Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: godkjenning av konvertert kjøretøy

Startet av howcome, onsdag 27. februar 2008, klokken 11:41

« forrige - neste »

howcome

Jeg ser noen Think-biler har takstativ. Det ser praktisk ut. Har noen tips om hvor man kjøper slike?

Jeg har en kajakk som er my lengre enn bilen, men den burde vel likevel kunne monteres på toppen av Think? Er det restriksjoner på slikt?
Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016

Ken

For min del kjøpte jeg en billig Toyota en med hurtigfester. Den måtte justeres for lengden . Kroken festes på underkant av den alumniumsprofil som er greit nok over dørene men det er akkurat plass mellom sideruter bak og profilen.
Den fungere ok men jeg ikke tar tunge ting bare lange ting. Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Laban

Jeg kjøpte et takstativ sammen med min Think fra fabrikken (slapp mva på alt som ble levert med bilen, så bestilte det meste med tilleggsutstyr). Mener det er et standard stativ for montering på biler uten takrenne av merket Thule.

Når det gjelder last som stikker utenfor forran/bak er vel det som på andre biler - at det ihvertfall skal merkes med et "flagg" bakerst ? Vet ikke hva max taklast er på Thinken, men regner med det er 100 kg som på andre biler.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA