Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ishavsveien - abbonementsordningen er urimelig dyr hvis du ikke kjører mye

Startet av Kito76, mandag 04. februar 2013, klokken 12:46

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: mohpet på onsdag 20. februar 2013, klokken 23:43
Fikk selv en slik std lapp med påskrift "uten å lade" nylig, oppfattet den som særdeles sur.

Klart stakkaren som ikke fikk lade fordi noen ikke gadd å finne en annen plass er sur! Hvem hadde ikke blitt det?

Sitat fra: mohpet på onsdag 20. februar 2013, klokken 23:43
Det å bruke pekefinger mener jeg blir helt feil.

Hva er alternativet? Smekk på lommeboka slik staten vanligvis gjør når vi ikke følger reglene? Se på det som en vennlig påminnelse.

Sitat fra: mohpet på onsdag 20. februar 2013, klokken 23:43
Og det er ofte jeg står på Aker Brygge uten å lade, fordi jeg kan stå der opptil 16 timer. Det å hive i ladekabel bare for at det skal "se bedre ut" blir jo latterlig.

Det er på ingen måte latterlig. Hvis alle plassene stadig vekk er opptatt av biler som bare skal parkere sender det etterhvert ut det samme signalet som om plassene ikke blir brukt; det er ikke behov for lading, bare parkering. Ref. diskusjonen i Køben.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

bruisepristine

Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

MaxMad

Et enkelt tiltak som ikke innebærer tvang vil være at ladeplasser på kjøpesentre og andre steder det er naturlig plasseres i et hjørne bort fra inngangen. Da blir ikke disse så attraktive som parkeringsplasser, og vil oftere være ledige for de som ønsker å lade.

tomrh

Sitat fra: MaxMad på torsdag 21. februar 2013, klokken 09:51
Et enkelt tiltak som ikke innebærer tvang vil være at ladeplasser på kjøpesentre og andre steder det er naturlig plasseres i et hjørne bort fra inngangen. Da blir ikke disse så attraktive som parkeringsplasser, og vil oftere være ledige for de som ønsker å lade.
Ja, det ser jeg de har gjort enkelte steder allerede. F.eks. på Nardosenteret i Trondheim så er ladeplassene plassert ganske anonymt på baksiden. Tungvindt å stå der hvis man bare skal parkere siden man må helt rundt bygget. Det er nok derfor de omtrent alltid er ledige. Men utrolig praktisk for oss som MÅ lade når vi er på bytur til svigerinna mi rett i nærheten.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA