Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla har annonsert støtte for trefase for den europeiske utgaven av Model S!

Startet av kracht, fredag 01. februar 2013, klokken 20:52

« forrige - neste »

kracht

Har nå blitt eier av en blå I-Miev. Hentet bilen idag kl 13.00.
Takker for super service hos Svinsås Auto på Melhus.
Bilen ble levert noen dager for sent, da Svinsås sponset Tectyl behandling .
Fikk lånebil i de dagene fra avtalt leveringsdato , til idag.
Kan anbefales på det sterkeste.
Hilsen Stian Kracht
Mitsubishi I-Miev Evo II 
Morris Mini 1,3Turbo 76mod
Nissan X-Trail
Honda CRF 250 R
Honda CB 750 Four K3

Hamiso

Er det mange andre som har tectylbehandla bilen sin? Er det å anbefala? Nokre forholdsreglar å vera obs på med ein elbil? Firma på austlandet/Romerrike som er å anbefala?
http://lektrisk.blogspot.com

-Citroen C Zero 2011, sidan desember 2012
-Tesla Model 3 sidan mars 2019
-Pendlar med sykkel

Bjornt

Prøv søkefunksjonen her. Det er skrevet side opp og side ned om rustbehandling. Bilen har galvanisert karosseri, så det ruster ikke så lett. 
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

elektrolux

Jeg som jobber med Elbiler skyr tectyl som pesten.

Heldigvis er de ferreste bilene tilgriset med denne massen som har tendens å bli plassert overalt bortsett fra de stedene en virkelig trenger det.

I mine øyne er en hulromsbehandling kombinert med en enkel overmaling av plateskjøter det beste.

Det her liten hennsikt å legge på 2-3 mm tykk og 5-10 kg tung guffe midt under bilen på plasser som aldri ruster uansett.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Mr.Zero

En understellsbehandling vil redusere rustangrep på understellskomponenter samt karosseri. Men trillingen er som nevnt galvanisert og vil dermed være delvis bra beskyttet mot rust. Men du hører alt som hjulet kaster opp under bilen utrolig godt, og denne "støyen" vil bli redusert betraktelig. Jeg har ikke behandlet min, men montert norges dyreste skvettlapper med greit resultat mtp på søle langs bilens sider samt noe mindre støy fra grus, sand etc. Kanalene vi jo bli rimelig kjapt sandblåst av det hjulene kaster opp, men de er av plast så ingen krise annet enn at lakken blir stygg.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Martin-

Hei Stian.

Tør jeg spørre hva du betalte ferdig registrert og var dette med vinterhjul?

Var på Svinsås selv idag, for å vise samboeren hva dette elbil maset mitt handler om  :) Vi fikk prøvekjøre den plommerøde de hadde som demobil, ellers også kjempehyggelig service der  :)
2020 Audi e-tron 50 "Levering uke 6-8"
2019 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Går i innbytte"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2014 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

Stjerneglis

Ta en titt i hjulhusene så skjønner du at bilen trenger understellsbehandling. Ingen innerskjermer og bar lakk som skal stå imot stein, grus og saltsprut fra hjulene. Jeg fikk sjokk og sendte i-Mieven rett på full Tectylbehandling...
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

kracht

Er ikke helt enig med at Tectyl ikke lønner seg.
Det er det samme som å kjøre båt i saltvann uten bunnstoff.
Salt er et sannt hælvete uansett.
Lydmessig , så har jeg kjørt både med og uten Tectyl. Jeg vet hva jeg foretrekker.
Mitsubishi I-Miev Evo II 
Morris Mini 1,3Turbo 76mod
Nissan X-Trail
Honda CRF 250 R
Honda CB 750 Four K3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA