Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fjernlys

Startet av kjølholdt, fredag 01. februar 2013, klokken 21:13

« forrige - neste »

kjølholdt

Til de av dere som har prøvesittet og kjørt bilen. Hvordan tror dere plassen i baksetet er? Jeg skal ha 3 ungdommer baki der over fjellet til Oslo fra Bergen om sommeren. Er det grei plass , hvilken fossil bil er det naturlig å sammenligne med når det gjelder plassen i baksetet
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Kristian

Det er grei plass, men setet er lavt, så en blir sittende med knærne ett stykke opp i lufta. En ser på designen at slik må det være for å få taket såpass lavt.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

ebbrey

Prøvesatt baksetet for en ukestid siden. Jeg er veldig lang i bena og la merke til at man sitter litt lavt. Men plass til 3 er det :)
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

kjølholdt

Nå er barna mine heldigvis 8, 12, 14 så da går det vel greit :)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Øyvind.h

Jeg er ca 187cm og 83-88kg (avhengig av om det er sykkelsesong eller ei :) )
Tre av meg vil ha det trangt, spesielt om vinteren med mye tøy.
Jeg har ikke målt, men vil tro bakseteplassen er omtrent som i en Passat, dog med snauere takhøyde.

Snakker vi om tre gutter på 120-160cm og 40-60kg er det rikelig med plass.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

kjølholdt

det er tre jenter på 1m, til 1.50 så da går det vel greit :)

i_expect

Mitt spørsmål er heller om det er mulig å presse inn tre barneseter i baksetet (fremovervendte)? Sikkert gøy for ungene å sitte i evt feilvendte seter i bagasjerommet, men ikke "hver dag"...
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Øyvind.h

Tre fremovervendte kan visst gå bra.

Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

laumb

De tre på bildet er forovervendte.

Ut i fra mine barns seter (snart 1 år & 3 år), så mener jeg det burde passe fint.

Kan ta med meg ett av ekstrasetene og stikke innom butikken en dag å prøve 3 forskjellige størrelser jeg, så får vi litt flere bilder av variasjoner. :)

_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Øyvind.h

Sitat fra: laumb på fredag 18. januar 2013, klokken 10:54
De tre på bildet er forovervendte.
Ops, korrigerte posten nå.
Det at disse tre setene går inn er dog ingen garanti for at tre andre seter går inn. Barneseter finnes med alle mulige fasonger og størrelser, så man må rett og slett prøve seg frem selv.
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Leaffen

Fikk være med en tur i går i Ferdinand sin Model S. I en del av turen satt jeg bak. Førsteintrykket var at sitteposisjonen er helt OK. God plass til føtter. Selv for voksne personer. Er imidlertid litt skuffet over nakkestøttene bak. Disse er for små for voksne personer, og utgjør nok en viss risiko for nakkeskader ved påkjørsel bakfra. Nakkestøttene var faste, og kunne ikke heves. Vil tro de er grei for personer med høyde under 150 cm. Noen som vet om EU- modellen får bedre løsninger på dette? Håper i hvert fall det.

Ellers la jeg merke til en genial innfestning av nedre beltefeste. Disse satt fast nederst, på en slik måte at det alltid var helt ukomplisert å få festet beltet.

La også merke til at støynivået steg betraktelig når jeg satt i baksetet. Mest dekkstøy. men også litt motorstøy. Jeg kommer derfor til å kjøpe hattehyllen. Ser for meg at denne kommer til å bli brukt det aller meste av tiden.

Etter en god tur i Model S, var det en skikkelig nedtur å sette seg i Leafen. Dekkstøy er betydelig mer fremtredende i Leaf (Hakka R på begge).
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Kimpala

Hei, tilbake til dette!
Er det noen som har fått til dette med tre barneseter i baksetet?
Ikke jeg.
Har ett bakovervendt og to framover, har nå kjøpt to av tre seter nye for å vinne noen cm. Men det blir rett og slett for trangt til å lukke siste døra og det er litt upraktisk. Klarer å dytte igjen døra med å sette kun det bakovervendte i isofix og de to andre litt skjeivt, altså ikke godt nok alternativ...
Har forresten Cybex Cirona og 2 cybex x2 fix. Disse er ihvertfall smalere enn Acta Graco jeg bytta ut...
Hvis noen har noe tips så tuusen takk! Kjører nå med ene barnesetet forran, this car is to small?

Kim
X
3

kennethl

Jeg prøvde ulike konfigurasjoner, eneste som kan fungere er vel tre små forovervendte med integrerte seler, du må nok velge mellom å kjøre med døra åpen eller bruke 10 min. På å feste beltene hver eneste gang.

Jeg var på Alnabru å spurte de der om det gikk med tre seter bak, jada ikke noe problem sa de. De var så sikre at jeg kunne bare teste, så jeg tok setene ut fra Land Roveren og forsøkte å få de inn, men det gikk ikke.

Problemet er ikke så mye bredden på bilen, men plassering av belter, og i innfestingspunktene på Isofixen.

Cowboystrekk

ISO-fiksen er håpløs, jeg har slutta å bruke den. Det går fint med 3 stoler bak, MEN du må være litt nøye på hvilke stoler du bruker. Å f.eks ha en bakovervendt i midten og 2 fremovervendte på sidene fungerer f.eks bra.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Kristian O

Sitat fra: Kimpala på søndag 23. februar 2014, klokken 17:58
Hei, tilbake til dette!
Klarer å dytte igjen døra med å sette kun det bakovervendte i isofix og de to andre litt skjeivt, altså ikke godt nok alternativ...

Hvis noen har noe tips så tuusen takk! Kjører nå med ene barnesetet forran, this car is to small?

Nokre kommentarer til dette: Om du har eine barnesetet foran så husk å koble ut airbag. Den er beregna til voksne, og kan vere veldig farlig for unger.

Angående å få plass til 3 bilstoler bake; har du prøvd å droppe isofix på alle 3? Eg synes det ofte er lettere å få plass til fleire bilstoler om man dropper isofix.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA