utlevering av f.eks EU S223 og P1088.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

PAS

er EU sig #52, ikke hørt noe enda, ingen configuration knapp på "my Tesla"
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

drFloyd

Tesla opererer med flere lister. De første som får konfigurert bilene er bla. de som allerede eier en roadster. Deretter kommer vi "vanlige" som har reservert Signature.

ebbrey

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA