Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leveringstid ifra reservasjon?

Startet av Marius-H, mandag 04. februar 2013, klokken 16:25

« forrige - neste »

Marius-H

Noen som har fått spece bilen sin enda? Jeg har nummer 1035 og har ikke hørt noe enda. Noen lavere?


Cobos

Jeg er #76 i vanlig produksjonsserie og jeg har heller ikke hørt noe enda. Men det siste de sa var ca. 3 mnd før levering og antatt levering er vel juni-ish, dermed mars-ish for spec'ing.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Romsiki


BogZog

Signature #60 har ikke hørt noe, og det er heilt greit inntil Tesla kommer med respons på de vinterproblemene som oppleves i Canada...
Model S Signature Performance #60
Model X #177
Trøndelag

OleJA

Sitat fra: BogZog på mandag 21. januar 2013, klokken 13:55
Signature #60 har ikke hørt noe, og det er heilt greit inntil Tesla kommer med respons på de vinterproblemene som oppleves i Canada...
Har dere som står først i køen en dialog med Tesla Norge om disse problemene?. Ser på TMC forumet at det allerede er norske Signature reservasjonister som har gått over til vanlig 'P-kø' (JohanH) pga. usikkerhet rundt hvordan Tesla håndterer dette. Litt press igjennom ofisielle kanaler fra den største forhandleren i EU hadde sikkert ikke skadet.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

BogZog

Sitat fra: OleJA på mandag 21. januar 2013, klokken 14:25
Sitat fra: BogZog på mandag 21. januar 2013, klokken 13:55
Signature #60 har ikke hørt noe, og det er heilt greit inntil Tesla kommer med respons på de vinterproblemene som oppleves i Canada...
Har dere som står først i køen en dialog med Tesla Norge om disse problemene?. Ser på TMC forumet at det allerede er norske Signature reservasjonister som har gått over til vanlig 'P-kø' (JohanH) pga. usikkerhet rundt hvordan Tesla håndterer dette. Litt press igjennom ofisielle kanaler fra den største forhandleren i EU hadde sikkert ikke skadet.

Har dialog med Tesla på disse problemene de opplever, men jeg oppfatter det som om at det ikke nødvendigvis er de rette personene i Tesla som svarer. Svarene går mye i retning av at det er brukerfeil (duggproblem), og at tilsvarende problem (eksempelvis rammeløse vinduer) finnes på andre bilprodusenter sine biler også. TC problemene avfeies med at "bytt til bedre dekk med pigger".

Samtidig ser man i andre kanaler at Tesla legger opp til retrofit løsninger. Eksempelvis ny vifte og luftekanal i A-bjelke for lufting mot sidevinduer. Det synes derfor som at ulike kilder i Tesla har ulike tilnærminger til problemene.
Model S Signature Performance #60
Model X #177
Trøndelag

Øyvind.h

#7
Sitat fra: BogZog på mandag 21. januar 2013, klokken 14:46
Har dialog med Tesla på disse problemene de opplever, men jeg oppfatter det som om at det ikke nødvendigvis er de rette personene i Tesla som svarer. Svarene går mye i retning av at det er brukerfeil (duggproblem), og at tilsvarende problem (eksempelvis rammeløse vinduer) finnes på andre bilprodusenter sine biler også. TC problemene avfeies med at "bytt til bedre dekk med pigger".
Jeg tror vi på forum som har tilgang til uttalelser fra titalls/hundretalls Tesla ansatte verden over raskt får tilgang til ny info fra Tesla, som er en umoden organisasjon. Når man på US forumet får tilbakemelding fra folk som har direkte dialog med Elon sier det seg selv at man kan få mer ut av forumet enn ved å spørre en relativt nyansatt Kundeservice-medarbeider :)

Ift. vinduer har jeg hatt bil tidligere med rammeløse vinduer. Opplevde sjeldent problemer med dette, så jeg klarer ikke se at dette skal være noen stor sak. Det er desginet Tesla har valgt. Jeg vil tro de fleste bruker forvarming, og da kan det være at dette er et enda mindre problem enn for tilsvarende biler uten forvarming.

Dugg er allerede varslet at blir fikset permanent, og det blir ettermontering for de som allerede har fått bil uten justeringen.

Hvor har du forresten lest om problemer med traction control? Er det noe jeg ikke har fått med meg her, eller tenker du på de dårlige erfaringene med Pirelli Sottozero som for oss nordmenn bør erstattes av eks Nokian?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Epleskreller

Var det ikke snakk om at de første skulle få specce nå i januar?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

petersv

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 21. januar 2013, klokken 14:53
Sitat fra: BogZog på mandag 21. januar 2013, klokken 14:46
Har dialog med Tesla på disse problemene de opplever, men jeg oppfatter det som om at det ikke nødvendigvis er de rette personene i Tesla som svarer. Svarene går mye i retning av at det er brukerfeil (duggproblem), og at tilsvarende problem (eksempelvis rammeløse vinduer) finnes på andre bilprodusenter sine biler også. TC problemene avfeies med at "bytt til bedre dekk med pigger".
Jeg tror vi på forum som har tilgang til uttalelser fra titalls/hundretalls Tesla ansatte verden over raskt får tilgang til ny info fra Tesla, som er en umoden organisasjon. Når man på US forumet får tilbakemelding fra folk som har direkte dialog med Elon sier det seg selv at man kan få mer ut av forumet enn ved å spørre en relativt nyansatt Kundeservice-medarbeider :)

Ift. vinduer har jeg hatt bil tidligere med rammeløse vinduer. Opplevde sjeldent problemer med dette, så jeg klarer ikke se at dette skal være noen stor sak. Det er desginet Tesla har valgt. Jeg vil tro de fleste bruker forvarming, og da kan det være at dette er et enda mindre problem enn for tilsvarende biler uten forvarming.

Dugg er allerede varslet at blir fikset permanent, og det blir ettermontering for de som allerede har fått bil uten justeringen.

Hvor har du forresten lest om problemer med traction control? Er det noe jeg ikke har fått med meg her, eller tenker du på de dårlige erfaringene med Pirelli Sottozero som for oss nordmenn bør erstattes av eks Nokian?

Er en canadier som prøve bakkestart med sommerdekk på snø, funka dårlig. TC begrensa power helt osv. Dette er litt annen approach enn andre biler (TC kicker først inn i hastighet over 20-30km/t) så det kan sikkert føles rart, men er jo helt logisk, siden han alternativt bare hadde stått og spunnet.

Skal også sies at samme person kjøpe nye dekk og kom opp bakken fint. :)

OleJA

Sitat fra: petersv på mandag 21. januar 2013, klokken 15:43
Er en canadier som prøve bakkestart med sommerdekk på snø, funka dårlig. TC begrensa power helt osv. Dette er litt annen approach enn andre biler (TC kicker først inn i hastighet over 20-30km/t) så det kan sikkert føles rart, men er jo helt logisk, siden han alternativt bare hadde stått og spunnet.

Skal også sies at samme person kjøpe nye dekk og kom opp bakken fint. :)
Kom også over et annet TMC innlegg i helga (som jeg ikke finner igjen nå.):
Vedkommende hadde testet sin Model S og Volt på ubrøytet snøføre, begge med samme type vinterdekk om jeg husker riktig. Model S hadde like god eller bedre fremkommelighet enn Volt når bilen var i fart. Derimot så hadde Model S store problemer med å komme igang fra stillstand. Han mente at TC var mer eller mindre uvirksom i disse situasjonene.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

foxy

#11
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 21. januar 2013, klokken 14:53
... eller tenker du på de dårlige erfaringene med Pirelli Sottozero som for oss nordmenn bør erstattes av eks Nokian?

Pirelli Sottozero er knallbra vinterdekk som jeg har hatt i flere år nå. Sannsynligvis de beste vinterdekkene jeg noen gang har hatt.
I-miev 2011
Asker

laumb

Er dine også 235 brede, foxy?


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Gjermund

Hva er problemene med rammeløse vinduer? Jeg har også hatt biler med dette uten å oppleve problemer.

Er det kun tenkt teoretisk problem eller har noen hatt problemer i praksis også?

Om klagingen gjelder å ikke klare bakkestart på snø med sommerdekk, tror jeg vi kan legge den saken dø. Slik vil det være på vinteren med 2 hjulstrekk og sommerdekk.

Det er heller ikke overraskende at den vil ha litt mer problemer med å starte på glatt føre enn biler med lavt dreiemoment, synes jeg i hvert fall. Bare den har god nok fremkommelighet i forhold til vanlige biler, tror ikke vi kan regne med at det skal være noen terrengbil.

petersv

Sitat fra: OleJA på mandag 21. januar 2013, klokken 16:02

Skal også sies at samme person kjøpe nye dekk og kom opp bakken fint. :)
... Han mente at TC var mer eller mindre uvirksom i disse situasjonene.
[/quote]

Jeg satser heller på det motsatte, at den ikke spant i det hele tatt, men heller ikke kom av flekken?

Derimot, hvor tilfellet er at den spant, fungerer den som alle andre biler med antispinn, den hjelper ikke før du kommer opp i litt fart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA