Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Re: Hvilket bilmerke?

Startet av Hakuba, søndag 03. februar 2013, klokken 11:43

« forrige - neste »

Rio

Junior:

Fordi hvis man markedsfører en elbil som 100% utslippsfri, så må den nesten være utslippsfri! ;)

Slike varmeapparater er dyre (spesielt når man må bygge inn en ekstra dieseltank, og alt det andre), og det ville nok vært bedre å brukt de pengene på et større batteri.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rico

Sitat fra: Finno på søndag 20. januar 2013, klokken 12:11
De dagene som det er minus 20 grader eller verre, så får ikke jeg mer enn mellom 6 og 7 mil ut av min. Da blåser varmen det den kan. (ikke så veldig mye i min bil dessverre. Den blåser varmt når bilen står stille, og slutter med varme når jeg begynner å kjøre.

Kjører du da i Eco eller Drive? Skal du ha god varm bil i motorveihastighet når det er så kaldt, så er min erfaring at du kjøre i Drive.

Finno

Sitat fra: Erikhb på søndag 20. januar 2013, klokken 13:24
Sitat fra: Finno på søndag 20. januar 2013, klokken 12:11
De dagene som det er minus 20 grader eller verre, så får ikke jeg mer enn mellom 6 og 7 mil ut av min. Da blåser varmen det den kan. (ikke så veldig mye i min bil dessverre. Den blåser varmt når bilen står stille, og slutter med varme når jeg begynner å kjøre.

Kjører du da i Eco eller Drive? Skal du ha god varm bil i motorveihastighet når det er så kaldt, så er min erfaring at du kjøre i Drive.
Leaf registrert 21.08.2012, EL 17998, 14600 km 30.04.2013

Finno

Oisann...
Kjører mest i eco. Har prøvd å kjøre i drive, men opplever ingen stor økning i varmen. Bare litt kortere kjørelengde. Jeg tømmer stort sett batteriet hver dag. (i hvert fall ned til en eller to streker)
Leaf registrert 21.08.2012, EL 17998, 14600 km 30.04.2013

Mr.Zero

Asker Elektro-Diesel har montert webasto i Leaf. Ring dem da vel
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Jonny

Har kjørt Leaf i et år nå, og har fått litt erfaring med vinter kjøring ned til -15. Det er meget viktig å full lade rett før du skal kjøre og selvsagt bruke kupe varmeren de siste 15 min før du kjører. Varme klær er også et pluss. Så bruker jeg bare vindus varmeren settes på 18 til 20 grader. Rulle motstanden er faktisk lik eller litt mindre for piggdekk. Bruker også å stenge friskluft spjelet de første 10 min av kjøreturen for å beholde litt av kupe varmen. Ratt varme og sete varmerene bruker ganske lite strøm så, betre å bruke dette en varmeapparatet.
En rask stopp ved en hurtiglader øker temperaturen i batteriet og du får utnyttet mer av batteri effekten. 
Kjører Rød Nissan Leaf.

bno

Skal til Haugalandet idag 2.2.13
Tenkte å benytte hurtigladerennpå Aksdal storsenter. Lurte på om denne fremdeles er allment tilgjengelig slik at man får ladet der. Ingen abonnementsordning enda?

noen?

Bjørn
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Esa

Hurtigladeren på Aksdal er fortsatt fritt tilgjengelig og gratis. Den fungerte fint i går.
Mitsubishi i-Miev. 105.000 km siden januar 2011. Ukependler Karmøy/Stavanger

Junior

Sitat fra: Rio på søndag 20. januar 2013, klokken 13:22
Junior:

Fordi hvis man markedsfører en elbil som 100% utslippsfri, så må den nesten være utslippsfri! ;)

Slike varmeapparater er dyre (spesielt når man må bygge inn en ekstra dieseltank, og alt det andre), og det ville nok vært bedre å brukt de pengene på et større batteri.

Skal jeg forstå dette dit hen at det er mulig å få satt inn større batteri?

Ellers går det kanskje an å bruke biodiesel - da blir det vel CO2-nøytralt??? ;)



bno

Sitat fra: Esa på lørdag 02. februar 2013, klokken 10:30
Hurtigladeren på Aksdal er fortsatt fritt tilgjengelig og gratis. Den fungerte fint i går.


Takk for info. grei avklaring før vi dro. Strategisk god plassering av denne laderen og turen (vår første "langtur") gikk veldig greit,
BNO
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA