Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dansk ladekabel C Zero

Startet av kjølholdt, søndag 03. februar 2013, klokken 14:14

« forrige - neste »

Spooz

Som sikkert mange har fått med seg har Tesla Motors besluttet at Ferdinand Motor ikke lenger får selge, formidle eller på noen måte bidra til salg av Tesla Model S i Norge. Vi hadde 56 bestillinger inne, men ble fratatt de 3 siste, slik at vi totalt sitter på 53 ordrer på vegne av kunder. Disse kundene skal vi levere biler til nå i vår/sommer, de fleste er veldig tidlige modeller som ble bestilt tidlig i 2009. Våre kunder får tilbud om prøvekjøring av vår demobil, dette gjøres nå fortløpende inneværende og de neste par ukene. Kunden får ta bilen med seg på egenhånd, i 1-2 timer. Vi har også tilbud om kjøring på kveldstid for de dette passer bedre for. Siden vi har europas eneste aktive demobil, utenom Tesla selv, er det selvfølgelig stor interesse rundt bilen her i Bergen. Vi kan dessverre ikke serve de 900 andre kundene som har bestilt bilen andre steder. Ei heller de som vurderer å bestille bilen - andre steder. Vi server våre egne kunder og kan dessverre ikke stille demobilen til disposisjon for alle andre. Vi håper på forståelse for dette. Bilen er en fabrikkny bil med få kilometer. Bare på våre 50 kunder får den nok bruksslitasje og verdiforringelse. På det meste hadde vi 20 stk skuelystne som stod og så på at bilen ble vasket av våre klargjørere. Vi besluttet da at vi rett og slett ikke kunne fortsette på denne måten. Alle er hjertlig velkomne til å se på bilen, men vi regner med at alle ser situasjonen hvor vi i praksis blir bedt om å gi demonstrasjon for et produkt kunden skal kjøpe et annet sted.

Sitat fra: kjølholdt på lørdag 19. januar 2013, klokken 17:29
Ferdinand har 55 til 60 forhåndsbestillinger har de sagt. Men jeg tror at en del som har gjort disse bestillingene , trodde at bilen skulle koste 300.000 . Slik at når en del av disse får beskjed om å konfigurere sin bestilling kan det vel hende at det blir noen ledige reservasjoner.
Uavhengig av dette opplever jeg kundebehandlingen som håpløs.
Hvor tar du dette fra? Vi har fra første øyeblikk, siden første reservasjon i mars 2009, sagt at vi tror prisen vil starte på 450.000. Vi har annonsert modellen på Finn.no for 450.000,- i 2 år. At vi bommet med kr 4000,- kan vi leve med. Vi har ingen ledige reservasjoner. Vi sluttet å føre "venteliste" da denne bestod av flere navn enn antallet reservasjoner totalt.

Oreo

Jeg tror jeg ville gjort det samme gitt. Fint å forklare det slik.
Gratulerer med demobilen "i hus".
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

ebbrey

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Havebigfun

Det er kanskje en idee å printe ut redegjørelsen og henge den i vinduet (av bilen)- de fleste har vel forståelse og det blir ikke så mye frustrasjon lokalt  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA