Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt: Hvem har fått lov å spece Model S sin?

Startet av gmagnus, torsdag 31. januar 2013, klokken 20:13

« forrige - neste »

gmagnus

Skulle på Ahus og var avhengig av å lade der. Så på hjemmesiden dems at det kun var to plasser i p-huset og tenkte det kunne være litt lite. Så derfor på ladestasjoner.no at det var 8 ladeplasser på Lørnskog vgs like ved.
Men ingen av de 8 var det strøm på...
Heldigvis var det ledig i p-huset, så da kom jeg meg hjem.
Dette var nå i helgen.

Ski,
Mitsubishi i-MiVE 2012,  85 000 km.
Citroen Saxo 2002, 63 000 km.

Trond Arve

Sjekket med Lørenskog vgs for en stund siden; det var uansett kun for ansatte og elever ved skolen.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

erikf

Ladestasjonkartet kan være litt vanskelig å tolke sånn sett. En av statusene ("for hvem") er "besøkende" og dette kan bety at stasjonene slås av utenom åpningstid. Nesten alle ladestasjonene i Bergen er for Besøkende og både stasjonen selv, og oppslaget i ladestasjoner.no har sånn sett liten verdi for andre enn nettopp besøkende, da man ikke kan vite hvor strenge eierne er på å håndheve dette.
Årsaken til at strømmen slås av kan kanskje være at man frykter høye strømregninger, eller frykt for at man får problemer med elbiler som står natten over og opptar de sårt trengte plassene deres neste morgen?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Hans Håvard Kvisle

Det må nok litt tolking av alt som skal formidles av info om en ladestasjon.
Dette er en hjelpefil: http://www.ladestasjoner.no/ladehjelpen/praktisk/50-ladestasjoner-for-dummies

Bla. står det hva tilgjengeligheten betyr.
Offentlig er for absolutt alle. Besøkende som forutsetter at du har et ærend på stedet (f.eks. kjøpesenter, kontorbygg, skoler og andre off.institusjoner). De mer restriktive Arbeidstakere, Beboere eller Etter avtale.

Nå vil jeg si at jeg ikke har hørt om mer enn cirka en håndfull ganger hvor det har vært trøbbel å lade hvis du ikke er besøkende. Bare du har spurt pent om å få lov til det. De aller fleste har i det minste vært hjelpsomme med elbilister. Men vær klar over at tilgjengelighet "Besøkende" i utgangspunktet forutsetter at du har et ærend på stedet (annet enn å lade).

Her er det ferske tall som viser de ulike formene for tilgjengelighet:
http://elbil.no/prosjekter/nobil/896-mer-detaljer-om-ladestasjonene
St.Hanshaugen

Hans Håvard Kvisle

Glemte å si at vi hadde samme problem for ca ett år siden på Lørenskog vgs. Da var det en sikring som hadde gått. Kanskje skjedd igjen.
St.Hanshaugen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA