Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ishavsveien - abbonementsordningen er urimelig dyr hvis du ikke kjører mye

Startet av Jejl, mandag 04. februar 2013, klokken 13:10

« forrige - neste »

Gjermund

Sitat fra: jenswer på mandag 11. november 2013, klokken 10:44
Jeg bor i Trondheim, rett ved siden av Tesla SC. Jeg får dra innom å se nærmere på chassiet som står til utstilling. Jeg kommer tilbake med oppdatering når jeg har sett på løsningene som er brukt.

Christofer

:) :D

tjobben

Sitat fra: jenswer på mandag 11. november 2013, klokken 10:44
Jeg bor i Trondheim, rett ved siden av Tesla SC. Jeg får dra innom å se nærmere på chassiet som står til utstilling. Jeg kommer tilbake med oppdatering når jeg har sett på løsningene som er brukt.

Christofer

Superbra at du gjør dette, Christofer. Mange her som både lurer og er bekymret. Takk :)
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Havebigfun

Sitat fra: prophan på mandag 11. november 2013, klokken 09:46
Å smøre alt inn med fett - kommer ikke understellet til å bli forferdelig grisete, spesielt når skit uungåelig vil feste seg til fettet?
Tåler alle pakninger og gummi dette fettet?  Ser at du måtte varme fettet før smøring, men finnes det en sprayversjon.
Muligens det er like greit å få bilen tectylbehandlet - jeg er ikke bekymret for batteripakken, men alle andre deler.
Men muligens det er overkill å gjøre alt dette -jeg har en Smart Roadster, mesteparten av bilen er av plast, utenom karroseri og andre deler, og det er lite rust på bilen, selv etter at den har stått flere år ute, og kjørt på saltede vestlandsveier.
Fettet jeg brukte kan sprayes med oppvarmet utstyr- det er kjekt for hulrom men var ikke nødvendig her. Med hjulskift brukte jeg 1,5 time- overkommelig.
Jeg regner med at fettet er snill mot gummipakninger (?)- smurte dog kun på metalldeler.
Tectyl blir etterhvert en svært seig masse som ikke trekker etter når det oppstår nye sprekker/defekter. Meg bekjent holder dette fettet konsistensen- kan altså tørkes vegg. Det kommer til å dryppe litt neste sommer når det blir skikkelig varmt- er ekstra myk- skandinavisk blanding 8).

valvolainen

Folk må naturligvis gjøre som de vil, jeg kan kun innestå for hva jeg ønsker selv.

Men å konstant ha en saltguffe som gnager på understellet (Jeg kjører 12 mil hver dag på saltede fuktige veier - understellet mitt er aldri tørt vinterstid.), dette MÅ ha en negativ effekt på understellet. Verre blir det når jeg ruller inn i min isolerte garasje, når tempen der kryper opp på plussiden, så virker salt og vann enda mer effektivt og jeg er helt sikker på at du kan høre at det ruster der inne på natten.

Skal man selge bilen videre etter tre år, så betyr det nok lite uansett og problemet kan sendes videre til nestemann på lista.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Havebigfun

Sitat fra: valvolainen på mandag 11. november 2013, klokken 21:42
Verre blir det når jeg ruller inn i min isolerte garasje, når tempen der kryper opp på plussiden, så virker salt og vann enda mer effektivt og jeg er helt sikker på at du kan høre at det ruster der inne på natten.
Dette er nettopp et betydelig poeng- elbiler bør fortrinnsvis lagres varmt- grunnet batterihensyn.
Samtidig er varm lagring av nedsaltede, fuktige biler det verste man kan gjøre mtp korrosjon.


valvolainen

Sitat fra: Havebigfun på mandag 11. november 2013, klokken 21:47
Sitat fra: valvolainen på mandag 11. november 2013, klokken 21:42
Verre blir det når jeg ruller inn i min isolerte garasje, når tempen der kryper opp på plussiden, så virker salt og vann enda mer effektivt og jeg er helt sikker på at du kan høre at det ruster der inne på natten.
Dette er nettopp et betydelig poeng- elbiler bør fortrinnsvis lagres varmt- grunnet batterihensyn.
Samtidig er varm lagring av nedsaltede, fuktige biler det verste man kan gjøre mtp korrosjon.

Nettopp.
Jeg tenker som så at litt fett under bilen umulig kan gjøre mer skade enn den saltlaken. Ja det er klissete.
Men når jeg kikker under bilen jeg har idag smiler jeg, for der er det ikke et brunt lag lenger, der er det svart og fett.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA